Czym jest 10x content i jak stworzyć taką treść?

Spis Treści:

W ostatnim czasie coraz częściej stosowane jest określenie 10x content. Termin ten powstał, aby precyzyjnie nazwać wyróżniające się treści dla konkretnych fraz kluczowych. Na czym dokładnie polega 10x content i dlaczego warto go wykorzystać? Jakie są wyznaczniki wysokiej jakości treści? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule!

Co to jest 10x content?

10x content to treść, która jest co najmniej 10-krotnie lepsza niż materiały dostępne na stronach internetowych znajdujących się najwyżej w rankingu wyszukiwarki.

Do głównych celów takiego działania zaliczyć można zdobycie pierwszej pozycji w rankingu Google na konkretne słowo kluczowe, a także pozyskiwanie wartościowych linków do witryny.

Pojęcie 10x content dotyczy m.in.:

  • artykułów blogowych,
  • tekstów na stronie,
  • postów w social mediach,
  • e-booków,
  • infografik,
  • podcastów,
  • filmów na YouTube.

Określenie, co jest lepszą, a co gorszą treścią jest dość trudne i wymaga wzięcia pod uwagę wielu czynników. Z tego względu w pierwszej kolejności warto przemyśleć, czego oczekuje odbiorca i na jakie pytania szuka odpowiedzi.

W ten sposób dużo łatwiej będzie stworzyć wysokiej jakości materiały, które przybliżą czytelników do poznania najważniejszych informacji dotyczących danego tematu. Poza tym koniecznie trzeba sprawdzić, co przygotowała konkurencja w odniesieniu do tego zagadnienia.

Termin 10x content po raz pierwszy został oficjalnie użyty w 2015 roku w filmie „Why Good Unique Content Needs To Die”, opublikowanym przez założyciela Moz, Randa Fishkina, na kanale Whiteboard Friday. Autor wyjaśnia tam, w jaki sposób tworzyć wartościowe treści, by zajmowały pierwsze miejsca w rankingu.

Jakie są kryteria dla treści 10x content?

Treści, które zostały zaklasyfikowane jako 10x content, spełniają następujące kryteria:

  • Są wysokiej jakości, unikalne, a przy tym interesujące. Jednocześnie uwzględniają dużą wartość merytoryczną;
  • Rozwiązują problemy użytkowników poprzez przekazywanie przydatnych informacji, odpowiadanie na nurtujące ich pytania i wyjaśnianie trudnych zagadnień;
  • Wywołują reakcję emocjonalną – treści wzbudzają podziw i ukazują specjalistyczną wiedzę autora dotyczącą danego tematu;
  • Wyróżniają się na tle konkurencji pod względem zakresu wiedzy i szczegółowości;
  • Uzyskują dużą liczbę udostępnień na innych stronach i w social mediach.

Poza tym znaczenie ma też funkcjonalność strony internetowej oraz świetny UX, czyli doświadczenia użytkowników. Można to osiągnąć poprzez właściwie skonstruowany układ witryny, dopasowanie czcionek i wzorów do potrzeb odbiorców, a także szybkość ładowania.

Chociaż nie wszystkie z powyżej wymienionych czynników będą w każdym przypadku wymagane, to warto zadbać, aby jak najwięcej z nich zostało wdrożone. W ten sposób witryna może zostać lepiej oceniona przez algorytm Google.

Dlaczego warto tworzyć 10x content?

Strategia 10x content zakłada tworzenie wyjątkowych treści, które spełniają szczególne potrzeby dzisiejszego rynku, co może bezpośrednio przełożyć się na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Dawniej strony internetowe służyły jedynie do przekazywania podstawowych informacji i odpowiadania na często zadawane przez klientów pytania. Dziś algorytm Google zwraca dużą uwagę na doświadczenie użytkownika, dlatego pod uwagę bierze różne czynniki, takie jak szybkość ładowania, optymalizację pod urządzenia mobilne czy też podział na segmenty

W ciągu ostatnich lat zarówno firmy, jak i ich klienci zaczęły skupiać swoją uwagę na content marketingu. Z tego powodu internet aktualnie jest przepełniony wysokiej jakości materiałami, a żeby otrzymać pierwszą pozycję w rankingu wyszukiwarki, trzeba przebić się przez ogromną konkurencję. Właśnie w tym ma pomagać 10x content. Uwzględnienie kryteriów tej strategii pozwala wykreować 10-krotnie lepsze treści niż najlepsza pozycja w wynikach organicznych i zdobyć miejsce na szczycie rankingu.

Poza tym zastosowanie tych zasad to ważna kwestia z punktu widzenia użytkowników. Z roku na rok mają oni większe oczekiwania, a przy tak dużej dostępności rozmaitych witryn szukają takich, które będą odpowiadały ich wymaganiom.

Jak tworzyć skuteczne 10x content?

Istnieje wiele wartościowych praktyk, które pomogą w stworzeniu prawdziwego 10x content, spełniającego oczekiwania zarówno czytelników, jak i algorytmu Google. Zaliczyć do nich można:

1.    Przeprowadzenie analizy konkurencji

Pierwszym krokiem, aby stworzyć wysokiej jakości treści, jest rozeznanie się w tym, co do tej pory powstało na dany temat. Zgodnie z koncepcją 10x content tylko pokonanie najlepszej strony w rankingu pozwoli zająć pierwsze miejsce. Na początku warto zacząć od zbadania słów kluczowych, trendów panujących na rynku i ewentualnych luk na stronie internetowej konkurencji. Po odnotowaniu kluczowych spostrzeżeń można przejść do ulepszania swoich materiałów.

2.    Odpowiadanie na pytania użytkowników

Świetna treść powinna przede wszystkim odpowiadać na pytania czytelników. Z tego względu warto poświęcić chwilę, aby poznać potencjalnych odbiorców i zastanowić się, czego właściwie oczekują. Poza samymi odpowiedziami na kluczowe kwestie znaczenie będzie miał unikalny sposób prezentowania informacji. Doskonałym rozwiązaniem jest też skorzystanie z profesjonalnych narzędzi marketingowych, które usprawnią cały proces.

3.    Uwzględnienie słów kluczowych

We wszystkich treściach tworzonych zgodnie z zasadami 10x content powinny znaleźć się odpowiednie słowa kluczowe. To właśnie one w dużej mierze odpowiadają za pozycję w rankingu. Należy jednak pamiętać, aby nie upychać sztucznie fraz, ale wpleść je całkowicie naturalnie. W ten sposób tekst będzie wartościowy zarówno dla odbiorców, jak i robotów wyszukiwarek.

4.    Przystosowanie strony do urządzeń mobilnych

Od 2016 roku po raz pierwszy statystyki ruchu mobile na świecie okazały się wyższe (51,3%) niż wykorzystanie do tego celu laptopów czy komputerów. W czerwcu 2022 roku już niemal 60% ruchu internetowego na świecie generowanego było przez telefony komórkowe (dane pochodzą z serwisu statcounter.com). Z tego względu należy zwrócić szczególną uwagę, aby witryna została w pełni przystosowana do każdego rodzaju sprzętu.

5.    Zwiększenie wrażeń użytkowników (UX)

Jednym z kluczowych czynników, wpływających na miejsce w rankingu wyszukiwarki, jest UX, czyli wrażenia użytkowników. Przede wszystkim stronę internetową powinna cechować szybkość ładowania od 2 do 3 sekund. Duże znaczenie ma też sama budowa tekstu, a zwłaszcza podział na nagłówki, krótkie akapity, obszerne marginesy, dodatkowe interlinie czy listy punktowane.

6.    Tworzenie wysokiej jakości elementów graficznych

Chcąc w pełni dopracować swoje treści, warto zamieścić w nich wysokiej jakości materiały graficzne, takie jak zdjęcia, filmy, infografiki czy zrzuty ekranu. Czytelnicy zwracają na to dużą uwagę i w wielu przypadkach ma to decydujące znaczenie, czy pozostaną dłużej na stronie internetowej. Należy pamiętać, że szczególnie ważna jest dobra jakość, czyli odpowiednia rozdzielczość, dopasowanie tematyczne, a nawet kolorystyka.

7.    Korzystanie z wartościowych źródeł informacji

Przede wszystkim należy zadbać o to, aby przekazywać czytelnikom tylko rzetelne informacje. Podczas tworzenia treści warto zatem korzystać ze sprawdzonych źródeł, jak np. specjalistyczne bazy danych czy Wikipedia, i wskazywać odbiorcom, z których stron pochodzą te informacje (poprzez umieszczanie linków lub wzmianki o źródłach).

Podsumowanie

  • 10x content to treść, która jest co najmniej 10-krotnie lepsza niż materiały dostępne na stronach internetowych znajdujących się najwyżej w rankingu wyszukiwarki.
  • Wśród najważniejszych kryteriów treści 10x content wymienić można wysoką jakość i wartość merytoryczną, unikalność, dużą ilość udostępnień czy odpowiednio zaprojektowany interfejs.
  • Stosowanie strategii 10x content ma duże znaczenie, gdyż pozwala stworzyć materiały, które będą wartościowe zarówno dla samego czytelnika, jak i robotów wyszukiwarek.
  • Aby stworzyć 10x content, należy m.in. dokonać analizy konkurencji, uwzględnić słowa kluczowe, przystosować stronę internetową do urządzeń mobilnych, zastosować wysokiej jakości elementy graficzne i wpleść linki prowadzące do cennych źródeł informacji.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Patrycja Hampelska

Pasjonuje się pisaniem od najmłodszych lat. Już w dzieciństwie prowadziła papierowe pamiętniki i internetowe blogi, a także tworzyła własne wiersze. Dziś zdobywa doświadczenie jako redaktor SEO i copywriter. W codziennej pracy ceni sobie możliwość zgłębiania wiedzy na wiele różnych tematów, również wykraczających poza jej kręgi zainteresowań. Poza marketingiem internetowym fascynuje ją również moda i uroda, zdrowe odżywianie, psychologia, podróże i muzyka elektroniczna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

08.11.2024 Porady & Ciekawostki
07.11.2024 Marketing
06.11.2024 E-commerce
05.11.2024 Content Marketing
04.11.2024 Copywriting
01.11.2024 Korekta & Redakcja
31.10.2024 Pozycjonowanie
30.10.2024 Content Marketing
29.10.2024 Pozycjonowanie

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu