Czym jest article marketing i jak go wykorzystać?

Spis Treści:

Kupiłeś kiedyś produkt lub usługę na konkretnej stronie internetowej pod wpływem       przeczytanej recenzji albo rankingu? Zastanawiałeś się kiedyś, jak to się stało? Przyczyną tej decyzji mogły być działania z zakresu article marketing. Jeśli szukasz praktycznych sposobów na zbudowanie większego organicznego ruchu na Twojej stronie, warto zapoznać się z tym pojęciem.

Article marketing – czym jest marketing artykułów?

Article marketing to strategia marketingowa, która polega na umieszczaniu artykułów w internecie w celu promowania określonej strony internetowej.

Składa się na nią cały proces planowania i prezentowania treści określonym odbiorcom, czyli grupie docelowej zainteresowanej zakupem konkretnych produktów bądź usług.

W ramach article marketingu można publikować treści na:

  • własnej stronie internetowej,
  • portalach zewnętrznych,
  • social mediach.

Do działań z zakresu article marketing zaliczamy zatem nie tylko prowadzenie firmowego bloga, ale także publikację tekstów sponsorowanych, promocję wpisów w mediach społecznościowych oraz gościnne blogowanie.

Ważne, aby w każdej publikacji zewnętrznej umieścić link odsyłający do witryny czy też promowanego produktu lub usługi. Zwiększa to szansę na osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych oraz wpływa pozytywnie na pozycjonowanie.

Przykład:

Linii lotniczej zależy na tym, by zwiększyć liczbę rezerwacji. Decyduje się na wykorzystanie marketingu artykułów i stworzenie użytecznych treści dotyczących znajdowania ukrytych ofert wakacyjnych czy bezpłatnego podwyższenia klasy w ramach programów lojalnościowych.

Teksty promowane są w social mediach i trafiają na zewnętrzne portale, co zwiększa ruch na stronie internetowej firmy. Jednocześnie, poprzez publikację pomocnych materiałów, firma wzmacnia swój wizerunek i zdobywa lojalnych odbiorców, co przekłada się na większe zyski.

Article marketing – najpopularniejsze rodzaje tekstów

Marketing artykułów obejmuje tworzenie rozmaitych tekstów wpisujących się w profil i potrzeby Twojego odbiorcy, a zarazem potencjalnego klienta. Przykładowo mogą to być:

  • artykuły eksperckie,
  • poradniki,
  • recenzje,
  • rankingi,
  • case study,
  • raporty.

Dla kogo jest marketing artykułów?

Article marketing to dobre rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy, który pragnie przyciągać na swoją witrynę nowych użytkowników, a jednocześnie budować silną markę oraz więcej sprzedawać.

Strategia sprawdza się zarówno w przypadku nowych firm czy start-upów, jak i przedsiębiorstw doświadczonych, którym zależy na zwiększaniu swojej konkurencyjności.

7 zasad skutecznego wykorzystania article marketing w biznesie

Zastanawiasz się, jak skutecznie wykorzystać marketing artykułów w swoim biznesie? Na jakich działaniach się skupić? Stosowanie 7 poniższych zasad na pewno przybliży Cię do celu.

1. Odpowiadaj na pytania użytkowników

Masz wrażenie, że Twoi klienci cały czas zadają te same pytania? Albo trafiają do Ciebie po wpisaniu podobnych fraz w wyszukiwarkach? Pomóż im znaleźć odpowiedź na nurtujące zagadnienia!

Przede wszystkim reaguj na problemy Twoich odbiorców. Podsuń im rozwiązania i rozwiej wątpliwości. Przykładowo, jeśli często pytają Cię o to, który z Twoich produktów będzie dla nich lepszy, pomyśl o artykule porównującym konkretne pozycje.

Dobrą praktyką może się okazać przygotowanie FAQ (najczęściej zadawane pytania). Możesz też napisać osobną publikację dla każdego z powtarzających się cyklicznie zapytań. Pomoże to zarówno Twoim odbiorcom, jak i Tobie, ponieważ w razie wątpliwości łatwo odeślesz użytkownika na stronę internetową.

2. Pisz uniwersalne teksty (evergreen)

Uniwersalne teksty dotyczą często odpowiedzi na proste, powtarzalne pytania typu:

  • Co zwiedzić w Atenach?
  • Jak zmyć plamy po czereśniach?
  • Ile kalorii ma pączek?

Wiele z nich jest wpisywana codziennie do wyszukiwarki internetowej. Chociaż mogą wydawać się banalne, to w rzeczywistości mają sporą skuteczność.

Tego typu treści określane są mianem evergreenów. Zamieszczając je w swojej witrynie lub na serwisach zewnętrznych, możesz generować większy ruch na stronie. Należy jednak zadbać o wartość merytoryczną artykułu i zoptymalizowanie tekstu pod SEO, aby czytelnik uzyskał odpowiedź na pytanie właśnie na Twoim lub linkującym do Twojej witryny portalu.

3. Śledź aktualności

Z pewnością wiesz, że warto śledzić trendy i nowinki związane z Twoją branżą. Jak się okazuje, korzystne jest też pisanie o nich. Ma to pozytywny wpływ na wizerunek marki oraz pozycję strony internetowej w wyszukiwarce.

Jesteś dostawcą oprogramowania i wyszła właśnie jego najnowsza aktualizacja? Zmieniły się unormowania prawne dotyczące Twojej specjalizacji? A może wkrótce nastąpi rewolucja w branży?

Nie czekaj! Napisz o tym artykuł i promuj go. Dzięki temu udowodnisz, że dbasz o regularną aktualizację swojej wiedzy.

4. Dziel się wiedzą, budując świadomość marki

Wszystkie treści przekazujące wiedzę, takie jak poradniki, case study czy porównania produktów, są nieodłącznym elementem article marketing. Ich główną cechą jest wysoka jakość tekstu i wartość merytoryczna. Poza informacyjnymi artykułami warto również umieszczać na stronie internetowej rozmaite raporty dotyczące działalności lub konkretnej gałęzi Twojej branży.

Tego typu treści budują świadomość marki. Pokazują, że znasz się na tym, co robisz. A skoro tak jest, to prawdopodobnie warto robić z Tobą interesy.

6. Optymalizuj treści

Jeśli nie chcesz, żeby Twoje wartościowe treści zginęły w otchłani wyszukiwarki internetowej, pamiętaj o ich optymalizacji.

Przeanalizuj i właściwie dobierz słowa kluczowe. Następnie nasyć nimi tekst i zadbaj o jego przejrzystą strukturę. Całość wzbogać multimediami.

Pamiętaj, że wszystkie zdjęcia i grafiki należy odpowiednio opisać, a także skompresować w razie potrzeby, aby nie spowalniały witryny. Poza tym umieść w tekście linki oraz używaj nagłówków, pogrubień czy wypunktowań. Nie zapominaj jednak o jednej kluczowej zasadzie…

7. Wartość merytoryczna ponad SEO

Co z tego, że łatwo można trafić na Twój tekst z wyszukiwarki lub zewnętrznej witryny, skoro internauci przestają go czytać po kilku sekundach? Wykorzystując article marketing musisz przede wszystkim postawić na wysoką jakość treści. Jeśli będą miały niewielką wartość merytoryczną, nic nie zyskasz.

Właściwie napisany artykuł powinien być przyjazny zarówno dla odbiorców, jak i botów wyszukiwarki. Nie zapominaj jednak, że najważniejsi są dla Ciebie czytelnicy, gdyż to oni podejmują decyzje zakupowe.

Korzyści stosowania strategii article marketing

Najważniejsze korzyści marketingu artykułów to:

  • poprawa konwersji,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • budowanie wizerunku eksperta,
  • większa świadomość marki w sieci,
  • lepsza pozycja witryny w wyszukiwarkach internetowych,
  • optymalizacja ruchu dla fraz kluczowych z długim ogonem (long tail).

Wszystkie powyższe zalety mogą przełożyć się na lepszą realizację głównego celu marketingu artykułów, czyli wyższą sprzedaż.

Podsumowanie

  • Article marketing to strategia marketingowa, która polega na umieszczaniu artykułów w internecie w celu promowania określonej strony internetowej.
  • Marketing artykułów może być skuteczny w przypadku większości przedsiębiorców oraz branż – zarówno początkujących, jak i tych stale umacniających swoją pozycję na rynku.
  • Wykorzystując article marketing w biznesie online, warto pamiętać o stosowaniu zasad pozwalających tworzyć wysokiej jakości teksty zoptymalizowane pod wyszukiwarki internetowe.
  • Dzięki marketingowi artykułów masz szansę poprawić swoje wyniki sprzedażowe, podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania, a także zyskać lepszą rozpoznawalność i konkurencyjność marki.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Łozowski

Maciej to copywriter, który pracą z tekstem zajmuje się od 17. roku życia. Stara się pisać prostym językiem nawet o trudnych rzeczach. W latach 2014-2021 pracował jako dziennikarz i redaktor portali internetowych w lokalnej prasie. Interesuje się literaturą, reklamą, filmem, psychologią, socjologią oraz anatomią człowieka. Wolny czas poświęca czytaniu książek, aktywności fizycznej oraz samorozwojowi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

15.04.2024 Korekta & Redakcja
12.04.2024 Marketing
11.04.2024 Marketing
10.04.2024 Korekta & Redakcja
09.04.2024 Marketing
08.04.2024 Pozycjonowanie
05.04.2024 Social Media
04.04.2024 Marketing
03.04.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu