Czym jest artykuł SEO i jak go napisać?

Spis Treści:

Jak powszechnie wiadomo, klienci rzadko zaglądają na drugą stronę wyników wyszukiwania. Przedsiębiorcy walczą zatem między sobą o pozycję w TOP 10. Ale co zrobić, by znaleźć się na szczycie? Ważnym czynnikiem jest przestrzeganie zasad SEO copywritingu w tekstach na stronie. Podpowiadamy, na co należy zwrócić uwagę podczas tworzenia artykułu SEO.

Czym jest artykuł SEO?

Artykuł SEO to tekst, który jest zgodny z wytycznymi wyszukiwarek. Jego celem jest uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, a tym samym zdobycie większej widoczności.

Tekst pod SEO może również w znaczący sposób wpłynąć na zwiększenie ruchu na stronie oraz na lepszą świadomość marki wśród klientów. Należy jednak pamiętać, że optymalizacja strony pod kątem SEO jest procesem rozłożonym w czasie. Możemy ją porównać z pielęgnacją rośliny – aby urosła i dała plony, potrzeba czasu i samozaparcia, łatwo bowiem szybko zaprzepaścić dotychczasowe dokonania.

Tworzenie artykułów SEO krok po kroku

Poniżej przedstawiamy najważniejsze wskazówki, które pomogą Ci w stworzeniu dobrego artykułu SEO.

Research

Określ cel, jaki chcesz osiągnąć dzięki artykułowi i dobierz odpowiedni temat. Gdy już wiesz, o czym będzie tekst, sprawdź różne źródła w poszukiwaniu ciekawostek, istotnych informacji czy wskazówek.

Zweryfikuj podobne treści tworzone przez konkurencję – nie chcesz przecież dublować przekazu. Sprawdzaj artykuły naukowe – powoływanie się na badania wzmacnia Twój wizerunek eksperta.

Dobór słów kluczowych

Artykuł SEO opiera się na odpowiednio dobranych słowach kluczowych. Pomocne w tym zakresie będą strony i platformy służące do analizy fraz. Niektóre z nich są darmowe, choć dają ograniczone możliwości (np. Ubersuggest pozwala przeanalizować bez opłat trzy frazy dziennie). Do płatnych narzędzi należą m.in. Ahrefs, KWFinder czy Senuto.

Algorytmy wyszukiwarek ciągle ewoluują. Zwracają uwagę na słowa kluczowe oraz ich dobór i naturalne wplecenie w tekst. Coraz częściej „wychwytują” treści niskiej jakości tworzone tylko ze względu na słowa klucze, gdzie sam artykuł nie wnosi dla użytkownika żadnej wartości poza linkowaniem do danej strony.

Warto zatem zadbać o odpowiednią gęstość i naturalną odmianę słowa kluczowego. Wystarczy użyć frazy 1-2 razy na każde 1000 zzs, odmieniając ją przez przypadki.

Struktura i kompozycja treści

Algorytm wyszukiwarki lepiej ocenia tekst, który jest odpowiednio zoptymalizowany. Co musi zawierać taki artykuł?

  • Tytuł – powinien być chwytliwy i poprawnie skonstruowany.
  • Lead – czyli wstęp zawierający słowa kluczowe, zachęcający do zapoznania się z treścią artykułu.
  • Nagłówki – poprawna hierarchia śródtytułów (H2, H3, H4…).
  • Akapity – tekst wyjustowany, zawierający wypunktowania i pogrubienia ważnych fragmentów treści.
  • Meta tagi – czyli stworzenie meta title i description.
  • Linkowanie wewnętrzne – odnośniki do innych treści w obrębie strony.
  • Zdjęcia / grafiki wraz z uzupełnionym atrybutem alt.
  • Korekta i redakcja – tekst musi być poprawny pod względem stylistycznym, interpunkcyjnym i ortograficznym, aby unikać błędów, które w negatywny sposób wpłyną na Twój wizerunek.
  • Podsumowanie – najważniejsze informacje z artykułu zebrane w jednym miejscu.

Jak nie pisać artykułu SEO?

Skoro już wiesz jak poprawnie napisać artykuł SEO, czas na wypisanie listy rzeczy zakazanych podczas tworzenia takiej treści.

  1. Za długie teksty – ściana tekstu zniechęca do czytania.
  2. Zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych – pamiętaj, że piszesz głównie z myślą o użyteczności dla odbiorcy.
  3. Brak formatowania – rażące błędy, tekst w jednym miejscu wyjustowany, a w innym już nie, brak śródtytułów, wypunktowań czy pogrubień.
  4. Kopiowanie treści – nie można dopuścić do duplikacji contentu.
  5. Niepoprawne linkowanie – m.in. źle dobrane anchor texty, linkowanie do stron zablokowanych dla robotów lub nieistniejących.

Mamy nadzieję, że zebrane w tym tekście informacje i wskazówki okażą się przydatne w tworzeniu artykułu SEO. Pozostaje zakasać rękawy i przystąpić do pisania. Powodzenia!

Podsumowanie

  • Artykuł SEO pozwala wygenerować ruch organiczny na stronie i poprawić jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.
  • Tekst powinien być unikalny i użyteczny dla odbiorcy. Należy pamiętać również o optymalizacji treści (słowa kluczowe, justowanie, pogrubienia, wypunktowania, język dopasowany do czytelnika).
  • Unikaj tworzenia ściany tekstu, nienaturalnego nasycania słowami kluczowymi, kopiowania treści z innych źródeł (lub co gorsza – konkurencji).

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Patrycja Wiącek

Patrycja zajmuje się copywritingiem - przygotowuje opisy produktów i kategorii, opracowuje artykuły blogowe oraz inne teksty pod SEO. Do swoich zadań podchodzi z pełnym zaangażowaniem, rzetelnie i terminowo. Na co dzień mama, żona i pełnoetatowa asystentka w międzynarodowej firmie przemysłowej z branży spawalniczej. W wolnych chwilach Patrycja zgłębia tajniki pracy Wirtualnej Asystentki, biorąc udział w szkoleniach przygotowujących do tego zawodu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

03.12.2024 Porady & Ciekawostki
02.12.2024 Pozycjonowanie
29.11.2024 Porady & Ciekawostki
28.11.2024 Korekta & Redakcja
27.11.2024 Korekta & Redakcja
26.11.2024 Korekta & Redakcja
25.11.2024 Porady & Ciekawostki
22.11.2024 Marketing
21.11.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu