Najczęstsze błędy w tekstach SEO, których musisz unikać

Spis Treści:

Algorytmy Google’a określiły swoje oczekiwania już kilka lat temu, ale błędy w tekstach SEO wciąż się zdarzają. Nieprawidłowa treść może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, degradując pozycjonowanie strony. Dlatego dowiedz się, czego musisz unikać, aby tworzyć skuteczne teksty zwiększające ruch organiczny.

Błędy w tekstach SEO

Technika pozycjonowania za pomocą treści zmieniła się na przestrzeni ostatnich lat. Kto nie poszedł z duchem czasu, do dziś popełnia rażące błędy, które uniemożliwiają zdobycie widocznej pozycji w wyszukiwarce. Przeanalizujmy najpopularniejsze z nich.

Nadmiar słów kluczowych

Na początku 2011 roku Google stworzył oficjalny algorytm Panda, który miał karać teksty niskiej jakości, promując jednocześnie wartościowe informacje.

Od tego czasu specyfika treści drastycznie się zmieniła. Z użycia wyszły precle, a także niskiej jakości teksty zapleczowe. Z kolei do głosu doszły merytoryczne artykuły eksperckie, które stanowią potężny fundament pod SEO.

Słowa kluczowe wciąż są niezwykle ważne, ale muszą występować w odpowiednim natężeniu wynoszącym 0,5-3%. Nie są to ścisłe wartości, lecz bezpieczne granice, poza które zwykle nie wykracza naturalny, rzetelny tekst.

Brak formatowania

Stosowanie nagłówków oraz pogrubień jest bardzo istotne, by poinformować wyszukiwarki, które słowa i fragmenty są szczególnie ważne.

W dodatku są to działania, które zwiększają czytelność tekstu, co wpływa na komfort użytkowników. Dodatkowe wykonanie linkowania wewnętrznego jest również pomocne, gdyż usprawnia poruszanie się po stronie oraz ułatwia dostęp do innych ciekawych treści.

Merytoryczne treści są podstawą pozycjonowania, ale nie zapominaj o „formie”, w której się one znajdują.

Zbyt krótkie treści

Wartościowe informacje są kluczowe, ale długość jest równie ważna.

Pamiętaj, że teksty pod SEO rywalizują z konkurencyjnymi stronami o „użyteczność dla odbiorców”, a duża objętość treści jest przeważnie dobrym świadectwem dla algorytmów.

Oczywiście optymalna długość zależy od frazy kluczowej. Im bardziej ogólne słowo, tym większa konkurencja, a co za tym idzie – bardziej wymagające teksty.

Już 3000-5000 znaków ze spacjami (zzs) może zapewnić topową pozycję przy niszowych frazach kluczowych. Ogólne zagadnienia wymagają treści, które oscylują wokół 10 000-15 000 zzs. Oczywiście na widoczność wpływa szereg innych czynników takich jak wiek domeny, linki przychodzące czy struktura strony. Mimo wszystko nie można zaniedbywać tematu długości, gdyż jest to kluczowy element w walce o wyższe pozycje.

Brak meta tekstów

Jeśli nie sformułujesz meta title i meta description, Google wygeneruje tekst automatycznie. Znacząco obniża to współczynnik klikalności, a zarazem SEO. Z tego względu zadbaj o atrakcyjne opisy, które zachęcą użytkowników do wejścia na stronę i zapoznania się z treścią.

Podsumowanie:

  • Najczęstsze błędy w tekstach SEO dotyczą fraz kluczowych, formatowania oraz długości. Powinieneś zwrócić szczególną uwagę na te elementy, gdyż każde słabe ogniwo wpływa na potencjał widoczności.
  • Skuteczny tekst pod SEO cechuje się wyczerpującą treścią, a także czytelną i przejrzystą budową.
  • Dopiero dbając o te fundamenty możesz przejść do formatowania i słów kluczowych, które dopełniają całość, maksymalizując efekty pozycjonowania.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy