Jak stworzyć blog pod SEO, by był widoczny w sieci?

Spis Treści:

Pozycjonowanie jest jednym z najważniejszych zagadnień w marketingu. Proste zmiany, które zwiększają darmowy ruch na stronie, brzmią kusząco, jednak rzeczywistość jest odmienna. W artykule przeanalizujemy, co cechuje blog pod SEO i jak sprawić, by cieszył się popularnością.

Blog pod SEO – fundamenty

Algorytmy wyszukiwarek wciąż poddawane są korygowaniu, biorąc pod uwagę coraz większą ilość czynników rankingowych.

Oznacza to, że nikt nie zna przepisu na gwarantowany sukces. Wiemy jednak, jakie treści są przez wyszukiwarki pożądane – przede wszystkim przejrzyste i użyteczne. Dochodzimy więc do punktu, który jest fundamentem bloga pod SEO.

Wartościowe artykuły

Nie ma bloga bez artykułów – to jasne. Żeby strona była widoczna, musi coś wyświetlać. Google preferuje jedne treści bardziej, a drugie mniej. Musimy więc niejako „wstrzelić się” w jego wymagania. Jest to niezwykle proste, a zarazem bardzo trudne.

Proste, gdyż wiemy, czego algorytmy od nas oczekują.

Treści muszą zawierać dużą wartość merytoryczną, by były przydatne dla użytkowników.

W dodatku muszą być zrozumiałe i atrakcyjne, żeby odbiorcy w ogóle wyrazili chęć czytania. Zatem wszelkie działania SEO obracają się wokół maksymy „jakość broni się sama”.

Z drugiej strony pisanie artykułów pod SEO jest piekielnie trudne, gdyż wymaga czasochłonnej pracy i poszukiwania informacji. W dodatku konkurencja nieustannie walczy o to, by publikować jeszcze lepsze treści. To wszystko sprowadza się do „contentowej bitwy”, w której wygra ten, kto tworzy lepsze i liczniejsze artykuły blogowe. Jak się jednak okazuje, sama treść to nie wszystko.

Struktura bloga

Google promuje strony, które wczytują się szybko. Jest to ważna kwestia, która w istotnym stopniu decyduje o potencjalne pozycjonowania.

Drugi ważny czynnik to czas przebywania na stronie, który jest bezpośrednim wskaźnikiem zainteresowania użytkowników. Ciekawe blogi są promowane w większym stopniu, więc ponownie zahaczamy o jakość tekstów. Dobrze opracowane kategorie oraz tagi również dorzucają swoje dwa grosze, choć jest to szczególna zaleta w przypadku większych serwisów.

Podsumowując, struktura pod SEO powinna być przejrzysta, intuicyjna i posiadać sprecyzowane słowa kluczowe. Możemy spotkać się ze słusznymi stwierdzeniami, by na głównej stronie bloga pojawiał się wstęp do każdego z artykułów. Taka praktyka zwiększa objętość treści, a ponadto nie zapominajmy, że początek artykułu zawiera zwykle najwięcej fraz kluczowych. Negowane są z kolei wszelkie „rozwijania tekstów” z uwagi na brak indeksacji przez algorytmy.

Podsumowanie:

  1. Blog pod SEO to przede wszystkim skupisko świetnych artykułów, a także przemyślana i wygodna budowa.
  2. Niemniej należy pamiętać, że pozycjonowanie obejmuje setki czynników, więc należy spojrzeć na to zagadnienie spod wielu kątów.
  3. W kwestii bloga słuszne wydaje się zalecenie samego Google’a – należy tworzyć profesjonalne treści, a wyszukiwarka z pewnością to wynagrodzi. Niestety nie ma żadnych dróg na skróty.

Oceń artykuł:

Liczba głosów: 0 | Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

07.05.2021 Copywriting
04.05.2021 Pozycjonowanie
27.04.2021 Marketing
26.04.2021 HR & Finanse
19.04.2021 Copywriting
16.04.2021 Marketing
15.04.2021 Marketing
15.04.2021 E-commerce