Blog w e-commerce – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Spis Treści:

Content marketing to obecnie jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej w branży e-commerce. Nic więc dziwnego, że sięga po niego coraz więcej sklepów internetowych. Wciąż jednak zdarzają się przedsiębiorcy, którzy blog firmowy traktują jako zbędną fanaberię i niepotrzebny koszt. A jak jest naprawdę? Czy content marketing w branży e-commerce rzeczywiście jest konieczny?

Dlaczego prowadzenie bloga w branży e-commerce jest ważne?

Prowadzenie bloga firmowego i dzielenie się wartościową treścią z odbiorcami niesie ze sobą ogromne korzyści zarówno w krótkiej, jak i dłuższej perspektywie czasu.

Publikując użyteczne i rzeczowe materiały, pokazujesz swoim odbiorcom, że znasz się na tym, co robisz. Stajesz się w ich oczach ekspertem, któremu mogą zaufać.

Budujesz z nimi trwałą relację, a Twoja marka staje się bardziej rozpoznawalna. Twoi odbiorcy lepiej zapamiętają Twoją firmę i będą do niej chętnie wracać w przyszłości.

Blog pozwoli Ci także dotrzeć do większej grupy potencjalnych klientów. Twój sklep zanotuje większy ruch na stronie, a Ty większą sprzedaż i zyski. Twoja strona internetowa stanie się bardziej popularna, a algorytmy wyszukiwarki Google zaindeksują ją na wyższej pozycji.

Jakie treści publikować na blogu e-commerce?

Ludzie regularnie czytają wpisy blogowe. Szukają w nich odpowiedzi na nurtujące ich pytania oraz wskazówek, które pomogą im rozwiązać jakiś problem. Wykorzystaj to! Zastanów się, z jakimi problemami mogą spotykać się Twoi potencjalni klienci oraz w jaki sposób Twoje produkty mogą pomóc im je rozwiązać. Publikuj artykuły poradnikowe, udzielaj rad i wskazówek. Pokazuj praktyczne zastosowanie Twoich produktów, a przy okazji odsyłaj do konkretnych towarów w sklepie.

Konsumenci lubią mieć wybór i wiedzę. A zanim dokonają zakupu konkretnego produktu, potrafią spędzić nawet kilkanaście godzin na czytaniu opisów, specyfikacji technicznych, opinii i recenzji wystawionych przez innych użytkowników. Szukają stron, na których publikowane są rzetelne i kompletne informacje.

Dlatego zadbaj o to, aby w Twoim sklepie właśnie takie się znalazły. Udostępniaj rankingi, recenzje i porównania produktów, dziel się opiniami użytkowników, cytuj ekspertów i ludzi z branży. Wrzucaj na stronę internetową wartościowe i użyteczne materiały. I pamiętaj, że atrakcyjne treści nie tylko przyciągną odbiorców, ale także zatrzymają ich na Twojej stronie na dłużej.

O czym należy pamiętać, tworząc treści na bloga?

Jeśli chcesz, aby Twój blog rzeczywiście konwertował, musisz pamiętać o kilku naprawdę ważnych zasadach:

Bądź profesjonalny i rzetelny

Wszystkie zawarte w artykułach informacje powinny być prawdziwe i sprawdzone. Nie udostępniaj niepotwierdzonych wiadomości i plotek pochodzących z wątpliwego źródła. Bądź rzetelny, a zanim przystąpisz do pisania artykułu, zrób porządny research. Jeśli nie jesteś do końca pewien, czy jakieś informacje są na pewno prawdziwe, nie powielaj ich.

Nie kopiuj treści publikowanych na innych stronach! W ten sposób nie tylko pogorszysz swoją pozycję w wyszukiwarce, ale możesz także zostać posądzony o plagiat.

Pisz pod SEO

Pisząc artykuły, musisz pamiętać, aby były one zgodne z zasadami SEO copywritingu. Stosuj krótkie frazy kluczowe i rozbudowuj je do tzw. długiego ogona. Dziel treść na krótkie akapity i rozdzielaj je nagłówkami. Wyróżniaj najważniejsze informacje, używaj wypunktowań i dodawaj grafiki, które zwiększą atrakcyjność tekstu. Pisz prosto i zrozumiale, nie formułuj zbyt długich i skomplikowanych zdań.

Dostosuj treść i narracje do grupy docelowej. Staraj się, aby czytelnicy wyciągnęli z Twoich tekstów jak najwięcej użytecznych informacji. Nie zapominaj także o meta opisach i linkowaniu wewnętrznym. Odwołuj się do innych artykułów oraz dodawaj hiperłącza, które przeniosą odbiorcę na stronę danego produktu czy kategorii.

Publikuj regularnie

Jak często publikować treści blogowe? Przede wszystkim regularnie. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile artykułów w ciągu miesiąca powinieneś wrzucać na bloga, aby Twój sklep znalazł się w top 10 wyszukiwarki Google. Wszystko zależy od tego, w jakiej branży działasz, jakie produkty i usługi oferujesz oraz jaki cel chcesz osiągnąć.

Im więcej postów, tym większa widoczność i większy ruch na stronie Twojego sklepu. Bądź systematyczny i konsekwentny, a szybko zauważysz pierwsze efekty. I pamiętaj, że to jakość treści (a nie ilość) powinna być zawsze na pierwszym miejscu. Lepiej publikować rzadziej, ale za to naprawdę wartościowy content.

Podsumowanie

  • W dobie wszechobecnej konkurencji w branży e-commerce prowadzenie bloga jest koniecznością. Dobrze dobrana, wartościowa treść pozwoli Ci nie tylko wykreować pozytywny wizerunek w sieci, ale także korzystnie wpłynie na pozycjonowanie oraz ruch w Twoim sklepie.
  • Staraj się, aby publikowane przez Ciebie materiały odpowiadały na pytania i problemy potencjalnych klientów.
  • Twórz unikalne treści zgodne z zasadami SEO i bądź systematyczny – wrzucenie jednego wpisu raz w miesiącu niestety nie wystarczy.

Prowadzenie Twojego sklepu pochłania Cię w pełni i nie masz czasu na regularne przygotowanie wartościowych wpisów? Zgłoś się do nas! Stworzymy dla Ciebie teksty, które zwiększą ruch w Twoim sklepie.

Skontaktuj się

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Monika Kowalik

W zespole Content Writer pełni funkcję Project Managera. Ukończyła studia z zakresu zarządzania, marketingu i sprzedaży. W pracy nade wszystko ceni porządek i dobrą organizację. Lubi wyzwania i konsekwentnie dąży do postawionego sobie celu. Kocha aktywność fizyczną, piaszczyste plaże i dalekie podróże. A w wolnych chwilach czyta psychologiczne książki i ogląda filmy dokumentalne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

06.09.2024 Korekta & Redakcja
04.09.2024 Social Media
03.09.2024 Marketing
02.09.2024 Porady & Ciekawostki
30.08.2024 E-commerce
29.08.2024 Copywriting
28.08.2024 Korekta & Redakcja
27.08.2024 Social Media
26.08.2024 Pozycjonowanie

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu