Branżowe treści podstawą content writingu

Spis Treści:

Kiedyś nikt by nie pomyślał, że fachowe informacje zainteresują i przyciągną potencjalnych klientów. Rycerz szedł do kowala po konkretną usługę i wcale nie myślał o tym, by zgłębić jego sztuki przed podjęciem decyzji. Czasy jednak się zmieniły, a konkurencja sprawiła, że klient stoi przed dużym wyborem. Co może go przekonać do tego, by wybrał właśnie Twoją firmę? Branżowe treści!

Branżowe teksty zyskują na znaczeniu

Przekonanie klienta, że znasz się najlepiej na swoim „fachu”, to nie jedyna zaleta płynąca z wartościowych tekstów. Choć budowa wizerunku jest niezmiernie ważna, zwiększone pozycjonowanie to drugi atut, który finalnie wpływa na skuteczność content writingu.

Wyszukiwarki robią wszystko, co w ich mocy, by prezentować użytkownikom to, czego dokładnie szukają.

W tym celu algorytmy są poddawane częstej, a zarazem skomplikowanej aktualizacji, by przelewać teksty przez gęste sito użyteczności i jakości. Mówiąc inaczej, artykuły naładowane frazami kluczowymi nie zrobią na Google’u większego wrażenia. Konieczne są branżowe treści, które niosą realną wartość dla czytelników. Tylko wtedy teksty mają szansę ujrzeć światło dzienne.

Jakość broni się sama

Nie ma gotowego przepisu, by odnotować efekty. Tak samo nie można stworzyć poradnika, jak zyskać sławę, gdyż droga do rezultatów wiedzie przez improwizację i odkrywanie nowych ścieżek.

Branżowe treści muszą zainteresować czytelnika, przekazywać coś inspirującego oraz nowego.

Utarte schematy, powtarzalne informacje, wikipedyczny charakter pisma to najczęstsze błędy, jakie popełniają firmy decydując się na usługi copywritera. Obecnie content marketing wciąż jest efektywny, lecz musi nieść ze sobą powiew świeżości. Najważniejsze wytyczne, wedle których pisarz może opracować skutecznych tekst, to:

  • Rzetelne informacje – treści przekazujące wartość merytoryczną cechują się tym, że nie ma w nich miejsca na ryzyko. Prezentowane wiadomości muszą być w pełni potwierdzone, kompletne, wyczerpujące. Jest to kluczowa sprawa dla wizerunku firmy, gdyż jakakolwiek pomyłka może poddać w wątpliwość jakość oferowanych usług.
  • Przystępny język – atrakcyjna forma to drugi niezbędny element skutecznego tekstu. Odbiorcy muszą wyrazić realną chęć czytania, co jest mierzone przez czas przebywania na stronie. Zasada jest prosta: im dłużej, tym lepiej. Wskaźnik ten jest kluczowy dla pozycjonowania, ale wpływa również na potencjalnych klientów, gdyż poświęcony czas koreluje ze zwiększonym zainteresowaniem ofertą.
  • Struktura SEO – obecnie każdy dobry tekst, który jest umieszczony w Internecie, powinien być przejrzysty dla wyszukiwarek. Dlaczego? Ponieważ nie zmienia to w żadnym stopniu jego jakości (strukturę SEO zawsze można zgrabnie połączyć z ciekawą treścią), a wpływa korzystnie na pozycjonowanie, zwiększając widoczność firmy. Im więcej odbiorców, tym większa pula potencjalnych klientów.

Są to cechy wspólne, które można zrealizować na tysiąc różnych sposobów. Biorąc pod uwagę inne informacje zawarte w Internecie, czy też na naszym blogu, bardzo łatwo zdobyć wędkę, ale nikt nie ofiaruje soczystej ryby. Bo tak też się nie da!

Branżowe teksty – co musisz wiedzieć?

Jeśli chciałbyś czerpać korzyści z content writingu, ale nie wiesz od czego zacząć, musisz odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań. W wielu przypadkach jest to wręcz obowiązek, by sporządzić indywidualną strategię działania.

Jaki budżet możesz przeznaczyć?

Jest to kluczowa kwestia, która w głównej mierze definiuje efektywność tekstów. Od tego zależą kompetencje copywritera, z którym mógłbyś podjąć współpracę, a tym samym jakość branżowych treści.

Jakie zasoby ma konkurencja?

Jeśli Twoja dziedzina zdążyła już obrosnąć w oligopole, które inwestują potężne środki w content i pozycjonowanie – konkurowanie na te same frazy kluczowe przyniesie więcej pracy niż pożytku.

Warto więc poszukać niszy, do których inne firmy nie zajrzały – dzięki temu będziesz mógł dość szybko pojawić się na topowych pozycjach przy słowach kluczowych, które nie zostały jeszcze obsadzone.

Jak chcesz prezentować swój wizerunek?

Każda firma obiera indywidualny stosunek wobec klientów. Jedne wolą nawiązywać formalne relacje i zajmować stanowisko eksperta, z kolei drugie preferują bezpośrednie podejście i lekkie ustalenia warunków współpracy.

Wraz z tym zmienia się charakter treści, dlatego copywriter powinien przeprowadzić szczegółowy brief, by wiedzieć, w jakim tonie formułować branżowe teksty.

Jaki sektor contentu obierasz?

Szczegółowa analiza sytuacji na rynku podsunie odpowiedź, w który rodzaj treści najlepiej zainwestować.

Dla jednych lepiej sprawdzą się artykuły blogowe, a dla drugich podstrony ofertowe. Każdy powinien dostosować rozwiązanie do swoich potrzeb oraz działań konkurencji. Jest to kluczowy element strategii content marketingu.

Podsumowanie:

  • Branżowe treści stanowią podstawę content writingu, a więc prezentowania jakości potencjalnym klientom.
  • Dzięki nim wzrasta pozycjonowanie i widoczność firmy, a także kreuje się ekspercki wizerunek firmy. To z kolei przekłada się na większą liczbę klientów.
  • Fachowe informacje mogą przynieść wiele korzyści marketingowych, ale wymagają indywidualnego podejścia i rozsądnej strategii. Teksty muszą być unikalne, inspirujące, ciekawe i rzetelne.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

21.09.2021 Content Marketing
20.09.2021 Copywriting
15.09.2021 Pozycjonowanie
14.09.2021 Marketing
13.09.2021 Marketing
10.09.2021 E-commerce
09.09.2021 Marketing
08.09.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy