Cloffice, czyli miejsce pracy na małej przestrzeni

Spis Treści:

Praca zdalna cieszy się w naszym kraju rosnącą popularnością. Niesie za sobą wiele korzyści, ale i wyzwań, którym trzeba podołać. Jednym z tych największych jest zaaranżowanie przestrzeni do pracy, która będzie funkcjonalna i komfortowa. Problem pojawia się, gdy ilość dostępnego miejsca jest znacznie ograniczona i należy szukać kompromisów. Jednym z tych najlepszych jest cloffice – idea, która dotarła do nas z Zachodu i okazała się pomocna dla wielu osób. Co to takiego?

Czym jest cloffice?

Słowo cloffice stanowi połączenie dwóch innych – closet (szafka, schowek) oraz office (biuro). Istnieją różne tłumaczenia tej hybrydy, ale tym najprostszym i najlepiej oddającym sedno całej idei jest biuro w szafie. Brzmi jak science-fiction? Być może w pierwszej chwili, ale gdy dłużej się nad tym zastanowisz, dojdziesz do wniosku, że… ma to sens!

Cloffice to idea, która zakłada, że zbyt małe mieszkanie na zaaranżowanie przestrzeni biurowej nie istnieje.

Zgodnie z nią, każdy może stworzyć własny gabinet w schowku, wnęce, kącie lub szafie, uzyskując funkcjonalną i komfortową przestrzeń do realizowania swoich codziennych zadań. To rozwiązanie, które może okazać się szczególnie pomocne dla osób wynajmujących lub posiadających niewielkie mieszkanie (np. w bloku), gdzie wykorzystanie całego pomieszczenia do zaaranżowania gabinetu jest niemożliwe.

W celu oszczędności miejsca cloffice może być stosowane także w większych domach, gdzie z całą pewnością znajdzie się kącik idealny do zorganizowania sobie wygodnej przestrzeni do pracy.

Urządzanie cloffice w kilku krokach

Sposobów na aranżację własnego cloffice jest wiele. Można wręcz powiedzieć, że są one nieograniczone i zależą przede wszystkim od indywidualnych potrzeb, dostępnego miejsca oraz rodzaju wykonywanej pracy. Nie różni się natomiast cel – cloffice musi zapewniać wygodę, funkcjonalność, ergonomię i spokój. Tylko wtedy zapewni możliwość skupienia się na pracy i uzyskania wysokiej wydajności.

Jak urządzić cloffice? Wystarczą do tego 3 kroki!

1. Zastanów się, do czego służyć ma Ci cloffice

Jeżeli chcesz zaaranżować biuro w szafie, musisz w pierwszej kolejności przeanalizować swoje potrzeby i określić, jak i do czego chcesz go używać. Dzięki temu z jednej strony dowiesz się, ile miejsca będzie Ci potrzebne i jakie wyposażenie powinno znaleźć się wewnątrz.

Grunt to optymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń i zaopatrzyć ją we wszystko to, co okaże się niezbędne w codziennej pracy.

2. Znajdź miejsce na cloffice

To najważniejszy krok, często również najtrudniejszy. Jeżeli masz do dyspozycji wolną szafę albo niedużą wnękę, której nie używasz, unikniesz problemu. Gorzej, gdy konieczne okaże się poszukanie kompromisów – np. przeniesienie ubrań z jednego miejsce w inne, by uzyskać odpowiednio dużo wolnej przestrzeni. Pamiętaj, że elementy garderoby możesz przenieść do komody, a rzadziej używane akcesoria do piwnicy lub na strych.

Znajdź takie miejsce, które będzie zaciszne i oddalone od centrum domowego życia – w ten sposób zyskasz tak pożądane w codziennej pracy skupienie.

3. Zmień szafę lub schowek w prywatny gabinet

Ostatnim krokiem jest aranżacja cloffice. Dokonaj stosownych pomiarów, dzięki którym dopasujesz np. szerokość biurka, a także zrób listę najważniejszych przedmiotów, narzędzi i sprzętów, jakie są Ci niezbędne w biurze.

Nie zapomnij również o estetyce i komforcie – aranżując cloffice zgodnie z własnymi preferencjami i umieszczając tam elementy, które spersonalizują przestrzeń, zyskasz przestrzeń idealną dla siebie.

Komfortowe biuro w szafie – kilka wskazówek

Aranżacja cloffice to wyzwanie, ale istnieją rozwiązania, które zdecydowanie ułatwią Ci optymalne wykorzystanie przestrzeni. Mowa tu o:

  • wiszącym biurku – zawieszając blat na ścianie, zyskasz sporo miejsca na inne elementy wyposażenia i w odpowiedni sposób zorganizujesz swoją pracę;
  • zawieszanych półkach – umieścisz na nich sprzęty, akcesoria, doniczkę z kwiatem, lampkę czy organizery, w których przechowasz najważniejsze akcesoria;
  • odpowiednim oświetleniu – wspomniana lampka na półce to nie wszystko, ponieważ możesz zastosować również wiszące źródło światła, listwy ledowe albo kinkiety, które dodatkowo podniosą jakość wystroju Twojego mini-biura;
  • akcesoriach biurowych – filcowe podkładki pod myszki, stojaki na słuchawki, podstawki pod telefon czy powerbanki zdecydowanie podniosą jakość Twojej pracy.

Jak widzisz, możliwości jest naprawdę wiele, a popularność home office sprawia, że producenci mebli i akcesoriów prześcigają się w tworzeniu kompaktowych oraz wielofunkcyjnych rozwiązań. Z pewnością znajdziesz wśród nich coś dla siebie!

Podsumowanie

  • Cloffice, czyli „biuro w szafie”, to sposób na stworzenie komfortowego i ergonomicznego miejsca do pracy na bardzo niewielkiej przestrzeni.
  • Do zaaranżowania cloffice możesz wykorzystać szafę, schowek lub wnękę w dowolnym pomieszczeniu.
  • Chcąc cieszyć się komfortową pracą w cloffice, wybierz spokojne miejsce, dokonaj odpowiednich pomiarów i zaopatrz się w niezbędne sprzęty.
  • Aby zaoszczędzić miejsce w mini-biurze, wykorzystaj miejsce dostępne na ścianach – możesz zawiesić tam biurko, półki, a także oświetlenie.
  • Korzystaj z akcesoriów biurowych oraz wielofunkcyjnych mebli, które pozwolą Ci optymalnie wykorzystać przestrzeń.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

03.12.2024 Porady & Ciekawostki
02.12.2024 Pozycjonowanie
29.11.2024 Porady & Ciekawostki
28.11.2024 Korekta & Redakcja
27.11.2024 Korekta & Redakcja
26.11.2024 Korekta & Redakcja
25.11.2024 Porady & Ciekawostki
22.11.2024 Marketing
21.11.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu