Content designer – czym się zajmuje i ile zarabia?

Jedną z najnowszych specjalizacji w marketingu internetowym jest content designer, czyli projektant treści. Działania ekspertów z tej dziedziny pomagają w rozwoju firm i pozyskiwaniu nowych klientów. Dzięki temu pomagają zwiększyć zyski ze sprzedaży. Czym zajmuje się content designer i ile zarabia? W poniższym artykule przedstawiamy najważniejsze informacje o tym zawodzie.
Kim jest content designer?
Content designer zajmuje się projektowaniem i publikacją treści, dbając przy tym o ich oprawę wizualną, a czasami również dźwiękową.
Jego praca dotyczy głównie działań na social mediach, takich jak:
- Facebook,
- Instagram,
- LinkedIn,
- Pinterest,
- TikTok.
Główny cel działań ekspertów z tej dziedziny to przekazanie określonych informacji w unikalnej i atrakcyjnej dla czytelnika formie. Współpraca z nimi nie tylko korzystnie wpływa na wizerunek marki, ale też naturalnie poprawia jej wyniki sprzedażowe.
Zawód content designera funkcjonuje w Polsce od niedawna. Stanowisko to często obejmują młode osoby, które są znakomicie obyte w nowoczesnych mediach społecznościowych, a jednocześnie mają doświadczenie w branży kreatywnej.
Warto pamiętać, że niemal połowa populacji na świecie korzysta z mediów społecznościowych. Daje to ogromne pole do promowania firm i instytucji. Wraz z rozwojem sieci rośnie również zapotrzebowanie na specjalistów, zajmujących się projektowaniem treści dopasowanych do potrzeb użytkowników.
Jakie są wymagania pracodawców na to stanowisko?
Praca jako content designer wymaga połączenia zagadnień związanych z copywritingiem i designem, a czasami również video marketingiem.
Do najczęstszych oczekiwań pracodawców zaliczyć można:
- doświadczenie w marketingu internetowym w zakresie copywritingu i social media,
- programowanie stron internetowych i aplikacji mobilnych,
- lekkie pióro, doskonała polszczyzna i perfekcyjna znajomość zasad interpunkcji,
- obsługa programów graficznych / do obróbki wideo, a także narzędzi stosowanych w digital marketingu,
- biegłe poruszanie się w mediach społecznościowych i wiedza o komunikacji w digitalu.
Poza tym content designer powinien mieć wysokie zdolności analityczne i znać narzędzia do mierzenia efektywności działań. Badając regularnie skuteczność opublikowanych treści, dużo łatwiej pozna potrzeby czytelników i określi obszary, które wymagają dopracowania. Przydatna może być również znajomość języka angielskiego.
Przeczytaj również
Najważniejsze obowiązki content designera
Wśród najczęstszych zadań na tym stanowisku wyróżniamy:
- zarządzanie projektami social media wraz z przygotowaniem contentu,
- bezpośrednia komunikacja z odbiorcami,
- współtworzenie i wdrażanie strategii komunikacji w social media,
- programowanie stron internetowych,
- tworzenie makiet, prototypów i projektowanie interfejsów,
- realizacja kampanii marketingowych,
- aktualizacja materiałów marketingowych oraz brandowych.
Trudno jednak jednoznacznie określić obowiązki content designera. Wszystko to zależy od tego, czy współpracuje bezpośrednio z marką, czy też w agencji marketingowej. Poza tym znaczenie ma też profil działalności firmy, stosowane media społecznościowe i rodzaj publikowanych treści.
Przygotowywane publikacje powinny być proste i zrozumiałe dla szerokiego grona odbiorców, a przy tym przekonujące.
Szczególnie dotyczy to trudnych kwestii i wymagających posiadania specjalistycznej wiedzy.
Content designer – zarobki i ścieżka rozwoju
W Polsce wynagrodzenie na tym stanowisku wynosi od 2,5 do 15 tysięcy złotych w skali miesiąca. Współpracując z zagranicznymi markami, można liczyć na pensję nawet w wysokości 10 tysięcy dolarów miesięcznie.
Ostatecznie jednak zarobki content designera, podobnie jak w przypadku pozostałych, pokrewnych profesji, charakteryzuje spora rozpiętość. Decydują o tym takie czynniki jak polityka i strategia marketingowa firmy, zakres obowiązków czy doświadczenie pracownika. Niektóre oferty dotyczą pracy dodatkowej, inne z kolei wymagają dyspozycyjności na cały etat.
Pracując jako content designer, można z czasem rozwinąć swoją karierę i zostać content managerem.
Czym różni się content designer od UX writera?
Chociaż content designer i UX writer to podobne zawody, to istnieje między nimi kilka istotnych różnic. W przypadku pierwszej z profesji ilość zadań będzie nieco większa. Druga zaś pozostaje skupiona na tworzeniu treści i prototypowaniu oprogramowania.
Podstawową różnicą pomiędzy nimi jest też fakt, że content designer w dużym stopniu uczestniczy w planowaniu strategii komunikacji i zajmuje się architekturą informacji, czyli sztuką etykietowania stron internetowych.
Podsumowanie
- Content designer zajmuje się projektowaniem i oprawą graficzną treści, głównie na potrzeby mediów społecznościowych.
- Poza doświadczeniem w branży kreatywnej i marketingu pracodawcy wymagają zwykle od niego lekkiego pióra, umiejętności obsługi programów graficznych, doskonałej znajomości social media oraz dużego poczucia estetyki i zdolności analitycznych.
- Do obowiązków content designera należy między innymi planowanie i publikowanie postów, zarządzanie projektami, a także współtworzenie strategii komunikacji.
- Zarobki content designera w Polsce wahają się od 2,5 do nawet 15 tysięcy złotych miesięcznie.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz