Content designer – czym się zajmuje i ile zarabia?

Spis Treści:

Jedną z najnowszych specjalizacji w marketingu internetowym jest content designer, czyli projektant treści. Działania ekspertów z tej dziedziny pomagają w rozwoju firm i pozyskiwaniu nowych klientów. Dzięki temu pomagają zwiększyć zyski ze sprzedaży. Czym zajmuje się content designer i ile zarabia? W poniższym artykule przedstawiamy najważniejsze informacje o tym zawodzie.

Kim jest content designer?

Content designer zajmuje się  projektowaniem i publikacją treści, dbając przy tym o ich oprawę wizualną, a czasami również dźwiękową.

Jego praca dotyczy głównie działań na social mediach, takich jak:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • LinkedIn,
  • Pinterest,
  • TikTok.

Główny cel działań ekspertów z tej dziedziny to przekazanie określonych informacji w unikalnej i atrakcyjnej dla czytelnika formie. Współpraca z nimi nie tylko korzystnie wpływa na wizerunek marki, ale też naturalnie poprawia jej wyniki sprzedażowe.

Zawód content designera funkcjonuje w Polsce od niedawna. Stanowisko to często obejmują młode osoby, które są znakomicie obyte w nowoczesnych mediach społecznościowych, a jednocześnie mają doświadczenie w branży kreatywnej.

Warto pamiętać, że niemal połowa populacji na świecie korzysta z mediów społecznościowych. Daje to ogromne pole do promowania firm i instytucji. Wraz z rozwojem sieci rośnie również zapotrzebowanie na specjalistów, zajmujących się projektowaniem treści dopasowanych do potrzeb użytkowników.

Jakie są wymagania pracodawców na to stanowisko?

Praca jako content designer wymaga połączenia zagadnień związanych z copywritingiem i designem, a czasami również video marketingiem.

Do najczęstszych oczekiwań pracodawców zaliczyć można:

  • doświadczenie w marketingu internetowym w zakresie copywritingu i social media,
  • programowanie stron internetowych i aplikacji mobilnych,
  • lekkie pióro, doskonała polszczyzna i perfekcyjna znajomość zasad interpunkcji,
  • obsługa programów graficznych / do obróbki wideo, a także narzędzi stosowanych w digital marketingu,
  • biegłe poruszanie się w mediach społecznościowych i wiedza o komunikacji w digitalu.

Poza tym content designer powinien mieć wysokie zdolności analityczne i znać narzędzia do mierzenia efektywności działań. Badając regularnie skuteczność opublikowanych treści, dużo łatwiej pozna potrzeby czytelników i określi obszary, które wymagają dopracowania. Przydatna może być również znajomość języka angielskiego.

Najważniejsze obowiązki content designera

Wśród najczęstszych zadań na tym stanowisku wyróżniamy:

  • zarządzanie projektami social media wraz z przygotowaniem contentu,
  • bezpośrednia komunikacja z odbiorcami,
  • współtworzenie i wdrażanie strategii komunikacji w social media,
  • programowanie stron internetowych,
  • tworzenie makiet, prototypów i projektowanie interfejsów,
  • realizacja kampanii marketingowych,
  • aktualizacja materiałów marketingowych oraz brandowych.

Trudno jednak jednoznacznie określić obowiązki content designera. Wszystko to zależy od tego, czy współpracuje bezpośrednio z marką, czy też w agencji marketingowej. Poza tym znaczenie ma też profil działalności firmy, stosowane media społecznościowe i rodzaj publikowanych treści.

Przygotowywane publikacje powinny być proste i zrozumiałe dla szerokiego grona odbiorców, a przy tym przekonujące.

Szczególnie dotyczy to trudnych kwestii i wymagających posiadania specjalistycznej wiedzy.

Content designer – zarobki i ścieżka rozwoju

W Polsce wynagrodzenie na tym stanowisku wynosi od 2,5 do 15 tysięcy złotych w skali miesiąca. Współpracując z zagranicznymi markami, można liczyć na pensję nawet w wysokości 10 tysięcy dolarów miesięcznie.

Ostatecznie jednak zarobki content designera, podobnie jak w przypadku pozostałych, pokrewnych profesji, charakteryzuje spora rozpiętość. Decydują o tym takie czynniki jak polityka i strategia marketingowa firmy, zakres obowiązków czy doświadczenie pracownika. Niektóre oferty dotyczą pracy dodatkowej, inne z kolei wymagają dyspozycyjności na cały etat.

Pracując jako content designer, można z czasem rozwinąć swoją karierę i zostać content managerem.

Czym różni się content designer od UX writera?

Chociaż content designer i UX writer to podobne zawody, to istnieje między nimi kilka istotnych różnic. W przypadku pierwszej z profesji ilość zadań będzie nieco większa. Druga zaś pozostaje skupiona na tworzeniu treści i prototypowaniu oprogramowania.

Podstawową różnicą pomiędzy nimi jest też fakt, że content designer w dużym stopniu uczestniczy w planowaniu strategii komunikacji i zajmuje się architekturą informacji, czyli sztuką etykietowania stron internetowych.

Podsumowanie

  • Content designer zajmuje się projektowaniem i oprawą graficzną treści, głównie na potrzeby mediów społecznościowych.
  • Poza doświadczeniem w branży kreatywnej i marketingu pracodawcy wymagają zwykle od niego lekkiego pióra, umiejętności obsługi programów graficznych, doskonałej znajomości social media oraz dużego poczucia estetyki i zdolności analitycznych.
  • Do obowiązków content designera należy między innymi planowanie i publikowanie postów, zarządzanie projektami, a także współtworzenie strategii komunikacji.
  • Zarobki content designera w Polsce wahają się od 2,5 do nawet 15 tysięcy złotych miesięcznie.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.5

Patrycja Hampelska

Pasjonuje się pisaniem od najmłodszych lat. Już w dzieciństwie prowadziła papierowe pamiętniki i internetowe blogi, a także tworzyła własne wiersze. Dziś zdobywa doświadczenie jako redaktor SEO i copywriter. W codziennej pracy ceni sobie możliwość zgłębiania wiedzy na wiele różnych tematów, również wykraczających poza jej kręgi zainteresowań. Poza marketingiem internetowym fascynuje ją również moda i uroda, zdrowe odżywianie, psychologia, podróże i muzyka elektroniczna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

22.09.2023 Korekta & Redakcja
21.09.2023 Korekta & Redakcja
20.09.2023 Pozycjonowanie
19.09.2023 Porady & Ciekawostki
18.09.2023 Porady & Ciekawostki
15.09.2023 Copywriting
14.09.2023 Content Marketing
13.09.2023 Korekta & Redakcja
12.09.2023 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu