Czym jest content intelligence?

Spis Treści:

Treść to zdecydowanie jeden z ważniejszych elementów, jeżeli chodzi o promocję biznesu – bez względu na to, czy chcesz wypromować swoją stronę internetową, sklep online czy portal. Tylko wartościowe, odpowiednio przygotowane teksty mają szansę zainteresować czytelnika oraz skłonić go do działania. Czy content intelligence może pomóc w tworzeniu lepszych treści? Na czym polega takie podejście?

Czym jest content intelligence?

Content intelligence to podejście w zakresie content marketingu, które opiera się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji do szukania i przekształcania danych w użyteczne informacje.

Dzięki temu można stworzyć skuteczną strategię marketingową firmy. Innymi słowy, content intelligence to zarządzanie treścią według rekomendacji dostarczanych przez sztuczną inteligencję. W ten sposób będziesz w stanie szybko i stosunkowo łatwo zaplanować wartościowy content, który przyniesie dla Twojej firmy wymierne korzyści.

Co więcej, zaoszczędzisz czas poświęcany na żmudne analizowanie danych, z pewnością uzyskasz również lepsze rezultaty swojej pracy. W tym wypadku nie polegasz na przeczuciach i intuicji, lecz dysponujesz twardymi faktami. Wykorzystując w swojej pracy content intelligence, będziesz w stanie podejmować lepsze, bardziej strategiczne decyzje.

Na czym polega content intelligence?

Content intelligence generuje i przetwarza zbiory danych, następnie pomaga wyciągnąć poprawne wnioski, dzięki którym działania content marketingowe będą skuteczne.

To doskonały sposób na to, aby poznać potrzeby potencjalnych klientów oraz sam rynek. Jakie działania składają się na content intelligence? Warto skupić się na takich kwestiach jak:

  • personalizacja odbiorców,
  • audyt,
  • optymalizacja strony internetowej,
  • analiza mediów społecznościowych,
  • strategie optymalizacji kanałów,
  • analiza konkurencji.

Co ciekawe, już poprzez analizy konkurencji będziesz w stanie określić, jaki tekst i słowa kluczowe powinny pojawić się na Twojej stronie, abyś mógł cieszyć się wysoką pozycją w wyszukiwarce Google i generować większy ruch w witrynie. Jest to sposób na lepsze zrozumienie potencjalnego klienta. Wówcza będziesz w stanie spełnić jego potrzeby i oczekiwania, co bez wątpienia przełoży się na większą lojalność i zaufanie do Twojej marki, oraz oczywiście na zyski.

Content intelligence nie jest konkretnym programem do analizowania danych, lecz procesem, dzięki któremu możesz poprawić sprzedaż i swoją widoczność w sieci.

Content intelligence w copywritingu

Jak można wykorzystać content intelligence w pracy copywritera? Aby treści, które piszesz, były bardziej wartościowe i ciekawe, warto skupić się przede wszystkim na odbiorcy. Po pierwsze musisz zebrać informacje o tym, jakie treści preferują internauci po wpisaniu danego zapytania. Po drugie zastanów się nad tym, czy posiadasz na swojej stronie tego typu artykuły. Jeżeli tak, wystarczy zoptymalizować je pod dane zagadnienie.

Łącząc sztuczną inteligencję z content marketingiem, możesz osiągnąć bardzo dobre rezultaty mniejszym nakładem pracy. Korzystając z dobrodziejstw nowoczesnej technologii, zaoszczędzisz mnóstwo czasu, który do tej pory poświęcałeś na analizę danych.

Al kontra CI

Artificial intelligence ma dużo szersze zastosowanie, poza tym w tym wypadku celem jest pełna automatyzacja.

W content intelligence sytuacja wygląda zupełnie inaczej, bo to czynnik ludzki jest najważniejszy. Wsparcie w postaci sztucznej inteligencji, która wykonuje za nas część pracy, wcale nie musi ograniczać, wręcz przeciwnie. W tym wypadku można skupić się na kreatywnej części tworzenia tekstów, zamiast analizować setki danych. Przy korzystaniu z CI Twoje treści będą bardziej sprofilowane, dopasowane do odbiorcy, co z pewnością przyczyni się do osiągania lepszych wyników sprzedażowych.

Podsumowanie

  • Content intelligence to podejście, które opiera się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji do szukania i przekształcania danych w użyteczne informacje;
  • Content intelligence pozwala lepiej sprofilować treści do grupy docelowej. Takie podejście będzie też doskonałym wsparciem w pracy copywritera.
  • Artificial intelligence ma szerokie zastosowanie, w tym wypadku dąży się do pełnej automatyzacji, natomiast w przypadku content intelligence kluczowy jest czynnik ludzi.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Dominika Cudziło

Copywriterka z pasji, dziennikarka z wykształcenia. Pracą z tekstem zajmuje się od 2011 roku. Tworzy wartościowe treści, które zwiększają rozpoznawalność firm w sieci. Specjalizuje się w artykułach sponsorowanych, tekstach na strony WWW, dużo przyjemności sprawia jej także tworzenie treści na potrzeby sklepów internetowych. W swojej pracy stawia na proste, skuteczne rozwiązania, ale nie lubi sztampy. Pisanie to jej sposób na życie. W dalszym ciągu pisze wiersze do szuflady, praktykuje też pisanie ekspresywne. W wolnych chwilach czyta książki albo maluje abstrakcje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

06.09.2024 Korekta & Redakcja
04.09.2024 Social Media
03.09.2024 Marketing
02.09.2024 Porady & Ciekawostki
30.08.2024 E-commerce
29.08.2024 Copywriting
28.08.2024 Korekta & Redakcja
27.08.2024 Social Media
26.08.2024 Pozycjonowanie

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu