Copywriter produktowy – czym się zajmuje?
Coraz więcej przedsiębiorców podejmuje decyzję o założeniu sklepu internetowego. Nic dziwnego – rynek e-commerce otwiera przed sprzedawcami zupełnie nowe możliwości. Użytkownicy wybierają spośród tysięcy – jak nie milionów – sklepów internetowych z różnych branż. Jako przedsiębiorca stoisz więc przed niełatwym zadaniem zmierzenia się z liczną konkurencją. Jak temu podołać? Z pomocą przybywa copywriter produktowy, który stworzy atrakcyjne teksty do Twojego sklepu.
Copywriter produktowy – na czym polega jego praca?
Słowo bywa niedocenionym narzędziem w branży e-commerce, a tak naprawdę gra główną rolę. Opis produktu potrafi zachęcić do zakupu nawet niezdecydowanego klienta. Aby tworzyć treści generujące sprzedaż, niezbędna jest znajomość copywritingu produktowego. Czym on jest?
Copywriting produktowy to perswazyjne opisy usług i produktów, które zachęcają odbiorcę sklepu internetowego do zakupu.
Copywriter produktowy zajmuje się więc tworzeniem skutecznych treści do sklepów internetowych i na portale aukcyjne, takie jak Allegro czy eBay.
Aby przebić się przez ogromną konkurencję, należy wzbogacić stronę produktu tekstami, które pobudzają wyobraźnię klienta, oddziałują na jego emocje i w ten sposób wpływają na podjęcie decyzji o kupnie produktu.
Asem w rękawie w walce o klienta nierzadko okazuje się skorzystanie z pomocy doświadczonego copywritera produktowego. Posługując się kreatywnym, a zarazem fachowym i skutecznym słowem, ma realny wpływ na generowanie wyników sprzedażowych.
Copywriting produktowy – najważniejsze zasady
Tak naprawdę cena produktu jest tylko jednym z wielu czynników, na jakie klient zwraca uwagę podczas zakupów. Słowo pisane ma natomiast niezwykłą moc zatrzymania uwagi odbiorcy i zaszczepienia w nim nieodpartej chęci posiadania produktu. Używając tej potężnej broni, należy pamiętać o kilku zasadach, które omawiamy poniżej:
Powiedz NIE schematycznym i sztampowym opisom
Kiedy klient widzi po raz setny tę samą formułę, która nie niesie za sobą żadnej treści, czuje frustrację i zniechęcanie. Unikaj więc banalnych sformułowań typu „najwyższa jakość” w każdym opisie. Nie przesadź także ze zwrotami perswazyjnymi.
Pamiętaj o tym, że słowa kluczowe odgrywają ważną rolę w procesie pozycjonowania, ale mają swoją wartość tylko wtedy, kiedy są używane w sposób naturalny. Nie przesycaj nimi treści, bo skutek może być odwrotny od zamierzonego.
Nie piszesz dla robotów wyszukiwarki, tylko przede wszystkim dla konkretnego człowieka – miej więc go przed oczami. Im lepiej będziesz znał grupę docelową, tym skuteczniej przemówisz do serc użytkowników.
Przeczytaj również
Pokazuj korzyści
Aby zwiększyć szansę na podjęcie korzystnej decyzji zakupowej przez Twojego klienta, powinieneś przemawiać do niego językiem korzyści. Opisy produktów są doskonałym środowiskiem dla tego typu sformułowań. Warto jednak to robić w sposób naturalny, delikatny. Nikt nie lubi nachalnych sprzedawców.
Tekst powinien być wyważony – perswazyjny i wyczerpujący pod względem informacji o produkcie jednocześnie. Opisuj sprawy techniczne, myśląc o potrzebach odbiorcy. Jak najczęściej personalizuj swoje wypowiedzi.
Wykorzystuj CTA
CTA (Call to action) jest jest krótkim hasłem, które ma za zadanie zachęcić użytkownika do podjęcia działania. Może być sformułowane w dowolny sposób, w zależności od celów biznesowych danego przedsiębiorstwa.
W przypadku opisów produktów i usług warto zastosować CTA nawołujące do dokonania zakupu np. proste „Kup teraz!”, „Nie zwlekaj i zamów już dziś!” lub bardziej złożone „Zamów do godziny 12:00, a otrzymasz produkt już jutro!”.
Przeczytaj również
Copywriter produktowy – czy jest mi potrzebny?
Będąc przedsiębiorcą, zastanawiasz się pewnie, czy jest sens inwestować w specjalistę, czy może lepiej samemu stworzyć opisy produktów, które przecież doskonale znasz. Stworzenie treści wartościowych, przyciągających uwagę użytkownika, a jednocześnie wpływających na jego decyzję zakupową, która ponadto będzie widoczna w wyszukiwarce internetowej i nie zginie w tłumie tysiąca podobnych, nie jest łatwym zadaniem.
Warto zaufać osobie, która posiada odpowiednią wiedzę i umiejętności z zakresu technik marketingowych, a jednoczenie posiada „lekkie pióro” i dar zjednywania sobie ludzi poprzez pismo.
Na co jeszcze zwrócić uwagę przy wyborze copywritera produktowego?
Przede wszystkim na jakość jego pracy. Miej na uwadze, że opis produktu powinien być zaprezentowany klientowi w sposób kreatywny, niesztampowy, a jednocześnie z zachowaniem poprawności językowej i głównych założeń SEO copywritingu.
Niezwykle istotna jest też terminowość. Sklep internetowy wymaga często dużej ilości tekstu i copywriter musi mieć fizyczne możliwości, aby sprostać postawionemu przed nim zadaniu w określonym czasie.
Podsumowanie
- W środowisku tak ogromnej konkurencji i dynamicznego rozwoju, jakim są sklepy internetowe, copywriter produktowy jest coraz bardziej docenianym pisarzem.
- Bez ciekawego, merytorycznego opisu, który zachęci potencjalnego klienta do zakupu, przedsiębiorca nie zrealizuje swoich celów sprzedażowych mimo najlepszej ceny i jakości produktów.
- Warto powierzyć to niełatwe zadanie osobie, która ma doświadczenie w tworzeniu perswazyjnych treści.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz