Copywriting data driven – jak tworzyć treści oparte na danych?

Spis Treści:

W dzisiejszych czasach każda firma dysponuje ogromną liczbą danych, jednak ich posiadanie to dopiero połowa sukcesu, bo trzeba wiedzieć, jak je wykorzystać. Wybór najistotniejszych informacji i ich zrozumienie wcale nie jest takim prostym zadaniem, jak może się wydawać, gdyż ich interpretacje mogą być naprawdę różne. Jak może wyglądać copywriting data driven?

Data driven – co to?

Data driven to koncepcja, która polega na podejmowaniu określonych działań bazujących na danych, jest to także promowanie pracy opartej na liczbach.

W tym wypadku najważniejsze są fakty, dane, a nie intuicja i domysły. Dane mają ogromną wartość, bo mogą być wykorzystywane na wiele różnych sposobów. Na ich podstawie można na przykład prowadzić skuteczne kampanie reklamowe, przewidywać zachowania klientów, ustalać ceny produktów i nie tylko. Wewnętrzne analizy danych to doskonałe wsparcie w prowadzeniu i rozwoju firmy.

Jak wykorzystać data driven w copywritingu?

W idei copywriting data driven niezbędna jest analiza treści i dopasowanie ich do zapytań użytkowników w wyszukiwarce. Artykuły na tematy zgodne z potrzebami i zapytaniami użytkowników są uważane przez algorytmy SERP za treść wartościową, co przekłada się na wysoką pozycją w wynikach organicznych.

Bez względu na to, czy prowadzisz blog, chcesz stworzyć treści na stronę internetową, portal, do sklepu internetowego, musisz zwrócić uwagę na to, do kogo kierujesz swój przekaz i jak opracować tekst, aby był ciekawy, ale także przynosił korzyści, na przykład w formie zwiększonego ruchu na stronie WWW.

Analiza treści w modelu data driven opiera się na wykorzystaniu jak największej ilości dostępnych narzędzi SEO, które dostarczają ważnych danych analitycznych.

Wśród nich warto wziąć pod uwagę takie narzędzia jak:

Jak tworzyć teksty zgodne z data driven?

Tworzenie treści w oparciu o data driven to doskonały sposób na zwiększenie ruchu na stronie WWW lub w sklepie internetowym. Dzięki temu dana firma będzie mogła cieszyć się większym zainteresowaniem, lepszą widocznością w sieci, co bez wątpienia przełoży się na wyniki sprzedażowe.

Wybór tematu

Pierwszym krokiem w stworzeniu tekstu zgodnie z modelem copywriting data driven jest wybór odpowiedniego tematu. Dobrym wsparciem w jego szukaniu będzie Google Trends, czyli narzędzie dające wgląd w informacje oraz statystyki na temat trendów wyszukiwań fraz kluczowych, jakie są obecnie najpopularniejsze w Google. Dzięki temu dowiesz się, jakie tematy są na topie.

Dobrym wsparcie może okazać się także AnswerThePublic, który dostarcza informacje w formie raportów dotyczących tego, jakie pytania są wpisywane w Google w połączeniu z danym słowem.

Dobór słów kluczowych

Drugim krokiem jest wybranie fraz kluczowych, które pomogą w wywindowaniu artykułu na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Opracowanie listy słów kluczowych można przeprowadzić za pomocą takich narzędzi jak Ahrefs, Senuto czy Semstorm.

Tworzenie treści

Trzecim krokiem jest rozpoczęcie tworzenia zoptymalizowanych treści, co można zrobić na przykład za pomocą Surfer SEO. Jest to narzędzie dające możliwość tworzenia tekstów zgodnych z praktykami SEO.

Oferuje ono dostęp do specjalnego edytora treści, gdzie obliczane jest nasycenie słowami kluczowymi. Frazy podzielone są na główne, drugorzędne i inne związane tematycznie z głównym tematem artykułu. Edytor sam sugeruje, jakich słów kluczowych warto użyć w tekście, tak aby odpowiadał on wymaganiom algorytmów wyszukiwarek. Dzięki Surfer SEO można przeprowadzić także analizę konkurencji, co bez wątpienia jest dodatkowym atutem tego narzędzia.

Podsumowanie

  • Data driven to koncepcja, która polega na podejmowaniu określonych działań bazujących na danych.
  • Teksty tworzone na podstawie data driven są zgodne z potrzebami i zapytaniami użytkowników.
  • Analiza treści w modelu data driven opiera się na wykorzystaniu narzędzi SEO.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Dominika Cudziło

Copywriterka z pasji, dziennikarka z wykształcenia. Pracą z tekstem zajmuje się od 2011 roku. Tworzy wartościowe treści, które zwiększają rozpoznawalność firm w sieci. Specjalizuje się w artykułach sponsorowanych, tekstach na strony WWW, dużo przyjemności sprawia jej także tworzenie treści na potrzeby sklepów internetowych. W swojej pracy stawia na proste, skuteczne rozwiązania, ale nie lubi sztampy. Pisanie to jej sposób na życie. W dalszym ciągu pisze wiersze do szuflady, praktykuje też pisanie ekspresywne. W wolnych chwilach czyta książki albo maluje abstrakcje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

11.09.2024 Social Media
10.09.2024 Copywriting
09.09.2024 Porady & Ciekawostki
06.09.2024 Korekta & Redakcja
04.09.2024 Social Media
03.09.2024 Marketing
02.09.2024 Porady & Ciekawostki
30.08.2024 E-commerce
29.08.2024 Copywriting

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu