Czym cechuje się copywriting dla dużych firm?
Pisanie treści dla dużych firm stanowi wyzwanie nawet dla najbardziej doświadczonego copywritera. Sztywne terminy realizacji, liczne zlecenia, a także wysokie oczekiwania względem jakości to tylko niektóre „elementy odstraszające”. W artykule przedstawimy specyfikę copywritingu dla dużych firm i wyjaśnimy, jak temu podołać.
Copywriting dla dużych firm
Trywialne jest stwierdzenie, że duże firmy funkcjonują na zupełnie innych zasadach niż mikroprzedsiębiorcy. Jednakże warto omówić poszczególne różnice, gdyż takie informacje przydadzą się każdemu copywriterowi, który po raz pierwszy styka się z zaawansowaną strukturą przedsiębiorstwa, podejmując się współpracy.
Oficjalny kontakt
Wiadomości powinny być zwięzłe, rzeczowe i poprawne. E-mail jest korespondencją usankcjonowaną prawnie, a więc wszelkie zobowiązania są wiążące dla obu stron.
Z tego względu należy przejrzyście określać formę rozliczeń, terminy realizacji, sposób nanoszenia poprawek, kwestię poufności itp. gdyż klarowne przedstawienie informacji może okazać się zbawienne w przypadku jakichkolwiek sporów.
Umowy przed współpracą
Większość dużych firm, dzieląc się szczegółami zlecenia, przesyła poufne informacje, których nie wolno udostępniać osobom trzecim pod karą grzywny. Dlatego przed realizacją zamówień należy dopełnić formalności. Lecz o czym konkretnie mowa?
Copywriting dla dużych firm obejmuje trzy kluczowe dokumenty:
- przeniesienie autorskich praw majątkowych do tekstów
- umowa współpracy (gdzie naniesiony jest cały szkielet organizacyjny)
- klauzula o poufności (NDA)
Wszystko może być zamieszczone w jednym piśmie i usankcjonowane pojedynczym podpisem, lecz każdy element musi zostać wyraźnie poruszony w umowie.
Choć dla wielu copywriterów wydaje się to skomplikowane, dopięcie kwestii prawnych jest krokiem ku przejrzystej współpracy. Dzięki temu wszystkie warunki są z góry określone i nie dochodzi do nieporozumień.
Przeczytaj również
Obszerne zlecenia
Trzeba mierzyć siły na zamiary – ten Mickiewiczowski zwrot dotyczy również copywritingu dla dużych firm. Często większe przedsiębiorstwa wymagają mocy przerobowych, którym nie da się podołać w pojedynkę. Dlatego copywriter powinien upewnić się, że zlecenia nie są wygórowane, a tym samym jest możliwość, by wywiązać się ze zobowiązań.
Dopięcie kwestii prawnych jest krokiem ku przejrzystej współpracy
Wielkie zamówienia są zarezerwowane dla kilkuosobowych agencji content marketingu, gdyż nie ma fizycznej możliwości, by wyrobić się czasowo z krótkim terminem realizacji. Uczciwość w relacjach międzybiznesowych jest bardzo ważna i żadna firma nie obrazi się, gdy copywriter z góry przyzna, że nie jest w stanie zrealizować zlecenia. Z kolei niewywiązanie się z umowy może pociągnąć za sobą poważne konsekwencje.
Ile kosztuje copywriting dla dużych firm?
Wynagrodzenie często jest dyskusyjną kwestią. Większość copywriterów myśli, że duże firmy płacą więcej – jest to jednak mylne stwierdzenie.
Cena powinna być zawsze adekwatna do wykonanej pracy i nie można karać przedsiębiorstw za ich wielkość. Dlatego cena za 1000 znaków jest zwykle podobna, jednakże ilość zleceń decyduje o tym, że są to intratni kontrahenci biznesowi.
Podsumowanie
- Copywriting dla dużych firm cechuje się formalnym profesjonalizmem, terminowością oraz możliwością realizowania obszernych tekstów.
- Warto przygotować wzór dokumentu o współpracy, poufności oraz przeniesieniu majątkowych praw autorskich.
- To pomoże sprawnie uregulować kwestie prawne przed podjęciem współpracy.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz