Czym cechuje się copywriting dla dużych firm?

Spis Treści:

Pisanie treści dla dużych firm stanowi wyzwanie nawet dla najbardziej doświadczonego copywritera. Sztywne terminy realizacji, liczne zlecenia, a także wysokie oczekiwania względem jakości to tylko niektóre „elementy odstraszające”. W artykule przedstawimy specyfikę copywritingu dla dużych firm i wyjaśnimy, jak temu podołać.

Copywriting dla dużych firm

Trywialne jest stwierdzenie, że duże firmy funkcjonują na zupełnie innych zasadach niż mikroprzedsiębiorcy. Jednakże warto omówić poszczególne różnice, gdyż takie informacje przydadzą się każdemu copywriterowi, który po raz pierwszy styka się z zaawansowaną strukturą przedsiębiorstwa, podejmując się współpracy.

Oficjalny kontakt

Wiadomości powinny być zwięzłe, rzeczowe i poprawne. E-mail jest korespondencją usankcjonowaną prawnie, a więc wszelkie zobowiązania są wiążące dla obu stron.

Z tego względu należy przejrzyście określać formę rozliczeń, terminy realizacji, sposób nanoszenia poprawek, kwestię poufności itp. gdyż klarowne przedstawienie informacji może okazać się zbawienne w przypadku jakichkolwiek sporów.

Umowy przed współpracą

Większość dużych firm, dzieląc się szczegółami zlecenia, przesyła poufne informacje, których nie wolno udostępniać osobom trzecim pod karą grzywny. Dlatego przed realizacją zamówień należy dopełnić formalności. Lecz o czym konkretnie mowa?

Copywriting dla dużych firm obejmuje trzy kluczowe dokumenty:

Wszystko może być zamieszczone w jednym piśmie i usankcjonowane pojedynczym podpisem, lecz każdy element musi zostać wyraźnie poruszony w umowie.

Choć dla wielu copywriterów wydaje się to skomplikowane, dopięcie kwestii prawnych jest krokiem ku przejrzystej współpracy. Dzięki temu wszystkie warunki są z góry określone i nie dochodzi do nieporozumień.

Obszerne zlecenia

Trzeba mierzyć siły na zamiary – ten Mickiewiczowski zwrot dotyczy również copywritingu dla dużych firm. Często większe przedsiębiorstwa wymagają mocy przerobowych, którym nie da się podołać w pojedynkę. Dlatego copywriter powinien upewnić się, że zlecenia nie są wygórowane, a tym samym jest możliwość, by wywiązać się ze zobowiązań.

Dopięcie kwestii prawnych jest krokiem ku przejrzystej współpracy

Wielkie zamówienia są zarezerwowane dla kilkuosobowych agencji content marketingu, gdyż nie ma fizycznej możliwości, by wyrobić się czasowo z krótkim terminem realizacji. Uczciwość w relacjach międzybiznesowych jest bardzo ważna i żadna firma nie obrazi się, gdy copywriter z góry przyzna, że nie jest w stanie zrealizować zlecenia. Z kolei niewywiązanie się z umowy może pociągnąć za sobą poważne konsekwencje.

Ile kosztuje copywriting dla dużych firm?

Wynagrodzenie często jest dyskusyjną kwestią. Większość copywriterów myśli, że duże firmy płacą więcej – jest to jednak mylne stwierdzenie.

Cena powinna być zawsze adekwatna do wykonanej pracy i nie można karać przedsiębiorstw za ich wielkość. Dlatego cena za 1000 znaków jest zwykle podobna, jednakże ilość zleceń decyduje o tym, że są to intratni kontrahenci biznesowi.

Podsumowanie

  • Copywriting dla dużych firm cechuje się formalnym profesjonalizmem, terminowością oraz możliwością realizowania obszernych tekstów.
  • Warto przygotować wzór dokumentu o współpracy, poufności oraz przeniesieniu majątkowych praw autorskich.
  • To pomoże sprawnie uregulować kwestie prawne przed podjęciem współpracy.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

26.05.2023 Korekta & Redakcja
25.05.2023 Marketing
24.05.2023 Porady & Ciekawostki
23.05.2023 Aktualności
22.05.2023 Korekta & Redakcja
20.05.2023 Porady & Ciekawostki
19.05.2023 Korekta & Redakcja
18.05.2023 Content Marketing
17.05.2023 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu