Jak wygląda copywriting na Facebooku?

Spis Treści:

Copywriting zyskał ważne znaczenie w social media. Umiejętność angażowania odbiorców, a także tworzenia sprzedażowych treści, pozwala firmom wypracowywać dodatkowe zyski na portalach społecznościowych. W poniższym artykule omówimy, jak wygląda skuteczny copywriting na Facebooku.

Social media copywriter – czym się zajmuje?

Na pisarskim rynku pojawia się coraz więcej specjalizacji, a social media nie stanowi żadnego wyjątku. Copywriter, który porusza się w obrębie Facebooka, cechuje się określonymi umiejętnościami, dostosowanymi do użytkowników tego portalu. Taki pisarz nie musi pisać wyczerpujących artykułów, by sprzedawać. Co tworzy zamiast tego?

  • Krótkie wpisy – budujące rozpoznawalność marki, angażujące odbiorców i zwiększające sprzedaż;
  • Teksty do kampanii reklamowych – w celu zwiększenia konwersji oraz zminimalizowania kosztów reklamowych;
  • Hasła reklamowe – będące przewodnim motywem marketingowym; mogą być także elementem kampanii reklamowych;
  • Opisy do fanpage’a – które przedstawiają ofertę i misję firmy;
  • Specjalistyczne, ciekawe posty z branży – realizujące strategię biznesową za pomocą content marketingu.

Widzimy więc, że social media copywriter jest przeznaczony do wielu zadań, a więc może pochwalić się niebywałą wszechstronnością. Ponadto do jego dodatkowych obowiązków często zaliczamy opracowywanie strategii, która zakłada storytelling bądź cykliczność wpisów, by zwiększyć zainteresowanie wśród użytkowników.

Copywriting na Facebooku

Wyjaśniliśmy podstawowe działania social media copywritera, ale wciąż nie wiadomo, jak konkretnie wyglądają takie treści. Otóż teksty przeznaczone dla Facebooka są stosunkowo specyficzne – zawsze powinny cechować się atrakcyjną formą, by przykuć i zatrzymać uwagę odbiorców. Zbyt trudne słownictwo spowoduje ignorancję, a nieodpowiednia długość – zanudzenie.

Zatem copywriting na Facebooku jest:

  • prosty – zrozumiały dla wszystkich odbiorców
  • atrakcyjny – przerywający tzw. ślepotę banerową
  • zwięzły – czas użytkowników jest niezwykle cenny
  • ciekawy – wpisy muszą wzbudzić realne zainteresowanie
  • bezpośredni – kierujemy treść wprost do odbiorców
  • oryginalny – wyrabiający charakterystyczny styl firmy

Czego unikamy?

  • nadmiaru informacji – fanpage nie jest miejscem, by przesadnie popisywać się wiedzą. Większość użytkowników po prostu zignoruje wpis, co negatywnie rzutuje na aktywność i zasięg organiczny.
  • struktury SEO – z oczywistych względów nie jest potrzebna. Nie musimy pamiętać o wykorzystaniu fraz kluczowych, dzięki czemu oszczędzamy czas i wzmacniamy naturalność tekstu.
  • przeciętności – korzystamy z każdej okazji, by wyróżnić treść wśród konkurencji. W tym przypadku bardzo ważną rolę odgrywa zdjęcie, ale treść również ma wpływ na to, czy użytkownik zatrzyma uwagę, czy też poczuje się, jakby czytał kolejny opis z Wikipedii.

Copywriting przeznaczony do Facebooka cechuje się określonymi zasadami, choć końcowe wykonanie jest kwestią bardzo dynamiczną i zależną od strategii firmy. Powyższa teoria może być pomocna, lecz bardzo ważne jest doświadczenie i obserwacja statystyk, by zweryfikować swoje działania i określić, na jakie treści użytkownicy rzeczywiście reagują. W zależności od branży charakter wpisów może być zupełnie inny, by przynosić firmie zyski.

Podsumowanie

  • Social media copywriter, który publikuje wpisy na Facebooka, tworzy atrakcyjne treści oddziałujące na użytkowników. Zawód ten zyskuje na popularności i nic nie wskazuje na to, by w przyszłości odgrywał mniejszą rolę.
  • Choć możemy sprowadzić pisarskie działania na Facebooku do najważniejszych wyznaczników, skuteczność tekstów zależy od branży, aktualnej sytuacji oraz rzeczywistej reakcji odbiorców.
  • Ważną kwestią pozostaje obserwacja statystyk, by stwierdzić, jakie wpisy rzeczywiście odpowiadają użytkownikom.

Chcesz zamówić skuteczne posty na FB? Skontaktuj się z nami! Jesteśmy copywriterami, którzy stworzą atrakcyjne wpisy dla Twojej firmy.

Darmowa wycena

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

15.10.2024 Korekta & Redakcja
14.10.2024 Korekta & Redakcja
11.10.2024 Pozycjonowanie
10.10.2024 Korekta & Redakcja
09.10.2024 Brak kategorii
08.10.2024 Marketing
07.10.2024 Korekta & Redakcja
04.10.2024 Korekta & Redakcja
03.10.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu