Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej
Bartosz CiesielskiDziałania marketingowe dla dużych firm są nie lada wyzwaniem. Ważny jest każdy detal, dlatego ogromnym udogodnieniem jest zespół wykwalifikowanych ludzi. Jednym z członków powinien być na stałe copywriter, który zaopatruje firmę zarówno w sprzedażowe, jak i merytoryczne treści. Dzisiaj omówimy, jak wygląda copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej.
Copywriting a marketing
Nie ulega wątpliwości, że copywriter znacząco poszerza zakres możliwości zespołu marketingowego. Wszak pracuje on we wszechstronnym zawodzie, wymagającym lekkiego pióra, a także konkretnej wiedzy na temat pozycjonowania, sprzedaży oraz psychiki człowieka.
Copywriter tworzy wyczerpujące, fachowe artykuły, ale nie boi się również opracowania perswazyjnego tekstu, który nakłoni potencjalnych klientów do zakupu. Czyż nie znajdziemy bardziej przykładnego połączenia rzemieślnika i artysty?
Dzięki takiemu pisarzowi zespół marketingowy może prowadzić wiele różnorodnych działań. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia, gdyż copywriter wraz z pozycjonerem, grafikiem i informatykiem tworzy mieszankę, która cieszy się dużą autonomią. Omówimy teraz garść możliwości, jakie płyną ze wzajemnej współpracy tych specjalistów.
Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej
Zespół marketingowy, z copywriterem na pokładzie, może wspierać wyniki finansowe firmy następującymi działaniami:
- Kampanie reklamowe – grafika zatrzymująca oko jest konieczna, by kreacja reklamowa przyniosła dobre rezultaty, ale równie ważna jest chwytliwa treść, która wzbudzi zainteresowanie odbiorców. Połączenie tych dwóch czynników zwiększa szansę na powodzenie kampanii. Jeszcze tylko celny target od specjalisty ds. social media i firma cieszy się zyskami!
- Landing page – copywriter we wzajemnej komunikacji z informatykiem może zdziałać cuda. Ten pierwszy tworzy perswazyjną treść, a drugi dopasowuje stronę, by wzajemna synergia wpłynęła na wzrost konwersji. Podobnie jest z prezentacją oferty, a także ze stroną firmową – współpraca sprawia, że teksty są niemal skrojone co do piksela.
- SEO – treści zwiększające pozycjonowanie mają duży potencjał same w sobie, lecz w połączeniu z atrakcyjnymi grafikami zwiększają zainteresowanie czytelników. Ponadto informatyk może zoptymalizować strukturę bloga, by dodatkowo wzmocnić efekty SEO.
- Materiały reklamowe – broszury, katalogi czy plakaty to przykład tradycyjnej współpracy grafika z copywriterem. Choć dziś takie formy marketingu tracą na dawnym znaczeniu, nie zapominajmy, że to wzajemna komunikacja umożliwia powstanie ciekawych, skutecznych ulotek bądź teczek z chwytliwym sloganem reklamowym.
Podsumowanie
- Copywriting odgrywa ważną rolę w zintegrowanej komunikacji marketingowej, otwierając wiele niedostępnych wcześniej możliwości dla zespołu.
- Na podstawie powyższych przykładów wyraźnie widać, że siła tkwi we wzajemnej współpracy, dlatego nie można dopuścić do powstania słabego ogniwa.
- Copywriter, jako osoba odpowiedzialna za tworzenie profesjonalnych treści, jest obowiązkowym elementem w marketingowym dziale każdej dużej firmy.
- Choć w pojedynkę nie stanowi filaru sprzedaży, wzajemna współpraca z innymi specjalistami pozwala mu skutecznie wypracowywać zyski dla przedsiębiorstwa.
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz