Cornerstone content, czyli wokół czego zawartość się kręci

Spis Treści:

Eppur si muove! Niezależnie od tego, czy wykorzystamy tu metaforę astronomiczną czy architektoniczną (cornerstone – filar, fundament), jej przedmiot pozostaje niezmienny – kluczowy content naszej strony. Jego pieczołowite wyeksponowanie jest absolutnie niezbędne – dowiedz się, jak to zrobić.

Cornerstone content – co to jest?

Cornerstone content to najważniejsza treść, jaka znajduje się na stronie. Stanowi semantyczną bazę do dalszej rozbudowy tekstów.

Innymi słowy, gdybyśmy chcieli jak najdokładniej sprecyzować obiekt zainteresowań naszej strony i skondensować go do kilku stron i kilku słów kluczowych – otrzymalibyśmy cornerstone content.

Jest istotny z co najmniej dwóch powodów:

  1. sygnalizuje tematykę naszej strony oraz typ zawartości, którą oferujesz;
  2. stanowi swoiste „centrum galaktyki”, wokół której powinieneś harmonijnie tworzyć kolejne materiały.

Dlaczego cornerstone jest istotny?

Jak wiadomo, wyszukiwarka Google klasyfikuje zawartość strony korzystając ze stworzonych do tego algorytmów, a istotnymi kryteriami jest oryginalność treści, przekrojowe przedstawienie zagadnienia, źródła, linki i wszelako rozumiana poprawność językowa.

Strony cieszące się wysokimi notami wyświetlane są powyżej innych wyników wyszukiwania – co może stanowić o „być-albo-nie-być” dla firm, które chciałyby pozycjonować się wysoko wśród popularnych i często wyszukiwanych fraz kluczowych. W ich przypadku – w każdym innym, analogicznym – zamiast tworzyć szereg artykułów opisujących konkretną rzecz lub usługę, lepiej skondensować je do jednego dużego, z kompleksowym przeglądem całego zagadnienia. Jeśli wspomożesz to dodatkowo umiejętnym linkowaniem wewnętrznym, ułatwisz wyszukiwarce zadecydowanie o branży Twojej strony, a w konsekwencji – zbudujesz autorytet tematyczny i zyskasz wyższa pozycję w organicznym wyszukiwaniu.

Jak stworzyć cornerstone content?

Nie trzeba już nikogo przekonywać o korzyściach płynących z posiadania takiej treści. Pora przejść do konkretów i zapewnić ją Twojej stronie. Nie ma większego znaczenia, czy zdecydujesz się stworzyć coś od nowa, czy wykorzystać istniejącą już zawartość – kroki, które podamy poniżej, są uniwersalne dla obu z tych przypadków.

Zidentyfikuj i dobierz odpowiednie frazy kluczowe

W pierwszym kroku przeprowadź analizę wszystkich słów kluczowych pojawiających się na Twojej stronie i sprawdź, które z nich są najczęściej wyszukiwane. To właśnie dla nich tworzyć będziemy całą omówioną zawartość. Opcjonalnie, mogą być to także frazy, pod które w przyszłości chcemy być pozycjonowani, a które nie cieszą się jeszcze większą popularnością. To już zależy od naszego indywidualnego planu i celi marketingowych.

Stwórz dla nich artykuł/wybierz istniejący i ulepsz go

Dwie opcje w zależności od podjętej wcześniej decyzji. Niezależnie, od której strony podejdziemy do problemu, musimy zadbać o najwyższą jakość i standardy treści. Ulepszenie istniejącego artykułu może pozornie wydawać się łatwiejsze i mniej czasochłonne, ale niekoniecznie – nie wystarczy wcale podmienić słów kluczowych! Rozbudowa może wymagać tyle samo pracy, co napisanie (lub zlecenie napisania) czegoś od nowa.

Dobierz long-taile, stwórz dla nich strony i zadbaj o linkowanie wewnętrzne

Dla ważnej frazy kluczowej, wokół której chcesz stworzyć cornerstone content, skompletuj frazy long-tail, czyli takie, które są bardziej precyzyjne.

Przykład:

Słowo „buty” to zwykła fraza kluczowa, a „buty do wspinaczki wysokogórskiej” to fraza long-tail.

Ważne, by dla danego słowa kluczowego zebrać wyłącznie te long-taile, które są rzeczywiście jego rozwinięciem.

Następnie każda z tych fraz powinna otrzymać swoją własną podstronę. Oczywiście byłoby świetnie, gdybyś dla nich również utrzymał wysoki standard.

Finalnie, musisz zadbać o odpowiednie linkowanie wewnętrzne. W każdej podstronie z frazą long-tail musi znajdować się link prowadzący do głównego artykułu – w nim z kolei należy także zastosować odnośniki (najlepiej naturalnie wkomponowane w strukturę tekstu – przy użyciu anchorów). Dzięki temu zabiegowi stworzyłeś właśnie coś na kształt galaktyki – wykreowałeś swoiste centrum z odchodzącymi od tego ramionami.

Aby Twój cornerstone content stał się osią wszelkiej treści na stronie, musisz adekwatnie ustrukturyzować materiały.

Taki klarowny schemat ułatwia też wyszukiwarce odpowiednie zrozumienie Twojej strony. Widząc, że większość artykułów odnosi się do konkretnej podstrony, algorytmy uznają, że jest ona najważniejszym elementem. I taki właśnie efekt należy osiągnąć.

Jeśli chcesz osiągnąć podobny rezultat dla większej ilości różnych od siebie słów kluczowych, powtórz po prostu tę procedurę wymaganą ilość razy. Optymalizacyjne trudy związane z odpowiednim przystosowaniem strony do takiego schematu z pewnością się jednak opłacą. W efekcie powinieneś otrzymać klarowną strukturę treści pod SEO, która ułatwi nawigację zarówno użytkownikom, jak i algorytmom wyszukiwania.

Podsumowanie:

  • Według estymat, liczba gwiazd w galaktyce może wynosić nawet 2 x 1023. Jednakże stron w Internecie może być jeszcze więcej – wliczając strony nieindeksowane, nawet 18 x 1025.
  • Możemy prowadzić dywagacje, czy w Kosmosie istnieje inne życie, ale nie ma sensu prowadzić ich w przypadku sieci – na pewno pośród tego ogromu znajdzie się konkurencja dla naszych fraz kluczowych.
  • Z tego powodu warto zadbać o jak najlepsze przygotowanie swojej strony, zarówno pod kątem treści, jak i samej budowy wewnętrznej.
  • Cornerstone content to koncepcja, która może w tym pomóc – efekty powinny być wymierne i zauważalne.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Jan Susmaga

Z wykształcenia - filolog/językoznawca, z aktualnego zawodu - korektor i copywriter, z zainteresowania - wszystko po trochu. Lubi pisać, czytać zarówno prozę, jak i literaturę faktu (głównie naukową), oglądać horrory, trenować sztuki walki, próbować nowych rzeczy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

22.07.2021 E-commerce
21.07.2021 Pozycjonowanie
20.07.2021 Marketing
20.07.2021 Pozycjonowanie
19.07.2021 Copywriting
19.07.2021 Content Marketing
17.07.2021 E-commerce
16.07.2021 Copywriting

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy