CV copywritera i list motywacyjny – o czym warto pamiętać?

Spis Treści:

W życiu każdego copywritera przychodzi taki czas, kiedy trzeba rozejrzeć się za nowymi zleceniami. Ich zdobycie, w dobie dużej konkurencji, nie jest jednak łatwe, dlatego trzeba zaprezentować swoją osobę i ofertę z jak najlepszej strony. Taką możliwość dają CV copywritera oraz list motywacyjny, na których przygotowanie powinieneś poświęcić jak najwięcej czasu. Im lepiej je wykonasz, tym większe zyskasz szanse na zdobycie upragnionej posady albo pozyskanie nowych zleceń. Jak powinno wyglądać CV copywritera i co warto umieścić w liście motywacyjnym? Oto kilka wskazówek!

CV copywritera, czyli Twoja wizytówka

Choć dla wielu firm najlepszą metodę na weryfikację umiejętności copywritera stanowi jego portfolio, to CV wciąż jest powszechnie wymagane. Pozwala zweryfikować Twoją dotychczasową drogę – zarówno tę edukacyjną, jak i zawodową.

CV to sposób na zaprezentowanie siebie, dlatego musi być wykonane w sposób profesjonalny.

W praktyce CV copywritera traktowane jest jako pierwsza próbka Twoich umiejętności. Zwłaszcza w zakresie umiejętności „sprzedania” samego siebie. Pracodawcy wychodzą z prostego założenia – jeżeli będziesz umiał skłonić do współpracy właściciela firmy, prawdopodobnie równie wysoką skutecznością wykażesz się na polu reklamowania jego produktów i usług. Zadbaj więc o to, aby Twoje CV copywritera było czytelne, przejrzyste i estetyczne. A do tego zastosuj się do kilku zasad, dzięki którym dokument ten stanie się Twoją wizytówką.

O czym szczególnie warto pamiętać? Pisząc CV copywritera:

  • rozpocznij od podania swoich danych – zwróć szczególną uwagę na to, czy w imieniu i nazwisku, adresie e-mail lub numerze telefonu nie wkradł się błąd, który może utrudnić kontakt i na starcie przysporzyć Ci problemów;
  • podaj swoje pełne wykształcenie i doświadczenie – nie pomijaj nawet krótkich staży czy szkoleń, ponieważ to właśnie one mogą być najistotniejsze z punktu widzenia pracodawcy (pamiętaj o tym, by zawsze podawać je w kolejności od ostatniego do pierwszego);
  • wskaż, czym zajmowałeś się podczas zatrudnienia w poprzednich firmach – najlepiej podkreślić wszystkie funkcje związane z pisaniem treści lub tworzeniem strategii marketingowych;
  • wymień wszystkie swoje umiejętności i mocne strony – skupiaj się nie tylko na „lekkim piórze” czy zdolnościach komunikacyjnych, ale wspominaj także, że znasz się na SEO, potrafisz przygotować grafikę do tekstu czy korzystać z konkretnego narzędzia/aplikacji;
  • podaj swoje cechy charakteru, ale zadbaj o to, by nie było ich zbyt wiele – najlepiej skupić się na tych, które są ściśle związane z copywritingiem, jak otwartość, dobra organizacja pracy, kreatywność czy terminowość;
  • napisz, czym się interesujesz – nie muszą to być wyłącznie marketing i literatura, dlatego jeżeli lubisz sport czy muzykę, również nie omieszkaj o tym wspomnieć.

Pamiętaj również, by tworząc CV copwyritera, zawsze podawać prawdziwe informacje. Jeżeli napisałeś, że doskonale znasz się na SEO, a tak naprawdę nie wiesz, jak optymalizować teksty pod kątem pozycjonowania, a pojęcie meta danych jest Ci obce – prędzej czy później obróci się to przeciwko Tobie.

Przed wysłaniem CV copywritera sprawdź jego poprawność – nawet drobna literówka może być w tym fachu dyskwalifikująca.

Piszesz list motywacyjny? O tym musisz pamiętać!

Częstym dodatkiem do CV copywritera jest list motywacyjny, który pozwoli Ci udowodnić, że Twoje umiejętności pisarskie znajdują się na wysokim poziomie. Potraktuj go jako swój „tekst próbny” i wykaż się kreatywnością, co z pewnością zostanie docenione przez rekrutera.

Jeżeli chcesz, aby list motywacyjny pomógł Ci w zdobyciu posady czy zlecenia, zrezygnuj z utartych, szablonowych schematów. Zamiast przydługiego wstępu, w którym informujesz, że „zgłaszasz chęć do podjęcia pracy na stanowisku copywritera”, zacznij od konkretów i przekaż, że aplikujesz, bo posiadasz X-letnie doświadczenie i podaj powody, dla których wysyłasz swoje CV.

W rozwinięciu odnieś się do wymagań, jakie znalazły się w ofercie pracy. Napisz, dlaczego warto powierzyć Ci dane stanowisko czy zlecenie, poprzyj to konkretnymi umiejętnościami i realizacjami. Nie bój się informować o swoich sukcesach czy tekstach, które pomogły wypromować daną firmę. Im więcej konkretnych informacji podasz, tym lepsze wrażenie wywrze Twój list motywacyjny.

Oprócz tego:

  • zawsze personalizuj swój list motywacyjny i dostosowuj go do konkretnej oferty – właściciel sklepu z kosmetykami chce wiedzieć, jakie preparaty reklamowałeś do tej pory i raczej nie będzie zainteresowany Twoją znajomością chemii budowlanej;
  • nie rozpisuj się na kilka stron – im krótszy i bardziej merytoryczny będzie Twój list motywacyjny, tym lepiej, dlatego ogranicz go do 2-2,5 tys. znaków;
  • zawsze wyjaśnij powód swojej aplikacji, pisząc o tym, co zainteresowało Cię w ofercie – dzięki temu odbiorca będzie wiedział, że Twój list motywacyjny nie jest jedną z wielu kopii, jakie wysyłasz rekruterom;
  • podobnie jak w przypadku CV copywritera, unikaj literówek, błędów ortograficznych i językowych – każdy błąd działa na Twoją niekorzyść.

Zatem – do dzieła! Profesjonalne CV copywritera i doskonale napisany list motywacyjny to Twoje najlepsze narzędzia do walki o wymarzoną posadę czy zlecenie. Zrób więc wszystko, aby jak najlepiej reprezentowały Twoją osobę. Powodzenia!

Podsumowanie

  • CV copywritera pozwala zweryfikować Twoją dotychczasową drogę – zarówno tę edukacyjną, jak i zawodową.
  • W dobrym CV powinny znaleźć się: Twoje dane, wykształcenie i doświadczenie, umiejętności, mocne strony oraz zainteresowania.
  • Częstą praktyką jest wysyłanie wraz z CV listu motywacyjnego. Dzięki niemu możesz pokazać pracodawcy, że Twoje umiejętności pisarskie są na wysokim poziomie.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

21.03.2025 Copywriting
20.03.2025 Korekta & Redakcja
19.03.2025 E-commerce
18.03.2025 Aktualności
17.03.2025 Korekta & Redakcja
14.03.2025 Copywriting
13.03.2025 Korekta & Redakcja
12.03.2025 Porady & Ciekawostki
11.03.2025 Pozycjonowanie

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu