Czy warto dodawać opisy produktów w sklepie internetowym?

Spis Treści:

Opisy produktów są pracochłonnym przedsięwzięciem. Czy z tego względu warto przeznaczyć środki inwestycyjne na inne działania marketingowe? Czy jednak lepiej przysłowiowo wziąć byka za rogi, opisując każdą pozycję w swojej ofercie? W artykule dogłębnie przeanalizujemy zalety i wady opisów produktowych.

Opisy produktów w sklepie internetowym – zalety

Podstawowe cele, do których zmierzają profesjonalne opisy produktów, to poprawa konwersji oraz widoczności produktu.

Atrakcyjna treść w perswazyjny sposób nakłania do zakupu, a merytoryczne informacje skutecznie wzmacniają pozycjonowanie. Dodatkowym efektem jest wzrost zaufania wśród odbiorców, a także budowa profesjonalnego wizerunku marki.

Skutkiem opisów produktowych jest wzrost skuteczności oferty, co wpływa na zwiększoną sprzedaż. Co więcej, poprawa widoczności sklepu wiąże się z generowaniem darmowego ruchu na stronie. Choć na efekty trzeba zwykle długo czekać, są one bardzo stabilne.

Opisy produktów w sklepie internetowym – wady

Każda inwestycja może przynieść korzyści, ale także straty. Koszt wykonania pojedynczego opisu produktowego wynosi zwykle od 20 do 100 złotych (biorąc pod uwagę cennik copywritera). W przypadku niewystarczającej sprzedaży, tworzenie treści może narazić przedsiębiorce na dotkliwe wydatki, które mógłby przeznaczyć na bardziej krótkoterminowe działania marketingowe.

Z drugiej strony, tylko SEO jest długoterminową korzyścią, natomiast atrakcyjna prezentacja oferty w bezpośredni sposób zwiększa sprzedaż, a więc warto opisać chociażby kluczowe pozycje, do których kierują reklamy. Dopiero w dalszej kolejności można zająć się opisem całego asortymentu.

Bystrzejsi użytkownicy zapewne zdali już sobie sprawę z tego, że wady są wynikiem błędnych decyzji biznesowych, a nie opisów produktowych per se. Każda inwestycja może okazać się nietrafiona, a teksty do sklepu nie są żadnym wyjątkiem.

Opisy produktowe mogą przynieść straty, jeśli zostaną wprowadzone w złym momencie lub w nieodpowiedniej sytuacji.

Jeśli właściciel sklepu wraz z zapłatą za teksty traci możliwość promowania i dotarcia do większej grupy odbiorców, opisy na nic się nie zdadzą – wszak potrzebują one grupy docelowej.

Podsumowanie:

  • Opisy produktowe to rodzaj treści, który poprawia konwersję, nasila sprzedaż i zwiększa widoczność sklepu. Jednakże zbyt mała lub zbyt duża inwestycja może przynieść niesatysfakcjonujące wyniki, zatem należy podjąć przemyślaną decyzję biznesową.
  • W przypadku każdego sklepu internetowego warto dodawać opisy produktów, lecz nie należy zapominać o innych działaniach marketingowych takich jak pozycjonowanie offsite, Google & Facebook Ads czy nawet o innych rodzajach treści.
  • Profesjonalna prezentacja asortymentu jest podstawą w sprzedaży i stanowi nieodłączny element marketingu.

Oceń artykuł:

Liczba głosów: 0 | Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

07.05.2021 Copywriting
04.05.2021 Pozycjonowanie
27.04.2021 Marketing
26.04.2021 HR & Finanse
19.04.2021 Copywriting
16.04.2021 Marketing
15.04.2021 Marketing
15.04.2021 E-commerce