Czy warto dodawać opisy produktów w sklepie internetowym?

Spis Treści:

Opisy produktów są pracochłonnym przedsięwzięciem. Czy z tego względu warto przeznaczyć środki inwestycyjne na inne działania marketingowe? Czy jednak lepiej przysłowiowo wziąć byka za rogi, opisując każdą pozycję w swojej ofercie? W artykule dogłębnie przeanalizujemy zalety i wady opisów produktowych.

Opisy produktów w sklepie internetowym – zalety

Podstawowe cele, do których zmierzają profesjonalne opisy produktów, to poprawa konwersji oraz widoczności produktu.

Atrakcyjna treść w perswazyjny sposób nakłania do zakupu, a merytoryczne informacje skutecznie wzmacniają pozycjonowanie. Dodatkowym efektem jest wzrost zaufania wśród odbiorców, a także budowa profesjonalnego wizerunku marki.

Skutkiem opisów produktowych jest wzrost skuteczności oferty, co wpływa na zwiększoną sprzedaż. Co więcej, poprawa widoczności sklepu wiąże się z generowaniem darmowego ruchu na stronie. Choć na efekty trzeba zwykle długo czekać, są one bardzo stabilne.

Opisy produktów w sklepie internetowym – wady

Każda inwestycja może przynieść korzyści, ale także straty. Koszt wykonania pojedynczego opisu produktowego wynosi zwykle od 20 do 100 złotych (biorąc pod uwagę cennik copywritera). W przypadku niewystarczającej sprzedaży, tworzenie treści może narazić przedsiębiorce na dotkliwe wydatki, które mógłby przeznaczyć na bardziej krótkoterminowe działania marketingowe.

Z drugiej strony, tylko SEO jest długoterminową korzyścią, natomiast atrakcyjna prezentacja oferty w bezpośredni sposób zwiększa sprzedaż, a więc warto opisać chociażby kluczowe pozycje, do których kierują reklamy. Dopiero w dalszej kolejności można zająć się opisem całego asortymentu.

Bystrzejsi użytkownicy zapewne zdali już sobie sprawę z tego, że wady są wynikiem błędnych decyzji biznesowych, a nie opisów produktowych per se. Każda inwestycja może okazać się nietrafiona, a teksty do sklepu nie są żadnym wyjątkiem.

Opisy produktowe mogą przynieść straty, jeśli zostaną wprowadzone w złym momencie lub w nieodpowiedniej sytuacji.

Jeśli właściciel sklepu wraz z zapłatą za teksty traci możliwość promowania i dotarcia do większej grupy odbiorców, opisy na nic się nie zdadzą – wszak potrzebują one grupy docelowej.

Podsumowanie

  • Opisy produktowe to rodzaj treści, który poprawia konwersję, nasila sprzedaż i zwiększa widoczność sklepu. Jednakże zbyt mała lub zbyt duża inwestycja może przynieść niesatysfakcjonujące wyniki, zatem należy podjąć przemyślaną decyzję biznesową.
  • W przypadku każdego sklepu internetowego warto dodawać opisy produktów, lecz nie należy zapominać o innych działaniach marketingowych takich jak pozycjonowanie offsite, Google & Facebook Ads czy nawet o innych rodzajach treści.
  • Profesjonalna prezentacja asortymentu jest podstawą w sprzedaży i stanowi nieodłączny element marketingu.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

16.06.2024 Prawo & Finanse
15.06.2024 Korekta & Redakcja
14.06.2024 Porady & Ciekawostki
13.06.2024 Marketing
12.06.2024 Porady & Ciekawostki
11.06.2024 Marketing
10.06.2024 Porady & Ciekawostki
07.06.2024 Korekta & Redakcja
06.06.2024 Copywriting

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu