Dlaczego warto mieć stronę internetową?

Spis Treści:

W dzisiejszym świecie posiadanie własnej strony internetowej to już nie dobrowolny wybór, ale konieczność. Istnieje niepisana zasada, że jeśli nie można Cię znaleźć w Internecie, to nie istniejesz. Posiadanie własnej witryny ma sporo zalet oraz stwarza wiele szans na rozwój – pozwala dotrzeć do nowych klientów i na nowe rynki zbytu, a w rezultacie pozwala zwiększyć zyski. Wciąż jednak wielu przedsiębiorców nie widzi potrzeby zakładania własnej strony internetowej. My jednak uważamy, że posiadanie własnej strony internetowej ma sens. I zaraz powiemy Ci dlaczego.

Korzyści wynikające z posiadania strony

Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz biznesową przygodę, czy też Twoja firma ma już ugruntowaną pozycję na rynku, istnieje wiele powodów, dla których potrzebujesz profesjonalnej witryny internetowej. Przedstawiamy je poniżej.

Strona internetowa prezentuje Twoją ofertę

Witryna internetowa to doskonały sposób, aby zaprezentować światu najważniejsze informacje o Twojej firmie – czym się zajmuje, jakie produkty i usługi oferuje, gdzie mieści się jej siedziba oraz w jaki sposób można się z Tobą skontaktować.

Możesz także zamieścić na niej najnowsze katalogi, broszury, cenniki, druki, formularze – jednym słowem wszystko, co pomoże klientowi podjąć decyzję o zakupie lub nawiązaniu współpracy z Twoją firmą. Informacje te nie tylko pokażą, że jesteś profesjonalistą i znasz się na tym, co robisz, ale także pomogą zaoszczędzić Ci sporo czasu.

Klienci, którzy będą mieli w zasięgu kliknięcia wyczerpujące informacje o produktach i usługach, nie będą dzwonić do Ciebie z zapytaniem o podstawową ofertę, a Ty będziesz mógł się skupić innych sprawach. Co więcej, strona internetowa jest dostępna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, więc potencjalni klienci będą mieli dostęp do najważniejszych informacji przez cały czas, a nie tylko wtedy, kiedy będziesz przebywał w biurze.

Pozwala znaleźć Twoją firmę

W dzisiejszym świecie większość ludzi szuka informacji głównie w Internecie. Nie w prasie, nie w telewizji, nie na tablicach ogłoszeniowych, ale właśnie w sieci. Tak jest po prostu wygodniej, a poza tym mają tam dostęp do ogromnej liczby informacji na każdy temat. W Internecie sprawdzają wszystko  – opisy produktów, opinie użytkowników oraz miejsca, w którym mogą dokonać zakupu.

Jeśli nie będziesz posiadał własnej strony internetowej, wielu potencjalnych klientów nigdy nie dowie się o istnieniu Twojej firmy, nie znajdzie Twoich produktów i nie skorzysta z Twojej oferty. I tylko Ty na tym stracisz.

Kreuje Twój wizerunek i podnosi Twoją wiarygodność

Firmy, które nie posiadają własnej strony internetowej, tracą wiarygodność już na samym starcie. Wielu klientów rezygnuje z zakupu produktów danej marki tylko dlatego, że nie może znaleźć żadnych informacji na jej temat. Bo skoro firma nie posiada swojej strony internetowej, to prawdopodobnie nie istnieje, a oferowany przez nią produkt to „bubel”.

Posiadając stronę internetową, dajesz klientowi znać, że poważnie traktujesz to, co robisz i, że chcesz, aby Ci zaufał. Jeśli dodasz obszerne informacje o swoich produktach i usługach, wstawisz zdjęcia zrealizowanych projektów, referencje i opinie klientów, staniesz się w ich oczach wiarygodnym partnerem, z którym można nawiązać współpracę.

Buduje i wspiera relację z klientami

Własna witryna internetowa to także doskonałe miejsce do budowania i wspierania relacji z klientami. Sposobów jest wiele – regularne publikowanie artykułów, darmowych e-booków i cykli poradników, organizowanie kursów e-learningowych, zapisy do newslettera, rezerwacje terminów, zakupy online. Każde z tych działań pozwala Ci nawiązać trwalszą relację z klientem.

Jeśli będziesz publikować ciekawe i użyteczne treści, klienci będą do Ciebie wracać, nabiorą do Ciebie zaufania i być może w przyszłości skorzystają z Twoich usług.

Nawiązanie trwałej relacji z klientem to podstawa dzisiejszej sprzedaży. Oferować te same produkty mogą wszyscy, ale prawda jest taka, że kupujemy tylko od tych, których lubimy. I którzy nam oferują coś „w zamian”.

Zapewnia globalny zasięg

Strona internetowa pozwoli Ci dotrzeć do nowych klientów, i to nie tych, którzy znajdują się blisko Ciebie, ale także z całej Polski, a nawet z całego świata. Internet nie ma granic, możesz dotrzeć ze swoją ofertą nawet w najdalsze zakątki naszej planety, pod warunkiem oczywiście, że jest tam Internet. Globalny zasięg pozwoli zwiększyć bazę klientów, a co za tym idzie – zyski. Stworzy także szansę na rozwój.

Stwarza wiele możliwości marketingowych

Własna witryna internetowa stwarza również nieograniczone możliwości marketingu i reklamy. Pozycjonowanie, Google Ads, profile w social mediach, remarketing, e-mail marketing – wszystkie te narzędzia pozwolą Ci dotrzeć do potencjalnych klientów, ale bez dobrej strony internetowej, będą nieskuteczne. Dobrze skonstruowana reklama zachęci odbiorcę do zapoznania się z Twoją ofertą i skieruje go na Twoją stronę internetową. Ale dopiero tam, będzie on w stanie podjąć ostateczną decyzję.

Podsumowanie:

  1. Posiadanie własnej strony internetowej to ogromna szansa dla twojej firmy.
  2. Dzięki niej będziesz mógł dotrzeć do nowych klientów na całym świecie, zaprezentować im swoją ofertę oraz udowodnić, że jesteś wiarygodnym i godnym zaufania partnerem.
  3. Dobrze zaprojektowana strona pozwoli ci także zbudować odpowiednie relacje z klientami oraz sprawi, że staniesz się poważnym graczem na konkurencyjnym rynku.

Jeśli nie posiadasz jeszcze własnej witryny, nie zwlekaj i załóż ją już dziś. Już wiesz, że warto!

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.5

Monika Kowalik

Jest osobą dobrze zorganizowaną, otwartą i sumienną. Lubi wyzwania i konsekwentnie dąży do postawionego sobie celu. Kocha aktywność fizyczną, polskie góry i hawajskie plaże. W wolnych chwilach czyta psychologiczne książki i ogląda filmy dokumentalne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

23.07.2021 E-commerce
23.07.2021 Content Marketing
22.07.2021 E-commerce
21.07.2021 Pozycjonowanie
20.07.2021 Marketing
20.07.2021 Pozycjonowanie
19.07.2021 Copywriting
19.07.2021 Content Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy