Dodawanie artykułów na bloga – krok po kroku

Spis Treści:

Zadbany blog potrafi przynieść wiele klientów – wszak buduje wizerunek, wspiera pozycjonowanie i nasila sprzedaż. Warto więc wiedzieć, jak dodawać artykuły na bloga, aby cieszyły się popularnością i zaangażowaniem czytelników.

W poniższym artykule przedstawimy, krok po kroku, jak wygląda dodawanie artykułów na bloga. Zapraszamy do czytania!

Dodawanie artykułów – etapy

Aby umieścić tekst na blogu, musimy uprzednio podjąć kilka ważnych kroków.

Logowanie

Oczywiście wszystko zaczyna się od koncepcji, ale gdy mamy już pomysł na artykuł, czas zalogować się do swojego panelu CMS (systemu zarządzania treścią) i rozpocząć pisanie. Na potrzeby przykładu będziemy omawiać najpopularniejszy system, jakim jest WordPress.

Po wpisaniu loginu i hasła zastaniemy kokpit, w którym powinniśmy mieć taki oto widok:

Widok kokpitu Wordpress'a.

Aby dodawać artykuły na bloga, należy wejść w sekcję „Wpisy”. Następnie klikamy przycisk „Dodaj nowy”, po czym lądujemy w edytorze tekstu, w którym możemy już tworzyć treści. Proste, prawda?

Pisanie tekstu

W tym momencie powinniśmy mieć przed oczami taki obraz:

Dodawanie wpisu w Wordpress

Jest to przejrzysty widok dodawania wpisu, który dzieli się na tytuł oraz treść. W tym pierwszym określamy temat przewodni tekstu, a w drugim – samą treść. Czas więc zabrać się do pracy!

Formatowanie tekstu

Systemy CMS oferują kompletne narzędzia do formatowania tekstu. Dzięki nim możemy wyróżniać najważniejsze fragmenty, dodawać grafiki czy tworzyć listy punktowe.

Widok narzędzi do formatowania w Wordpressie.

Przycisk „Edytuj” obok adresu URL pozwala go ręcznie skrócić (ponadto ważne jest, by link nie duplikował się z innym istniejącym na stronie). Z kolei „Dodaj medium” umożliwia dodanie zdjęć w treści artykułu.

Przechodzimy teraz do analizy paska narzędzi; omówimy jego zastosowanie idąc od góry i lewej strony.

  • Akapit – w tej rozwijanej liście wybieramy styl tekstu (czy dany fragment jest nagłówkiem, akapitem, tekstem preformatowanym). Wizualnie zmienia się wielkość czcionki, co niesie ważne następstwa zarówno dla wygody czytelników, jak i dla pozycjonowania. Dodawanie nagłówków zwiększa czytelność i segreguje informacje.
  • B – umożliwia pogrubienie (wyboldowanie) fragmentu tekstu.
  • I – Jest to nic innego niż kursywa.
  • Lista nieuporządkowana – tworzy wypunktowaną listę.
  • Numerowanie – tworzy numerowaną listę.
  • Blok z cytatem – wsadza fragment tekstu w cudzysłów. Przydatne rozwiązanie do przedstawiania wniosków.
  • Wyrównania – następne trzy ikonki odnoszą się do tego, z której strony ma znajdować się tekst. Oprócz tego warto wiedzieć, że Ctrl+Alt+J umożliwia wyjustowanie tekstu.
  • Wstaw/edytuj odnośnik – niezwykle ważne narzędzie służące do wykonywania linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Dzięki niemu możemy odesłać czytelnika do innych podstron lub artykułów.
  • Wstaw znacznik „Czytaj dalej” – kliknięcie tego przycisku generuje linię, do której będzie wyświetlał się wstęp artykułu na głównej stronie blogowej. Warto stosować tę opcję dla zwykłego porządku; jeśli nie będziemy jej używać, początek tekstu będzie automatycznie ucinany po wypełnieniu miejsca.

Ostatni przycisk na górze zwiększa widoczność paska narzędzi, dodając kilka nowych możliwości. Począwszy od lewej:

  • Przekreślenie – zgodnie z nazwą, umożliwia przekreślenie fragmentu tekstu. Najczęściej stosuje się to rozwiązanie przy tworzeniu ofert, na przykład: 300 250 zł.
  • Pozioma linia – ot zwykła linia, która odgranicza dwie części tekstu.
  • Kolor tekstu – pozwala na zaznaczeniu fragmentów treści dowolnym kolorem. Oprócz podstawowych barw można wybrać własne odcienie; opcja dla zaawansowanych pisarzy, którzy chcą wyróżnić fragmenty sino koperkowym różem 🙂

Są to najczęściej stosowane formatowania przez pisarzy. Oprócz tego możemy także dodać specjalny znak, usunąć formatowanie podczas przeklejania tekstu, a także poznać skróty klawiszowe, w których znajdują się dodatkowe ukryte opcje. Trzeba przyznać, że mamy wiele możliwości, jak na skromny pasek narzędzi.

Dodawanie zdjęcia wyróżniającego

Gdy mamy gotowy tekst, czas na obranie głównej grafiki, która będzie wyświetlana na stronie blogowej. W tym celu klikamy w przycisk „Wybierz obrazek wyróżniający” znajdujący się w dolnej części prawej kolumny.

Dodawanie obrazka

Mamy dwie możliwości: dodać obraz, która znajduje się już na stronie, albo zupełnie nową grafikę. Aby nie duplikować zdjęć, zdecydowanie lepiej skłonić się do drugiej opcji, klikając w przycisk „Dodaj pliki”, a następnie „Wybierz pliki”. Tym sposobem możemy załączyć wcześniej pobrane zdjęcie. Jak widać, sam proces nie jest skomplikowany, ale rządzi się kilkoma istotnymi zasadami.

Kategorie i tagi

Tuż nad przyciskiem dodającym obrazek wyróżniający znajduje się pole do zaznaczania kategorii oraz wpisywania tagów. W zależności od struktury bloga można śmiało korzystać z tych opcji, aby porządkować informacje w obrębie określonych niszy tematycznych.

Meta-teksty

Napisanie artykułu to nie wszystko. Trzeba jeszcze zachęcić czytelników do tego, by weszli na stronę i go przeczytali. Do tego celu służą meta-title i meta-description, czyli teksty wyświetlające się w wyszukiwarce.

meta-tekst

W czerwonej ramce zaznaczyliśmy meta-title. Pod nią znajduje się meta-description. Sformułowanie tych opisów pozwala zwiększyć CTR, a więc współczynnik wejścia na stronę. Jeśli tego nie zrobimy, wyszukiwarka sama wybierze i wyświetli fragment treści.

Aby edytować meta-teksty, musimy przejść na sam dół. Widok, jaki zastaniemy, zależy od stosowanych wtyczek pozycjonujących. Na potrzeby przykładu posłużymy się więc kolejnym najpopularniejszym rozwiązaniem – YoastSEO.

Widok yoast seo

Po kliknięciu „edit snippet” możemy edytować wspomniane teksty meta. YoastSEO podpowiada nam za pomocą pomarańczowego paska, ile treści możemy jeszcze wykorzystać (należy jednak traktować ten limit z dystansem, gdyż często jest zawyżony).

Określenie frazy kluczowej nad meta-tekstami generuje audyt czytelności i SEO. Pojawia się również zestaw wytycznych, które warto wdrożyć do tekstu. W tym miejscu odsyłamy do naszego artykułu, jak pisać zgodnie z Yoast SEO.

Podsumowanie:

  • Rozwijanie bloga jest czynnością marketingową, której podejmuje się coraz więcej firm.
  • Warto więc poznać zasady dodawania artykułów na bloga. Choć składają się one z kilku etapów, nie są skomplikowane, co wykazaliśmy w powyższym poradniku.
  • Mamy nadzieję, że dzięki naszej lekturze zwiększysz jakość swojego bloga, co przełoży się na osiągane wyniki biznesowe.
  • Po zalogowaniu należy przejść do sekcji „Wpisy”, a następnie kliknąć „Dodaj nowy”.
  • Tworzenie artykułu składa się z kilku kroków, do których zaliczamy: pisanie tekstu, formatowanie, dodanie zdjęcia oraz sprecyzowanie kategorii, tagów i meta-opisów.
  • Prawidłowo dodany artykuł cechuje się większym potencjałem sprzedażowym oraz pozycjonującym.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy