Dodawanie nagłówków – zrób to dobrze! Nagłówki pod SEO | Content Writer
Profesjonalny copywriting obywa się na przejrzystych zasadach. Dowiedz się więcej!

Dodawanie nagłówków – zrób to dobrze! Nagłówki pod SEO

Każdy copywriter powinien wiedzieć, jak dodawać nagłówki. Ten prosty w realizacji detal ma ogromne znaczenie w pozycjonowaniu oraz przejrzystości tekstu. Z tego względu omówię prawidłowe dodawanie nagłówków, by treść cieszyła się efektami w pełni.

Hierarchia nagłówków

Nagłówki podlegają pewnej hierarchii. Mówiąc inaczej, są “ważne i ważniejsze”.

Najważniejszy nagłówek to H1. Jest on zwykle tożsamy z tytułem, który wpisujemy na wszystkich CMSach (systemach zarządzania treścią takimi jak WordPress, PrestaShop). Każdy stopień niżej traci na sile, choć wciąż stanowi wyższość nad standardowym akapitem, a więc nad najliczniejszym rodzajem tekstu używanym w artykule.

Oprócz tytułu do wyboru mamy nagłówki H2, H3, H4, H5 i H6. Pamiętamy o zasadzie, że podrzędne zawsze opisują nadrzędne.

Przykład, jak dodawać nagłówki

Teoretycznie rzecz ujmując, H1 stanowi fundament tekstu – informuje, czego dotyczy treść. H2 to filary, które opisują kluczowe zagadnienia związane z tematem. H3 to mniejsze podpory, które rozwijają treść zawartą w H2. H4 w szczegółach opisują informacje poruszone w H3 itd. Weźmy za przykład rozbudowaną strukturę dla artykułu o grach komputerowych. Prawidłowy schemat wygląda następująco:

H1: Czy gry komputerowe uczą? Analiza badań naukowych
H2: Korzyści z gier komputerowych
H3: Większe skupienie
H3: Poprawa czasu reakcji
H3: Lepsza orientacja w terenie
H2: Czy wszystkie gry komputerowe są takie same?
H3: Rodzaje pozytywnych gier komputerowych
H4: Gry taktyczne
H5: Więcej wojen czy planowania? Decydująca kwestia
H4: Gry ekonomiczne
H4: Gry muzyczne
H3: Rodzaje negatywnych gier komputerowych
H4: Gry akcji
H5: Brak mini-mapy zmienia grę na plus – poprawa orientacji
H4: Bijatyki
H4: Gry RPG
H2: Gry komputerowe – podsumowanie

Powyższy przykład ukazuje, które fragmenty tekstu są ważne, a które stanowią tylko poboczne szczegóły w poruszanym problemie. Wyraźnie widać, że istnieje narzucona struktura, która wpływa na całokształt treści, ułatwiając tym samym czytanie oraz segregację informacji.

Dodawanie nagłówków pod SEO

Odpowiednia hierarchia nie tylko zwiększa przejrzystość tekstu, ale również stanowi istotny sygnał dla wyszukiwarek. Informuje algorytmy, które sformułowania użyte w tekście są szczególnie ważne. Jak możemy to wykorzystać?

Na bardzo prosty sposób – nagłówki są doskonałą okazją do umieszczenia fraz kluczowych, na które chcemy pozycjonować artykuł. W powyższym przykładzie główna fraza kluczowa brzmi “gry komputerowe” i pojawia się w nagłówkach 6 razy. Liczymy również odmiany przez przypadki, gdyż Google świetnie sobie z tym radzi.

Nie możemy oczywiście przesadzać z ilością, gdyż nadmiar fraz kluczowych wpływa tak samo negatywnie, jak ich niedobór. Tekst musi być naturalny, by przynosić efekty – wszelkie skrajności są wyłapywane przez algorytmy na kilometr.

Sprawdź ofertę na artykuły blogowe.

Podsumowanie

Nagłówki budują strukturę artykułu i segmentację treści, dzięki czemu zwiększają czytelność oraz przejrzystość. Ponadto umieszczenie fraz kluczowych wpływa korzystnie na pozycjonowanie.

Należy pamiętać, że nagłówki podlegają hierarchii, gdzie podrzędna treść odnosi się do nadrzędnej. Tylko taki układ pozwala odnosić wyżej wymienione korzyści.

Im bardziej rozbudowany artykuł, tym więcej ich potrzebuje. Obszerna treść wymaga uporządkowania, dlatego dodawanie nagłówków jest dużym ułatwieniem zarówno dla czytelników, jak i dla algorytmów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *