Duplicate content - co to? Jak sprawdzić zduplikowane treści? | Content Writer
Duplicate content - co to

Duplicate content – co to? Jak sprawdzić zduplikowane treści?

Jeśli spotkałeś się z pojęciem duplicate content, zapewne zastanawiasz się również, jaki wpływ będzie miała tego typu zawartość na Twoją stronę. Jaki procent treści udostępnionej na Twojej stronie jest zduplikowany? Czy istnieją konsekwencje wysokiej zawartości tego typu treści? Odpowiedzi znajdziesz w poniższym wpisie.

Czym jest duplicate content?

Duplicate content to zawartość, która pojawia się w Internecie w więcej niż jednym miejscu. Poprzez „jedno miejsce” rozumie się stronę o unikatowym adresie internetowym (URL).

A zatem, jeśli taka sama treść pojawia się na więcej niż jednej unikatowej stronie, mamy do czynienia ze zduplikowaną zawartością – czyli właśnie tzw. duplicate content.

Możemy teraz przejść do kwestii praktycznych – jaki wpływ ma tego typu zawartość na Twoją stronę? Czy duplicate content to nieszkodliwy sposób na powiększenie swojej witryny, czy raczej taktyka niskich lotów, z którą wiąże się szereg komplikacji? Jak wyszukiwarki traktują tego typu zawartość? Nim odpowiemy na te pytania, należy wytłumaczyć różnicę między zawartością zduplikowaną a skopiowaną.

Duplicate content a copied content – czym się między sobą różnią?

Kwesta ta ma istotne znaczenie dla zrozumienia, w jaki sposób Google traktuje poszczególne typy treści, które znajdują się na więcej niż jednej stronie.

Przez zawartość skopiowaną rozumie się naumyślne i intencjonalne powielenie jakiegoś tekstu. Teksty zduplikowane natomiast powstają często na skutek innych działań, występują w obrębie jednej witryny i nie zawierają żadnej złośliwej zawartości.

Z tego powodu strony, których główna treść została skopiowana, otrzymują najniższą możliwą ocenę od Google, natomiast nie przewiduje się kary za zawartość tekstów zduplikowanych.

Sprawdź, jak prawidłowo powinien przebiegać rozwój contentu na stronie!

Jak powstaje duplicate content?

W przeważającej większości przypadków nie jest on wynikiem celowych działań, a jedynie efektem architektury strony czy jej zawartości. Poniżej znajdziesz kilka najczęstszych sytuacji:

  • Różne wariacje i parametry adresów URL (np. gdy strona występuje w dwóch wersjach, zwykłej i mobilnej);
  • Adres domeny („www.stronax.pl” i „stronax.pl”, jeśli na obu znajduje się ta sama zawartość; analogiczny problem występuje z http:// oraz https://);
  • Powielana zawartość (np. w sklepach internetowych, gdzie istnieje wiele odniesień do stron produktów, które korzystają z tego samego opisu dostarczonego przez producenta).

Jak sprawdzić zawartość duplicate content na swojej stronie?

Choć Google nie karze za duplicate content na naszej stronie, warto jednak zadbać, by zawartości tego typu było jak najmniej, co z pewnością przełoży się na lepsze notowania. Jak to zrobić? Najprostszym sposobem jest samo Google i skorzystanie z tzw. search operators, czyli komend, które pozwalają nam wyszukać konkretny rodzaj treści w wyszukiwarce. Jeśli chcemy sprawdzić, ile unikatowych adresów URL na naszej stronie X zawiera słowo Y, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę:

site:stronax.pl  intitle: „słowo Y”

Google wyświetli wszystkie strony na stronax.pl, w których pojawia się nasze „słowo Y”. Im bardziej sprecyzujemy nasze słowo (lub frazę, którą wpiszemy po komendzie „intitle:”), tym dokładniejsze wyniki uzyskamy. Ten prosty sposób pozwoli nam na szybkie zidentyfikowanie wszystkich przypadków wystąpienia dowolnego słowa (nawet i całego zdania) na wybranej stronie.

Wyposażeni w taką wiedzę będziemy w stanie podjąć odpowiednie kroki, w efekcie czego zawartość naszej strony będzie coraz bardziej unikatowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *