Jak wygląda dzień pracy copywritera?

Spis Treści:

Dzień życia copywritera, choć nie zawsze będzie gotowym scenariuszem na film akcji, wcale nie jest nudny. Składa się z działań i rytuałów, dzięki którym możliwe jest tworzenie jakościowych treści i tym samym budowanie pozycji marek w cyfrowym świecie. Jak wygląda dzień pracy copywritera w praktyce? O co każdy twórca musi zadbać, by jego dzieła zostały uznane za wartościowe? Przekonajmy się!

Zacznijmy od początku, czyli etap przygotowań

Każdy doświadczony twórca doskonale wie, jak istotny jest początek dnia pracy copywritera.

To właśnie pierwsze działania i przygotowania mają największy wpływ na efektywność oraz jakość pisanych tekstów.

Absolutnym priorytetem jest zadbanie o ergonomię pracy. Oczywiście każdy copywriter jest inny i potrzebuje innych warunków do realizowania zadań, jednak wszyscy wymagają jednego – komfortu. Ten można osiągnąć przede wszystkim dzięki ciszy, odpowiedniej temperaturze i wilgotności powietrza w biurze oraz dopasowanym meblom i sprzętom.

Właściwe ustawienie kąta oparcia krzesła? Zmiana jasności ekranu na optymalną? Włączenie najważniejszych zakładek w przeglądarce i odpalenie ulubionego edytora tekstów? To wszystko podstawa!

Co dalej? Kiedy copywriter rozsiada się wygodnie w swoim fotelu, a w jego oczach odbija się światło pulpitu, czas na:

  • sprawdzenie poczty, dzięki czemu możliwe jest zapoznanie się z nowymi wytycznymi klientów, kolejnymi zadaniami czy uwagami dotyczącymi przesłanych wcześniej tekstów;
  • sprawdzenie harmonogramu, w którym ma rozpisany plan działania na kolejne dni i na jego podstawie może przystąpić do tworzenia tekstów;
  • ustalenie priorytetów, a więc kolejności działań, co pozwala dostosować się do deadline’ów i zyskać pewność, że każdy tekst zostanie oddany terminowo.

Początek dnia życia copywritera w każdym przypadku może być nieco inny. Zwykle jednak jest to czas, który wykorzystuje się do planowania i organizacji kolejnych godzin, by osiągnąć jak najwyższą efektywność i cieszyć się dobrze wykonaną robotą.

Czas na research!

Czas przystąpić do kluczowego punktu programu, czyli researchu. Okazuje się bowiem, że to nie samo pisanie, ale wyszukiwanie informacji jest najistotniejsze w dniu pracy copywritera.

Od jakości researchu zależy, czy uda się pozyskać niezbędną wiedzę, która następnie posłuży do wykreowania treści merytorycznej i wartościowej dla odbiorcy.

Jak copywriter wyszukuje informacje? W praktyce każdy ma swoje sposoby. Jedni nurkują w największych głębinach Google, inni korzystają ze sprawdzonych serwisów z danymi. Nierzadko tworzenie jakościowej treści wymaga sięgania do źródeł naukowych, encyklopedii, a także zagranicznych stron, na których często można znaleźć informacje niedostępne w polskim internecie.

Nieważne jak, ważny jest efekt – w research trzeba się zaangażować i należy przeprowadzić go rzetelnie, by nie tylko tworzyć treści wartościowe, lecz także nie powielać najpowszechniejszych informacji, które można znaleźć na pierwszych stronach Google.

Pisanie, czyli crème de la crème dnia copywritera

Samo tworzenie treści dla copywritera jest przyjemnością – zwłaszcza jeżeli wcześniej zadbał o dobre warunki w biurze i wykonał rzetelny research. Łącząc wiedzę, doświadczenie oraz informacje ze sprawdzonych źródeł, można oddać się pisaniu w całości i przelewać tysiące znaków na wirtualny papier bez większych problemów.

Oczywiście tworzenie treści zajmuje największą część dnia życia copywritera. Wymaga skupienia, zaangażowania, a niekiedy cierpliwości i niezłomności. To praca niełatwa, ale satysfakcjonująca, z którą warto się polubić. W przeciwnym razie kreowanie wysokiej jakości contentu, podobnie jak spełnianie oczekiwań klientów, może okazać się niemożliwe.

Coffee time? Jak najbardziej!

Dzień pracy copywritera to nie tylko obowiązki. To także odpoczynek, bez którego zachowanie wielogodzinnej gotowości do pracy byłoby niezwykle trudne. Aromatyczna kawa lub herbata, krótki spacer, kilka chwil z ulubionym albumem muzycznym czy rozmowa z członkiem rodziny – wszystko to sprawia, że twórca może naładować akumulatory i dać ulgę zmęczonemu umysłowi.

Oczywiście możliwości w tej dziedzinie są uzależnione od tego, czy copywriter pracuje we własnym domu, czy siedzibie firmy. Kluczem do sukcesu jest umiejętność odpoczywania w każdych warunkach – w przeciwnym razie prędzej czy później każdego może dopaść wypalenie.

Podsumowanie

  • Dzień pracy copywritera zaczyna się od przygotowań, które obejmują sprawdzenie poczty i harmonogramu oraz ustalenie priorytetów.
  • Kluczem do efektywnej pracy jest zadbanie o własny komfort, na który składają się cisza, wygodne siedzisko oraz dostęp do niezbędnych narzędzi.
  • Research to bardzo ważny element dnia życia copywritera, dzięki któremu może on pozyskać informacje niezbędne do tworzenia wartościowych treści.
  • Pisanie pochłania najwięcej czasu i wymaga zaangażowania, koncentracji oraz sporej dawki cierpliwości.
  • Istotnym elementem dnia życia copywritera jest odpoczynek – nawet krótka przerwa od pisania pozwala zregenerować umysł i wejść na wyższe obroty.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

20.02.2024 Marketing
19.02.2024 Pozycjonowanie
16.02.2024 Porady & Ciekawostki
15.02.2024 Copywriting
14.02.2024 Korekta & Redakcja
13.02.2024 Porady & Ciekawostki
12.02.2024 Social Media
09.02.2024 Korekta & Redakcja
08.02.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu