Jakie Są Elementy Marketingu? | Content Writer
Elementy marketingu - warto je znać i zastosować w swoim biznesie!

Jakie są elementy marketingu? Złożoność biznesu w XXI wieku

O marketingu słyszał chyba każdy, ale gdyby tak zapytać przypadkowego przechodnia o definicję czy elementy marketingu, to pewnie padłoby tyle odpowiedzi, ilu zapytanych. Niektórzy utożsamiają go z reklamą. A przecież to tylko jedna ze składowych całego skomplikowanego procesu.

Warto sobie uporządkować informacje,  żeby się upewnić, że obraliśmy właściwą strategię marketingową. A głównym celem naszej strategii jest… no właśnie, co?

Cel marketingu

Sprzedaż – takie jest pierwsze skojarzenie. I to jak najbardziej słusznie. Jednak żeby właściwie zrozumieć zawiłe zasady marketingu, należy właściwie rozumieć słowo „sprzedaż”. W żadnym szanującym się biznesie nikt nie myśli w kategoriach jednorazowej udanej transakcji. Nie w tym rzecz, żeby wypchnąć towar,  skasować, zatrzeć ręce z uciechy, a za zarobione pieniądze iść na piwo, nie martwiąc się tym, co będzie jutro. Bo tak naprawdę udana transakcja to dopiero początek.

Celem marketingu jest satysfakcja klienta, ponieważ chcemy, żeby ponownie skorzystał z naszych usług.  Zależy nam na tym, żeby zadowolony klient do nas wrócił i to najlepiej nie sam, ale z kolejnymi osobami, którym nas poleci.

Przeczytaj, na czym polegają treści marketingowe dla firm!

Elementy marketingu

Marketing to wsparcie takiej właśnie sprzedaży, rozumianej jako długofalowy proces składający się z kilku elementów. W tym artykule wymienimy te najważniejsze, wywodzące się z klasycznej definicji marketingu mix, czyli 4 P:

  • Produkt (Product) – czyli to, co mamy do zaoferowania naszym klientom.  Jak widać, profesjonalny marketing zaczyna się wraz z dokładnym planowaniem produktów bądź usług. Zdecydowanie lepiej jest odgadnąć potrzeby naszych odbiorców, niż je sztucznie kreować.
  • Dystrybucja (Placement) – czyli w jaki sposób będziemy nasz produkt rozprowadzać, do jakich trafi sklepów i na jakie półki.
  • Promocja (Promotion) – czyli wszelkie działania mające na celu nagłośnienie produktu/usługi i dotarcie do klienta. To tutaj właśnie można mówić o reklamie jako jednym z elementów promocji. I to właśnie w tym elemencie marketingu należy postawić na właściwy contentwriting, dzięki któremu będziemy prezentować się jako profesjonalna firma z atrakcyjną ofertą.
  • Cena (Price) – i tutaj zaczynają się schody. Dobra cena wcale nie musi oznaczać tej najniższej. Cenę należy ustalić po podliczeniu wszystkich kosztów (w tym kosztów marketingu, patrz trzy pierwsze punkty) i zorientowaniu się, jaką cenę proponuje konkurencja. Nie możemy sprzedawać poniżej kosztów, ale też będzie nam trudno znaleźć klientów, jeśli będziemy znacznie drożsi niż inne podmioty w branży. Paradoksalnie, istnieją produkty, za które klienci wolą zapłacić wielokrotność ich wartości (czują się lepiej, kiedy kupią coś drogiego). Z tego względu sama krzywa popytu i podaży nie odzwierciedla idealnego rozwiązania – dobrze wziąć poprawkę na rodzaj dobra, jaki oferujemy.

Podsumowanie

Elementy marketingu obejmują wszelkie zabiegi, mające na celu związać klienta z naszym produktem.

Skuteczna kampania poprzedzona jest solidnym researchem, gdzie musimy „zaprzyjaźnić się” z naszymi odbiorcami, dowiedzieć się czego potrzebują, jeszcze zanim zaczniemy planować to, co chcemy zaoferować. Następnie schody się nie kończą, gdyż trzeba obrać właściwy sposób dystrybucji, działania promocyjne oraz warunki finansowe.

Współczesny biznes nie ogranicza się do sprzedaży owoców na targu – przedsiębiorcy są wplątani w gęstą siatkę organizacyjną, która ma wiele powiązań. Z tego względu warto zaznajomić się z elementami marketingu i zyskać chociażby podstawową wiedzę na temat tego, jak dynamiczny i złożony jest rynek w XXI wieku.


Chcesz zamówić profesjonalne treści dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami!

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *