Generowanie leadów na stronie internetowej – od czego zależy?
Proces pozyskiwania danych kontaktowych potencjalnych odbiorców jest priorytetem w działaniach marketingowych. Istotną kwestią pozostaje również analizowanie informacji na temat preferencji zakupowych oraz zainteresowań klientów. Dzięki temu przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi, a także spersonalizowanych tekstów, możliwe jest przeprowadzenie skutecznych kampanii marketingowych. Do tego jednak konieczne jest generowanie leadów.
Dane użytkowników pozyskuje się poprzez formularze kontaktowe, subskrypcję newslettera, a także polecenia, ogłoszenia i dobrze prowadzony blog odpowiadający na najczęstsze pytania zadawane przez odbiorców. Lead generation pozwala podnieść efektywność sprzedaży, a przede wszystkim zwiększyć konwersję.
Blog firmowy – najprostszy sposób na generowanie leadów
W jaki sposób klient trafia na daną markę za pośrednictwem sieci? Wpisuje zapytanie w wyszukiwarce i trafia na artykuł branżowy. Dzięki temu nie tylko uzyskuje odpowiedź, ale i konkretny produkt, usługę bądź ich zestawienie. Z tego względu niezwykle istotne jest regularne publikowanie wpisów.
Tematy nie mogą być jednak w tym aspekcie przypadkowe. Konieczne jest wykonanie dokładnej analizy rynku, a także trendów. Pomaga to stworzyć artykuły bezpośrednio pod kątem fraz, które są najczęściej wpisywane przez użytkowników.
Drugą kwestią pozostaje warstwa merytoryczna. Odbiorca trafiając na stronę oczekuje, że znajdzie na niej informacje, które go interesują. Zadaniem artykułu jest w tym momencie wzbudzenie zainteresowania daną tematyką tak, aby klient chciał wiedzieć więcej. Jak to zrobić? Najprostszą formą będzie zachęcenie do reakcji na content i np. wyrażenie opinii. Istotny jest także formularz, który pozwoli klientowi skontaktować się z firmą.
Praktycznie każdy artykuł powinien być poparty rzetelnym źródłem wiedzy specjalistycznej. Warto także skupić się na pewnym wycinku branży lub konkretnej niszy obracającej się wokół oferty marki lub jej usług.
W jaki sposób zwiększyć konwersję i szansę na pozyskanie leadów?
Jeśli zaczynamy od podstaw, to zdecydowanie nie wiemy, co kieruje klientem w trakcie dokonywania zakupów i na co zwraca on uwagę, dlatego pozyskiwanie leadów bywa żmudne. Aby sprawę ułatwić, zbadaj rynek z pomocą narzędzi, takich jak Google Analytics bądź Brand24. Dzięki temu dowiesz się, w jaki sposób kształtują się trendy.
Blog, serwis i strona muszą być dopasowane do preferencji grupy odbiorców. Dostosuj więc design, a także szablon do potrzeb użytkowników i profilu firmy. Niezbędna jest tutaj perfekcyjna jakość grafiki, a także zdjęć, które posłużą za ilustrację w artykule. Warto zwrócić uwagę również na hasła i komunikaty znajdujące się na stronie głównej.
Dobrze jest skupić się na jak najbardziej zwięzłym przekazie o ograniczonej objętości. Zbyt duża obszerność zniechęca do zapoznania się z treścią.
Dzięki dobrze przemyślanym elementom wydłuży się czas pozostawania użytkownika na stronie. Tym samym wzrośnie również wspomniana na początku konwersja.
Formularze podstawą generowania leadów
Strona powinna posiadać jak najprostszy i intuicyjny układ. Lepiej jest postawić na minimalizm i ograniczoną ilość informacji. Większy nagłówek oraz odpowiednio dobrany do niego font sprawią, że przekaz skuteczniej dotrze do odbiorcy. W tym momencie nie wolno zapomnieć o odpowiednim formularzu popartym stosownym Call To Action.
Przeczytaj również
Ułatwiają one zdecydowanie zdobycie danych kontaktowych osób, które faktycznie są zainteresowane produktem lub usługą. Dzięki formularzowi uzyskamy także dane kontaktowe np. w postaci adresu email i numeru telefonu.
Podsumowanie
- Dane użytkowników pozyskuje się poprzez formularze kontaktowe, subskrypcję newslettera, a także polecenia, ogłoszenia i dobrze prowadzony blog.
- Prowadzenie tematycznego bloga firmowego jest jednym z najlepszych sposobów na generowanie leadów.
- Formularze z trafnym CTA znacznie ułatwiają zdobycie danych kontaktowych do osób, które są zainteresowane produktem lub usługą.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz