GoogleWriter – kim jest, jakie korzyści przynosi i ile kosztuje?
Wyszukiwarka Google stała się marketingowym gwarantem sukcesu – zwiększa widoczność firmy, generuje ruch na stronie i przynosi wartościowych klientów. Wraz z tym powstał zawód, którego celem jest maksymalizacja tych efektów: GoogleWriter. W tym artykule przyjrzymy się bliżej pracy pisania pod wyszukiwarki.
GoogleWriter – definicja zawodu
Jak sama nazwa wskazuje:
GoogleWriter to osoba tworząca treści dostosowane do wyszukiwarki Google.
Osiąga cel za pomocą fraz kluczowych, przejrzystej struktury oraz ciekawej, merytorycznej treści. Efektem jest wyższa indeksacja contentu przez algorytmy wyszukiwarek, a co za tym idzie, realizacja celów biznesowych firmy.
Sprawdźmy dokładniej, na czym polega praca GoogleWritera i jak wyglądają teksty pod SEO, które on tworzy.
Zasady GoogleWritingu
Pierwszym elementem skutecznych treści pod pozycjonowanie jest dobór słów kluczowych, aby precyzyjnie określić, pod jakie frazy pisać tekst.
Służą do tego odpowiednie narzędzia bądź „manualna” ocena wyników wyszukiwań.
Po określeniu fraz kluczowych GoogleWriter zabiera się do tworzenia merytorycznej treści. W tym aspekcie nie ma dróg na skróty – tekst musi stanowić realną wartość dla użytkownika. Jeśli nie będzie ciekawy, czas przebywania na stronie zmniejszy się, co Google doskonale uchwyci, zmniejszając tym samym potencjał indeksacyjny contentu.
O czym jeszcze pamiętać?
Podczas pracy niezwykle ważne jest odpowiednie dodawanie nagłówków, aby nadać treści ułożoną strukturę i określić waloryzację słów kluczowych (ważniejsze frazy są umieszczanie w nagłówkach H1 oraz H2). Nie można zapominać o samych słowach-kluczach, które powinny występować w należytym stężeniu 0,5-2% całkowitej liczby słów.
Warto zaznaczyć, że zasady GoogleWritingu ulegają regularnym aktualizacjom, co wpływa na opracowywanie tekstów.
Jeszcze kilka lat temu wielokrotne używanie fraz było powszechną praktyką. Dziś stosuje się różne taksonomie, frazy typu long tail, odmiany fleksyjne i wiele, wiele innych zabiegów zwiększających „naturalność” i czytelność tekstu.
Korzyści tekstów googlewriterskich
Choć droga do zdobycia topowych pozycji jest długa i wyboista, warto podjąć ten trud. Firmy, które są dobrze widoczne w Google, zyskują:
- darmowy, stabilny ruch na stronie internetowej;
- potencjalnych klientów;
- większą liczbę zapytań ofertowych.
Dziś spora część firm bazuje właśnie na ruchu organicznym – to dzięki niemu wyszukiwarka stała się najsilniejszą marketingową bronią w pozyskiwaniu klienteli.
Ile kosztuje GoogleWriter?
Koszt tekstu pod SEO waha się w zależności od wielu czynników takich jak kompetencje copywritera, wymagania jakościowe, wielkość zlecenia, czas współpracy czy zakres obowiązków (wstawienie treści na bloga, dodanie meta-tekstów itp.).
Przeciętna cena za 1000 znaków ze spacjami wynosi 15-35 złotych netto dla treści SEO w języku polskim.
Przyjmując ten przelicznik, tekst o średniej długości 5000 zzs będzie kosztował 75-175 złotych netto.
To dużo czy mało?
Na tak postawione pytanie nie sposób odpowiedzieć, ponieważ dla jednej firmy treści SEO mogą przyciągnąć klientów, a dla drugiej będą stanowić przepaloną inwestycję. Finalne efekty są definiowane przez setki czynników (takich jak popyt na rynku, atrakcyjność oferty, opinie o firmie, konkurencja), a teksty googlewriterskie są tylko jednym z nich.
Należy jednak zaznaczyć, że content marketing wciąż rośnie w siłę, a specjalistyczne treści stanowią jedną z rozsądniejszych strategii działań e-marketingowych.
GoogleWriter nie gwarantuje sukcesu, ale z pewnością się
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że powyższym artykułem rozjaśniliśmy zagadnienie tekstów pod pozycjonowanie. Nie ulega wątpliwości, że ich znaczenie wciąż będzie wzrastać, dlatego warto zainteresować się treściami SEO jak najwcześniej – a przynajmniej przed konkurencją!
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz