Hub and Spoke – jak zwiększyć widoczność Twojej marki w Internecie?

Spis Treści:

Hub and Spoke to innowacyjne podejście do marketingu treści, które skupia się na tworzeniu centralnego artykułu (hub) i wielu powiązanych tekstów (spokes), które do niego prowadzą. Dzięki tej taktyce różnorodne marki mogą zwiększyć swoją widoczność w Internecie i podnieść pozycję w wynikach wyszukiwania. Jakie są zasady korzystania z metody i jak tworzyć wartościowe treści?

Czym jest Hub and Spoke?

Hub and Spoke to model tworzenia powiązanych ze sobą treści, które generują większy ruch na stronie WWW, zwiększają jej widoczność w sieci i wpływają na poprawę pozycji w wyszukiwarce.

Głównym założeniem taktyki jest stworzenie wszechstronnego artykułu – hub (z ang. centrum), a następnie szeregu innych, które do niego prowadzą – spokes (z ang. szprychy).

Spróbuj sobie wyobrazić koło rowerowe – środek to Twój hub, miejsce, do którego chcesz przyciągnąć czytelników. Spokes to krótsze, powiązane z nim treści, które mogą skupiać się na szczegółowych aspektach tematu hub.

Zasady strategii

Hub and Spoke to ukierunkowane podejście do tworzenia i organizowania treści.

Stworzenie powiązanych ze sobą artykułów to efektywny sposób organizacji i prezentacji informacji, który pomaga zwiększyć zaangażowanie czytelników, poprawić widoczność w wyszukiwarkach i wzmocnić pozycję marki. Zasady strategii Hub and Spoke obejmują dokładne badanie i planowanie tematów, tworzenie wartościowych treści oraz ich systematyczne monitorowanie i optymalizację na podstawie reakcji czytelników i wyników SEO.

Wybór tematu hub

Wybór tematu jest pierwszym i jednym z ważniejszych kroków, które musisz wykonać. Powinien być ważny dla Twojej marki i mieć wiele potencjalnych podtematów. Istotne znaczenie ma precyzyjne zbadanie rynku, dokładne poznanie grupy docelowej i powiązanie tych elementów z usługami lub produktami, które oferuje Twoja firma.

Tworzenie hub

Pamiętaj, że hub powinien być kompleksowy, wszechstronny i wartościowy dla czytelników.

Musisz więc zadbać o wyczerpanie tematu, dokładne opisanie zagadnienia i umieszczenie w nim wielu szczegółów. Zawarte w nim informacje powinny być interesujące i wiarygodne. Dobrym pomysłem może być podawanie źródeł, które zwiększą zaufanie czytelników.

Wybór i tworzenie treści spoke

Hub jest najważniejszym elementem, ale jego siła wynika z prowadzących do niego artykułów. Treści spoke powinny skupiać się na konkretnych aspektach i pojedynczych szczegółach przenoszących do głównego tekstu. Dobrze zaplanowane i napisane artykuły wywołują ruch na stronie i wpływają na pozycjonowanie. Pamiętaj, żeby w spokes umieszczać link do treści hub.

Praktyczne kroki do wdrożenia strategii Hub and Spoke

Wdrożenie Hub and Spoke wymaga dokładnego zaplanowania i wykonania określonych działań, których celem jest przyciągnięcie jak największej liczby czytelników, potencjalnych klientów.

Od czego zależy skuteczność metody?

Planowanie i realizacja

Pierwszym krokiem w Hub and Spoke jest stworzenie harmonogramu publikacji. Zdecyduj, kiedy chcesz opublikować swój hub i powiązane z nim treści spoke. Pamiętaj, że stworzenie wysokiej jakości treści wymaga czasu, dlatego zacznij z dużym wyprzedzeniem.

Promowanie treści hub i spokes

Po opublikowaniu artykułów ogromny wpływ na ich popularność ma odpowiednia promocja w sieci. Możesz to zrobić na wiele sposobów, przede wszystkim przez media społecznościowe, e-mail marketing i inne strategie promocyjne. Kluczem jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych czytelników.

Monitorowanie i optymalizacja

Ostatnim elementem jest monitorowanie, które treści generują najwięcej ruchu na stronie, czyli cieszą się największą popularnością wśród czytelników. Na podstawie uzyskanych informacji możesz zaplanować dalsze działania prowadzące do poprawy widoczności i pozycjonowania strony.

Jak tworzyć treści oparte na Hub and Spoke?

Tworzenie treści opartych na strategii Hub and Spoke wymaga zrozumienia i zastosowania kilku zasad. Najpierw musisz zidentyfikować główny temat lub koncepcję, a następnie wymyślić wiele powiązanych treści, które utworzą prawdziwą sieć „łapiącą” czytelników i zwiększającą ruch na stronie.

Jak tworzyć treści hub?

Treści hub to główne źródło informacji na dany temat.

Powinny być długie, szczegółowe i wyczerpujące. Pamiętaj, żeby tworzyć artykuły, które są wartościowe dla Twojego odbiorcy. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, jak to zrobić:

  • szczegółowo zbadaj temat, zanim zaczniesz pisać. Upewnij się, że masz wszystkie niezbędne informacje;
  • używaj wiarygodnych źródeł – wzmacniaj argumenty, odwołuj się do publikacji naukowych, statystyk, badań, renomowanych instytucji, autorytetów;
  • dbaj o jakość – Twoje treści powinny być dobrze napisane, bezbłędne i łatwe do czytania.

Jak tworzyć treści spoke?

Treści spoke muszą być powiązane z głównym artykułem i skupiać się na jego bardziej szczegółowych aspektach.

Oto kilka wskazówek, jak je tworzyć:

  • wybieraj tematy bezpośrednio związane z treścią hub, ale tylko takie, które mogą zainteresować szerokie grono odbiorców;
  • opisując dany element, trzymaj się konkretów i „nie zbaczaj” z kursu, tzn. nie opisuj tematów pobocznych, szczególnie tych, które opisujesz w innym spoke, bo to stwarza ryzyko kanibalizacji słów kluczowych (!!!);
  • w każdym artykule umieść link do hub, to spowoduje ruch na Twojej stronie, poprawi pozycję w wyszukiwarce.

Jak strategia hub and spoke zwiększa widoczność Twojej marki w Internecie?

Hub and spoke wpływa na SEO poprzez tworzenie silnych powiązań między Twoimi treściami. Poruszanie się czytelnika pomiędzy artykułami na Twojej stronie (klikanie w linki) jest zauważane i pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki, co wpływa na pozycjonowanie. Ponadto duża liczba dobrze wypozycjonowanych spokes może przyciągnąć nowych czytelników i dodatkowo zwiększyć ruch na stronie. Dzięki temu poprawia się widoczność marki, a Ty zyskujesz klientów.

Podsumowanie

  • Strategia Hub and Spoke to potężne narzędzie w marketingu treści, które pomaga zwiększyć widoczność Twojej marki w Internecie.
  • Cały proces tworzenia sieci artykułów obejmuje wybranie odpowiednich tematów, pisanie i promowanie hub oraz powiązanych z nim treści spokes.
  • Monitorowanie i optymalizacja są ważnymi elementami realizacji strategii Hub and Spoke.
  • Dzięki powyższemu można na bieżąco dostosowywać działania do zainteresowań czytelników i osiągać coraz lepsze pozycje w wyszukiwarkach internetowych.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Izabela Tymińska

Iza z zawodu jest zootechnikiem. Odkąd pamięta, fascynowała ją tematyka zdrowotna, dlatego zajmuje się przede wszystkim copywritingiem medycznym. Ukończyła kurs Dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz Pozycjonowania + SEO dla WordPressa. W wolnym czasie pisze książkę i lubi bawić się słowami. Interesuje się zdrowym stylem życia, zielarstwem i fitoterapią. W poszukiwaniu równowagi medytuje i uprawia jogę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

20.02.2024 Marketing
19.02.2024 Pozycjonowanie
16.02.2024 Porady & Ciekawostki
15.02.2024 Copywriting
14.02.2024 Korekta & Redakcja
13.02.2024 Porady & Ciekawostki
12.02.2024 Social Media
09.02.2024 Korekta & Redakcja
08.02.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu