Czym Jest Inbound Marketing I Czy Warto Go Stosować? Sprawdź!
Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się, czym jest inbound marketing

Czym jest inbound marketing i czy warto go stosować?

Inbound marketing to nowatorska koncepcja ostatnich lat, która jest świetnym sposobem na zdobywanie wartościowych klientów. W obecnych czasach, gdzie każda firma zaciekle walczy z konkurencją, wyjście poza tradycyjne formy reklamowe może okazać się strzałem w dziesiątkę. Z tego względu w dzisiejszym artykule przeanalizujemy, czym jest inbound marketing i czy warto go stosować.

Czym jest inbound marketing?

Inbound marketing (z ang. marketing przychodzący) to strategia biznesowa polegająca na przekazywaniu wartości, której szukają sami zainteresowani klienci, przy okazji zapoznając się z ofertą. 

Mówiąc inaczej, odbiorcy z własnej woli oglądają komunikaty reklamowe dołączone do prezentowanego materiału. Jednakże warunkiem koniecznym ze strony firmy jest stworzenie wartości, która będzie przyciągać użytkowników. Może być to interesujący artykuł blogowy, ciekawa grafika, a także szkolenie czy webinar.

Po zapoznaniu się z materiałem potencjalni klienci kojarzą nadawcę, co nakierowuje ich na decyzję zakupową. Z tego względu inbound marketing to skuteczne rozwiązanie, by budować rozpoznawalność marki, kreować wizerunek eksperta i wreszcie – realizować sprzedaż.

Jest to całkowite przeciwieństwo outbound marketingu, w którym tradycyjnie wyświetlamy reklamę odbiorcom. Prezentacja oferty wbrew woli konsumentów traci na popularności, gdyż firmy mierzą się ze sporą konkurencją, co rzutuje na duże koszty, a ponadto reklamy wyświetlają się licznemu, acz losowemu gronu odbiorców. Inbound marketing cechuje się zdecydowanie większą skutecznością konwersji, gdyż przynosi tylko świadomych i zainteresowanych klientów.

Czy warto stosować inbound marketing?

Jak bywa w przypadku każdego biznesu, nie ma gotowych rozwiązań, gdyż skuteczność działań marketingowych zależy od wielu, często dynamicznych, czynników.

Z pewnością opisywana koncepcja jest warta uwagi dla większości firm, gdyż przekazywanie wartości potencjalnym klientom wciąż jest zyskowne, a nic nie wskazuje na to, by było inaczej. Co więcej, tradycyjne wyświetlanie reklam dużej grupie odbiorców staje się coraz droższe ze względu na rosnącą konkurencję. Choć inbound marketing jest pracochłonnym i trudnym wyzwaniem, dobrze przemyślana strategia może przynieść w ostateczności obfite owoce.

Warto zaznaczyć, że taka polityka biznesowa jest szczególnie korzystna wśród firm B2B, gdzie pozyskanie wartościowego klienta za pomocą banerów reklamowych jest niemal niemożliwe. Budowa rozpoznawalności i zyskanie fachowej estymy to jedyna droga w trudnych branżach, gdzie sprzedaż jest jakościowa, a nie ilościowa.

Podsumowanie

  • Inbound marketing polega na publikacji atrakcyjnych wartości, które są pożądane przez konsumentów.
  • Taka polityka biznesowa przynosi tylko wyselekcjonowanych i zainteresowanych odbiorców.
  • Do typowych działań w ramach tej strategii zaliczamy content marketing, atrakcyjne grafiki, a także darmowe wykłady.

Kiedy tradycyjne działania promocyjne są mocno obsadzone przez konkurencyjne firmy, warto wytyczać nowe ścieżki w pozyskiwaniu klientów. Opisywana strategia realnie przyczynia się do zwiększenia sprzedaży, a dobra wiadomość jest taka, że idea przekazywania wartości wciąż rośnie w siłę.

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *