Czym jest inbound marketing i czy warto go stosować?

Spis Treści:

Inbound marketing to nowatorska koncepcja ostatnich lat, która jest świetnym sposobem na zdobywanie wartościowych klientów. W obecnych czasach, gdzie firmy zaciekle walczą z konkurencją, wyjście poza tradycyjne formy reklamowe może okazać się strzałem w dziesiątkę. Z tego względu w dzisiejszym artykule przeanalizujemy, czym jest inbound marketing i czy warto go stosować.

Czym jest inbound marketing?

Inbound marketing (z ang. marketing przychodzący) to strategia biznesowa polegająca na przekazywaniu wartości, której szukają sami zainteresowani klienci, przy okazji zapoznając się z ofertą.

Mówiąc inaczej, odbiorcy z własnej woli oglądają komunikaty reklamowe dołączone do prezentowanego materiału. Jednakże warunkiem koniecznym ze strony firmy jest stworzenie wartości, która będzie przyciągać użytkowników. Może być to interesujący artykuł blogowy, ciekawa grafika, a także szkolenie czy webinar.

Po zapoznaniu się z materiałem potencjalni klienci kojarzą nadawcę, co nakierowuje ich na decyzję zakupową.

Inbound marketing to skuteczne rozwiązanie, by budować rozpoznawalność marki, kreować wizerunek eksperta i wreszcie – realizować sprzedaż.

Jest to całkowite przeciwieństwo outbound marketingu, w którym tradycyjnie wyświetlamy reklamę odbiorcom. Prezentacja oferty wbrew woli konsumentów traci na popularności, gdyż firmy mierzą się ze sporą konkurencją, co rzutuje na duże koszty, a ponadto reklamy wyświetlają się licznemu, acz losowemu gronu odbiorców. Inbound marketing cechuje się zdecydowanie większą skutecznością konwersji, gdyż przynosi tylko świadomych i zainteresowanych klientów.

Czy warto stosować inbound marketing?

Jak bywa w przypadku każdego biznesu, nie ma gotowych rozwiązań, gdyż skuteczność działań marketingowych zależy od wielu, często dynamicznych, czynników.

Inbound marketing to całkowite przeciwieństwo outbound marketingu, w którym tradycyjnie wyświetlamy reklamę odbiorcom.

Z pewnością opisywana koncepcja jest warta uwagi dla większości firm, gdyż przekazywanie wartości potencjalnym klientom wciąż jest zyskowne, a nic nie wskazuje na to, by było inaczej. Co więcej, tradycyjne wyświetlanie reklam dużej grupie odbiorców staje się coraz droższe ze względu na rosnącą konkurencję. Choć inbound marketing jest pracochłonnym i trudnym wyzwaniem, dobrze przemyślana strategia może przynieść w ostateczności obfite owoce.

Warto zaznaczyć, że taka polityka biznesowa jest szczególnie korzystna wśród firm B2B, gdzie pozyskanie wartościowego klienta za pomocą banerów reklamowych jest niemal niemożliwe. Budowa rozpoznawalności i zyskanie fachowej estymy to jedyna droga w trudnych branżach, gdzie sprzedaż jest jakościowa, a nie ilościowa.

Podsumowanie:

  1. Inbound marketing polega na publikacji atrakcyjnych wartości, które są pożądane przez konsumentów.
  2. Taka polityka biznesowa przynosi tylko wyselekcjonowanych i zainteresowanych odbiorców.
  3. Do typowych działań w ramach tej strategii zaliczamy content marketing, atrakcyjne infografiki, a także darmowe wykłady.

Kiedy tradycyjne techniki promocyjne są mocno obsadzone przez konkurencyjne firmy, warto wytyczać nowe ścieżki w pozyskiwaniu klientów. Opisywana strategia realnie przyczynia się do zwiększenia sprzedaży, a dobra wiadomość jest taka, że idea przekazywania wartości wciąż rośnie w siłę.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy