Jak często aktualizować teksty na stronie?

Spis Treści:

Regularne odświeżanie treści jest istotne dla pozycjonowania strony. Dowiedz się, jak często aktualizować teksty, by cieszyć się największymi efektami!

Czym jest aktualizacja treści?

Aktualizowanie tekstów polega na modyfikacji pod kątem informacji oraz struktury.

To przynosi wymierne korzyści biznesowe:

  • większa skuteczność oferty
  • wzrost pozycjonowania oraz widoczności strony
  • budowa wizerunku marki

Od czego zależy aktualizowanie tekstów?

Zabieg ten może wynikać z nowszych standardów copywritingu, posiadanych kompetencji lub większych zasobów na stronie. Każdy z tych czynników jest wskazaniem, aby dokonać zmian na stronie dla lepszych wyników marketingowych.

Zmiany w copywritingu

Wciąż zmienia się postrzeganie tego, czym są atrakcyjne treści.

Jeszcze niedawno uważano specjalistyczne artykuły za wzór copywritingu. Dziś wiemy, że wartość merytoryczna jest tylko jednym z elementów, a uwagę należy skierować również w stronę przejrzystej architektury informacyjnej, polegającej na dodawaniu nagłówków, wyróżnień, list wypunktowanych itd. Dzięki temu zwiększa się czytelność oraz przyswajanie wiadomości.

Z tego względu należy regularnie analizować strukturę treści na stronie i wdrażać zmiany, gdy budowa nie jest optymalna (na przykład brakuje formatowania oraz akapitów, przez co występują jednorodne bloki tekstów – jest to często spotykany błąd).

Podwyższenie kompetencji

Wykonywanie zawodu wzbogaca wiedzę i doświadczenie, co również można wykorzystać pod kątem poprawy strony internetowej.

Jest to ważny przyczynek zmian, gdyż – co ciekawe – obserwujemy dość wyraźną zależność, że każda kolejna aktualizacja treści zwiększa liczbę fachowych konkretów. Zazwyczaj na początku strona firmowa przedstawia siebie w samych superlatywach, wykorzystując przekazy marketingowe, aby wywrzeć dobre wrażenie. Z czasem do głosu dochodzą celne argumenty o tym, dlaczego oferta wyróżnia się na tle konkurencji. Jest to wynikiem optymalizacji przedsiębiorstwa, poprawy procesów produkcyjnych, doskonalenia usługi itp.

Dlatego warto spojrzeć na treści ze świeższej perspektywy i wzbogacić je merytorycznie, aby stały się bardziej przekonujące dla klienta.

Większe zasoby na stronie

Można zwiększyć jakość tekstu, wykorzystując istniejące treści na stronie. Narzędziem do tego celu jest linkowanie wewnętrzne, które odsyła czytelnika do innych podstron w obrębie domeny.

Jeśli więc strona stale się rozwija, warto zaktualizować starsze treści, dodając odnośniki do nowszych materiałów. W ten sposób użytkownik może łatwiej poruszać się po stronie i docierać do pożądanych informacji. Ma to znaczenie również dla robotów Google, które lepiej indeksują strony z bogatym, aktualnym linkowaniem wewnętrznym.

Jak często modyfikować teksty?

Widzimy, że odświeżenie treści zależy od trzech czynników, które trzeba brać pod uwagę. Jednakże różnią się one znacząco pod kątem dynamiki zmian:

  • Zmiany w standardach copywritingu warto zrewidować co 2-3 lata względem swojej strony.
  • Kwestia kompetencji jest mocno subiektywna, lecz zalecamy sprawdzanie informacji na stronie nie rzadziej niż co rok.
  • Zasoby na stronie rosną szybko przy regularnym prowadzeniu bloga, dlatego należy aktualizować starsze podstrony, gdy tylko pojawią się nowe materiały, które stanowią pole do linkowania.
Przykład:

Firma budowlana opublikowała artykuł, jak obliczyć wytrzymałość balkonu. Jeśli na innych podstronach pojawia się fraza „wytrzymałość balkonu”, należy dodać w nich odnośnik do świeżego artykułu. Dzięki temu:

  1. Google otrzyma sygnał, że starsze treści są odświeżane, co oznacza, że zawarte w nich informacje są wciąż aktualne.
  2. Nowy artykuł otrzyma kilka linków przychodzących, które wpłyną na sprawniejsze indeksowanie przez algorytmy.

W rezultacie obie strony – linkujące i linkowane – odniosą korzyści wynikające z aktualizacji.

W regularnym odświeżaniu treści drzemie potencjał biznesowy, który warto wykorzystać. Należy więc zwrócić uwagę, by wraz z rozwojem strony tworzyć nie tylko nowe teksty, ale również aktualizować stare.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

22.04.2024 Korekta & Redakcja
19.04.2024 Marketing
18.04.2024 E-commerce Marketing
17.04.2024 Copywriting
16.04.2024 Porady & Ciekawostki
15.04.2024 Korekta & Redakcja
12.04.2024 Marketing
11.04.2024 Marketing
10.04.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu