Jak pisać dobre teksty?
Bartosz CiesielskiZ pewnością wielu z Was zastanawia się nad tym, jak pisać dobre teksty. Sztuka pisania jest dość skomplikowana – takie działania wymagają przede wszystkim dużej kreatywności, znajomości zasad gramatyki i ortografii oraz umiejętności sprawnego formułowania myśli. Przygotowaliśmy kilka cennych wskazówek, które na pewno pomogą każdemu w tworzeniu dobrych tekstów.
Dobre teksty – od czego zacząć?
Copywriting wciąż zyskuje na potencjale biznesowym. Warunkiem efektów są jednak dobre teksty i tu pojawia się pytanie – jak je stworzyć?
Warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które na pewno ułatwią ten proces. Dobre teksty powinny przede wszystkim posiadać:
- strukturę SEO – czyli poprawnie sformułowane nagłówki, które pomogą czytelnikowi odnaleźć interesujące go informacje.
- słowa kluczowe – ten aspekt jest szczególnie ważny w procesie pozycjonowania, niezbędnym do skutecznego promowania firmy czy marki.
- rzetelne informacje – zamieszczane treści powinny być sprawdzone pod kątem merytorycznym
Dobry tekst powinien być także wolny od jakichkolwiek błędów językowych czy stylistycznych. Równie istotna jest forma, która nie może zanudzać czytelników – musi być rzeczowa i konkretna.
Jak pisać dobre teksty i co powinny one zawierać?
Atrakcyjność tekstu zależy w dużej mierze od jego struktury.
Ważne zatem, by zachowywać podstawowe podziały na akapity. Dobry tekst powinien składać się z:
- tytułu – jest on niezwykle ważny, gdyż zachęca do lektury. Może to być na przykład chwytliwy slogan bądź hasło, które bezpośrednio odwołuje się do treści;
- leadu – to swego rodzaju wstęp do artykułu, który wstępnie porusza problemy, ale nie przedstawia gotowych odpowiedzi;
- akapitów – konstruując dobry tekst warto pamiętać o tym, by rozdzielać informacje co 2-4 zdania, co znacząco ułatwi czytelność;
- podsumowania – w przypadku dłuższych form warto na końcu dodać kilka zdań streszczenia, aby przedstawić wnioski płynące z tekstu.
Podsumowanie
- Przywołane przez nas wskazówki z pewnością nakierują zainteresowanych na to, jak pisać dobre teksty.
- Musimy jednak zaznaczyć, że umiejętności muszą być poparte praktyką, by stale urozmaicać swój warsztat pisarki.
- Rekomendujemy również czytanie książek, które wzbogacają słownictwo oraz zwiększają sprawność językową.
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Podobne wpisy
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz