Jak pisać szybciej? Sposoby na usprawnienie pracy copywritera!

Spis Treści:

Otwierasz laptop i uruchamiasz edytor tekstu z nadzieją na efektywny dzień kończący dawno rozpoczęte zlecenia. Mija pierwsza godzina, jednak liczba zapisanych znaków nie jest zgodna z Twoimi początkowymi założeniami. Niemal każdy copywriter zmagał się z wolniejszym tempem pracy, zaburzoną koncentracją i obecnym zmęczeniem. Jak pisać szybciej? Poznaj najskuteczniejsze techniki, które wykorzystasz w pracy copywritera!

Jak pisać szybciej? 7 skutecznych sposobów

Wraz z upływem czasu i liczbą utworzonych artykułów wzrośnie również Twoje tempo pracy. Najlepsze efekty dadzą codzienne treningi połączone z praktycznymi technikami opisanymi poniżej.

Marzeniem każdego copywritera jest tworzenie treści w maksymalnie krótkim czasie. Kosztem zwiększonego tempa pracy jest jednak często jakość redagowanych artykułów. Wobec tego jak pisać szybciej, utrzymując swoje teksty na wysokim poziomie?

Regularność kluczem do sukcesu

Jak myślisz, kto będzie pisał szybciej – osoba początkująca czy copywriter tworzący treści do Internetu od kilku lat? Odpowiedź na postawione pytanie nasuwa się sama.

Regularność jest kluczem do sukcesu – zarówno pod kątem jakości tekstów, jak i tempa pisania. Daj sobie czas, a już wkrótce zobaczysz efekty swojej pracy. Pisz codziennie, nawet jeżeli będzie to 1000 znaków ze spacjami. Konsekwentne treningi sprawią, że znacznie szybciej odnajdziesz konstrukcję poszczególnych zdań. Pomocne może być również wyznaczenie dziennego celu znaków do napisania.

Metoda dwukrokowa

Co jest największym grzechem copywriterów? Perfekcjonizm. Wizja idealnie napisanego tekstu często zabija w Tobie wenę, zastępując ją blokadą mentalną. Pierwszy szkic tekstu na 90% wymagał będzie poprawek – niezależnie od doświadczenia copywritera.

Chcesz pisać szybko? Zapomnij o wizji doskonałego artykułu, w którym postawiony będzie każdy przecinek. Utwórz listę kluczowych fraz, które chciałbyś omówić w tekście. W następnym kroku staraj się napisać jak najwięcej informacji na temat każdej z nich. Używaj logicznych zdań, jednak na pierwszym miejscu postaw tzw. flow experience, czyli całkowite, niczym nieprzerywane oddanie się danej tematyce.

Drugim etapem metody jest „złożenie” napisanych treści i naniesienie niezbędnych poprawek.

Opracuj szkielet tekstu

Enigmatycznie brzmiący szkielet tekstu polega na uprzednim opracowaniu tytułu i nagłówków w pliku tekstowym. Pomocne w późniejszym pisaniu będzie również przygotowanie słów kluczowych wykorzystywanych w tekstach pozycjonujących.

Za kompletnym szkieletem tekstu powinien zawsze stać research copywritera. Inspiruj się stronami konkurencji (bez kopiowania!), zwracaj uwagę na najważniejsze aspekty poruszane w publikowanych artykułach. Pamiętaj o zasadzie odwróconej piramidy – rozpocznij od najważniejszych informacji, które później objaśnisz w kolejnych nagłówkach.

Jak szkielet tekstu pomaga w szybszym pisaniu? Dzięki przygotowanym nagłówkom nie zastanawiasz się nad konstrukcją artykułu. Skupiasz się wyłącznie na pisaniu, dzięki czemu Twój tekst powstaje w znacznie krótszym czasie.

Inspiruj się!

Copywriting nie jest talentem, którym twórcy obdarzeni są od momentu narodzin. Sztuka pisania artykułów reklamowych, wpisów na bloga bądź tekstów SEO to przede wszystkim umiejętność kształtowana w praktyce.

Zależy Ci na szybszym pisaniu? Inspiruj się kolegami i koleżankami z branży. Zwracaj uwagę na używane przez nich frazy, zwroty „call to action” i rozmieszczenie słów kluczowych.

Analiza konkurencyjnych artykułów pod kątem technicznym może być prawdziwym przełomem w Twojej pracy i zwiększyć tempo pisanych tekstów.

Zmieniaj tematy

Czy dłuższe pisanie na jeden temat pozytywnie wpłynie na tempo redagowanych tekstów? Początkujący copywriter prawdopodobnie odpowie twierdząco, argumentując to większą wiedzą z danej problematyki. Rzeczywistość okazuje się jednak zgoła odmienna.

Dłuższe obracanie się w tej samej tematyce zwiększa szansę chwilowego wypalenia i blokady pisarskiej. Jak ją przezwyciężyć i powrócić do naturalnego, a nawet zwiększonego tempa?

W pierwszej kolejności pamiętaj – blokada pisarska zdarza się każdemu (nawet najlepszym w branży). Jest zjawiskiem całkowicie naturalnym, szczególnie w momencie, w którym piszesz 20 artykuł oparty na tych samych zagadnieniach.

Na psychiczną utratę umiejętności skonstruowania logicznego zdania najlepiej działa… zmiana tematu. Przechodząc do innych zagadnień, drastycznie zwiększysz swoje tempo pisania i odzyskasz utraconą wcześniej wenę.

Zadbaj o higienę pracy

Odpowiednia organizacja czasu diametralnie zmienia tempo pisanych treści.

Jeżeli najlepiej pracuje Ci się wieczorem, nie zmuszaj się do „klepania” znaków w trakcie dnia. Poświęć czas przed nadejściem zmroku na inne aktywności, pozyskiwanie klientów bądź zbieranie słów kluczowych. Dzięki temu napiszesz tekst szybciej, a codzienna praca sprawiać Ci będzie znacznie więcej przyjemności.

Higiena pracy jest prawdopodobnie najczęściej pomijanym czynnikiem w działalności copywritera.

Przerwy, przerwy i jeszcze raz przerwy

Przerwy w pracy copywritera są tak samo ważne, jak w przypadku innych zawodów. Zdalne wykonywanie obowiązków, jak to często ma miejsce w przypadku tej profesji, pozostaje jednak często nierozerwalnie związane z życiem osobistym.

Ustal sobie czas, po którym robisz przerwę od pisania i odchodzisz od komputera. Nawet 5 minut odpoczynku będzie miało diametralne przełożenie na tempo redagowanego artykułu. Do laptopa wrócisz z przewietrzoną głową, otwartą na nowe pomysły. Paradoksalnie zwiększy to Twoje tempo pisania.

Podsumowanie

  • Regularne pisanie i dzienne cele znaków do zrealizowania znacznie zwiększają tempo tworzonych treści.
  • Warto skorzystać z metody dwukrokowej. W pierwszej kolejności zapisz główne myśli, które zamierzasz poruszyć w tekście. Następnie przystąp do opisywania wymienionych punktów.
  • Przed przystąpieniem do pisania opracuj tytuł, nagłówki i listę słów kluczowych. Skupisz się wyłącznie na treści, dzięki czemu zwiększysz tempo pracy.
  • Zmiana tematów jest skutecznym sposobem na przełamanie blokady pisarskiej i przyspieszenie pracy.
  • Higiena pracy może znacznie wpłynąć na prędkość pisania. Pamiętaj o przerwach i wyznaczeniu sobie stałych godzin pracy w ciągu dnia.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Jakub Redo

Student psychologii zdrowia z kilkuletnim doświadczeniem w tworzeniu treści. Dobrze się odnajduje się zarówno w artykułach blogowych, jak i tekstach nastawionych pod pozycjonowanie. Każdego zlecenia podejmuje się z chęcią odkrycia czegoś nowego i poszerzenia swoich horyzontów myślowych. Prywatnie miłośnik gotowania; pozostaje stałe otwarty na nowe doznania kulinarne. Zapalony czytelnik książek psychologicznych i treści związanych z rozwojem osobistym. W pracy korzysta z narzędzi analitycznych, dzięki czemu każdy tekst doprowadza do perfekcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

28.11.2022 Porady i Ciekawostki
26.11.2022 Porady i Ciekawostki
25.11.2022 Content Marketing
24.11.2022 Aktualności
23.11.2022 Pozycjonowanie
22.11.2022 Porady i Ciekawostki
21.11.2022 Poprawność Tekstów
19.11.2022 Porady i Ciekawostki
18.11.2022 Porady i Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu