Jak pozycjonować stronę treścią?
Pozycjonowanie strony to kluczowy zabieg dla zapewnienia jej wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Istnieje szereg rzeczy, które możemy zrobić, by ten cel osiągnąć. Dziś opowiemy, jak pozycjonować stronę treścią.
Pozycjonowanie – czyli właściwie co?
Pozycjonowanie to podejmowanie nieustannych starań, by nasza strona wyświetlała się jak najwyżej wśród wyników wyszukiwania dla konkretnej frazy kluczowej.
Odpowiednia pozycja w wynikach wyszukiwania może być swoistym „być-albo-nie-być” dla mniejszych firm. Wszak Google jest coraz lepszy w precyzyjnym rozumieniu intencji wyszukiwawczej i dopasowywaniu stron zawierających konkretne odpowiedzi. Dlatego też, dla większości z nas, wyszukiwanie zakończy się już na pierwszej stronie – choć wyników dla danego zapytania może być setki tysięcy. Kluczowym elementem jest zatem obecność wśród pierwszych dziesięciu pozycji.
Czy pozycjonowanie i SEO to synonimy?
W powszechnej świadomości, jeśli chodzi o zagadnienie fraz kluczowych i wyników wyszukiwania Google, pierwszym terminem, który przyjdzie większości osób na myśl, będzie SEO. Ten akronim od angielskiego pojęcia search engine optimalization należałoby dokładnie przetłumaczyć na język polski jako optymalizacja [strony pod kątem] wyszukiwarki internetowej. Czy optymalizację można rozumieć jako synonim pozycjonowania?
Pokrótce rzecz ujmując – tak. W większości przypadków, patrząc na oferty firm świadczących omawiane usługi, te dwa pojęcia będą stosowane zamiennie lub w bardzo zbliżonych kontekstach. Możliwe również, że SEO zostanie wspomniane jako niezbędny element skutecznego pozycjonowania. Konsternacja może brać się stąd, że działania optymalizacyjne dzielą się na dwie podkategorie.
SEO może dotyczyć elementów on-site, czyli takich, które widzi każdy użytkownik po wejściu na stronę oraz tych związanych z kodem lub kondycją techniczną witryny – czyli rzeczy niewidocznych, wpływających jednak bezpośrednio na komfort użytkowania. Istnieje także optymalizacja off-site, która skupia się na budowaniu odpowiedniej renomy strony, między innymi poprzez odpowiednie linkowanie zewnętrzne. Oba z tych procesów mają ten sam cel, czyli polepszenie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce dla danych słów kluczowych. Stąd też ogół zabiegów związanych z SEO nazywa się pozycjonowaniem.
Jak pozycjonować naszą stronę treścią?
Google bierze pod uwagę dziesiątki czynników, jednak znaczna ich część dotyczy zawartości naszej strony. Zawartości – czyli treści.
Pozycjonowanie treścią oznacza regularne i zaplanowane rozbudowywanie naszej strony o kolejne teksty, przygotowane wedle wszelkich standardów dotyczących SEO.
Jak to rozumieć?
- Przed rozpoczęciem prac nad tekstem wykonuje się odpowiednią analizę strony. Bada się jej profil oraz tematykę, by możliwie jak najlepiej skonstruować frazy kluczowe. Tworzy się zarówno regularne, jak i frazy long-tail.
- Ustala się następnie typ tekstów, którego potrzebuje dana strona. Mogą to być opisy produktów do sklepów internetowych, opisy kategorii dla kolejnych podstron i wiele więcej. Zależy to w głównej mierze od przeznaczenia naszej strony – jeśli oferujemy sprzedaż produktów, sięgniemy po inny rodzaj treści niż w przypadku hobbystycznego prowadzenia bloga.
- Każda z fraz kluczowych staje się później punktem wyjścia dla jednego tekstu. Ważne jest zadbanie o odpowiednią długość, poprawność językową oraz merytoryczność – algorytmy Googla są coraz lepsze w rozumieniu języków naturalnych, dlatego im wyższą wartość stylistycznie prezentuje tekst, tym lepiej. Równie istotne są elementy SEO, czyli to, po czym wyszukiwarka odnajdzie naszą treść w Internecie – głównie są to frazy kluczowe, ale także semantyczne nasycenie tekstu i wiele innych czynników.
- Należy także przemyśleć wewnętrzną strukturę napisanych materiałów. Trzeba przeanalizować cornerstone content naszej strony i skonstruować ewentualne linkowanie wewnętrzne, co ułatwi przyszłe katalogowanie naszej zawartości robotom Google. Takie zabiegi pomagają zdobyć wyższe zaufanie strony w rankingach.
Korzyści pozycjonowania poprzez rozbudowę treści
Nie sposób wyobrazić sobie strony internetowej bez tekstów – są niezbędne zarówno do promocji swojej działalności, jak i do prawidłowego wyświetlania wśród wyników wyszukiwania.
Treść o wysokich walorach merytorycznych zostanie doceniona przez naszych odbiorców – będzie wyznacznikiem profesjonalizmu oraz troski włożonej w auto-prezentację. Dla algorytmów warunkujących wyszukiwanie będzie z kolei świadectwem ciągłej rozbudowy strony i trudów włożonych w jej wysoką jakość. Oba są nierozłączne do osiągnięcia finalnego celu, jakim jest wyższa pozycja w wyszukiwarce. Im więcej wartościowej treści będziemy posiadać, czym częściej ludzie będą się odnosić do naszych informacji. Na pewno zauważy to sama wyszukiwarka, która zacznie wyświetlać naszą stronę ponad inne wyniki. Im wyżej strona, tym więcej ludzi ją przeczyta. Im więcej ludzi ją przeczyta, tym wyższa jej pozycja – i tak w kółko. Oczywiście, z wymiernymi korzyściami dla nas samych.
Nieroztropne byłoby negowanie roli treści – czyli contentu – w procesie pozycjonowania strony internetowej. Choć nie jest jedynym działaniem, jakie można podjąć, jej rozbudowa jest praktycznie niezbędna dla zachowania właściwej kondycji naszej strony. Z tego też powodu należy zawsze dbać o jego wysoki poziom.
Podsumowanie
- Pozycjonowanie to ciągłe dbanie o możliwie najwyższą pozycję w wyszukiwarkach dla danej frazy kluczowej;
- Pojęcia pozycjonowanie i SEO są synonimiczne;
- Pozycjonowanie może być przeprowadzane poprzez odpowiednią rozbudowę treści na stronie, która zostaje specjalnie przygotowana z zachowaniem wszelkich prawideł SEO;
- Jakościowa i merytoryczna treść jest kluczem do pozyskania wysokich pozycji w wynikach Google.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz