Jak promować bloga? 11 skutecznych porad

Spis Treści:

Założyłeś własnego bloga, starasz się, publikujesz artykuły, ale ruchu jak nie było, tak nie ma. Konkurencja jest olbrzymia, więc nie ma się co dziwić, że same wpisy nie wystarczą – nie mniej ważne jest rozpowszechnianie tych treści. Jak promować bloga i zainteresować czytelników? Przygotowaliśmy dla Ciebie 11 wskazówek, dzięki którym dotrzesz do swoich odbiorców i zwiększysz ruch na stronie.

Sposoby na promocję bloga

Prowadzenie bloga wymaga sporych nakładów czasu i pracy. Napisanie artykułu i opublikowanie go na stronie nie wystarczy – równie ważna jest jego przemyślana promocja. Aby ktoś trafił na Twojego bloga, najpierw musi dowiedzieć się o jego istnieniu. Jak mu to ułatwić?

Twórz wartościowe treści

Aby promowanie bloga przyniosło zamierzone efekty, musisz mieć na swojej stronie ciekawe i angażujące treści. Bez tego wszystkie działania promocyjne pójdą na marne. Dobry content powinien być więc najważniejszym aspektem Twojego bloga. Publikuj na nim treści wysokiej jakości, wciągające, aktualne i bogate w rzetelne informacje.

Weź pod uwagę, że Twoi konkurenci zapewne „nie śpią” i również prężnie działają z contentem na swojej stronie. Szukaj więc nowych tematów na artykuły, pisz i publikuj, by być o krok przed nimi. Obszerny blog wspomoże działania SEO, a dodatkowo jest szansa, że czytelnicy sami będą chcieli rozpromować Twoje wpisy, jeśli będą one przydatne i wartościowe.

Optymalizuj teksty pod kątem SEO

Pozycjonowanie bloga jest niemal równie istotne, jak publikowanie atrakcyjnych treści. Wyższa pozycja w wyszukiwarce to więcej odwiedzin na Twojej stronie. Zadbaj więc o słowa kluczowe, odpowiednie nagłówki, znaczniki meta i zdjęcia.

Użytkownicy pozyskani przez wyszukiwarkę są realnie zainteresowani Twoim produktem lub usługą, więc zyskujesz nie tylko czytelnika, ale być może i klienta.

Wykorzystaj media społecznościowe

Aktywny udział w social media to skuteczny sposób na przedstawienie wpisów szerszej publice. To także świetny sposób na nawiązywanie relacji z czytelnikami oraz zbadanie ich potrzeb i oczekiwań. Prowadząc np. stronę na Facebooku (fanpage) i regularnie publikując posty, dotrzesz do zainteresowanych osób, a one mogą udostępniać Twoje treści dalej. Możesz także transmitować popularne w ostatnim czasie live’y i dzielić się wiedzą z użytkownikami lub też promować swoje produkty.

Facebook to nadal potężne narzędzie marketingowe, z którego mogą korzystać zarówno duże, jak i małe firmy. My też jesteśmy tam obecni – poniżej przedstawiamy przykład naszego ostatniego posta.

Screen posta na Facebooku na fanpage'u agencji Content Writer

Oczywiście nie musisz ograniczać się tylko do Facebooka. Możesz wykorzystać również inne media społecznościowe, takie jak Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat czy TikTok. Wybór odpowiedniego kanału komunikacji ściśle zależy od Twojej grupy docelowej – jeśli należą do niej osoby w wieku 50 lat, raczej małe jest prawdopodobieństwo, że spotkasz ich na Snapchacie, ale na Facebooku już jak najbardziej.

Pisz wpisy gościnne

Poprzez gościnne blogowanie możesz dotrzeć do nowej społeczności, zdobyć więcej czytelników, zwiększyć ruch na swojej stronie i kreować wizerunek eksperta w branży. Owszem, trzeba poświęcić trochę czasu na napisanie takiego wpisu, ale korzyści z tego płynących jest zdecydowanie więcej. Poza tym możesz umówić się z innym blogerem na wymianę artykułów gościnnych – jest to układ win-win.

Pamiętaj tylko, żeby treść, którą dostarczasz na cudzego bloga, była wartościowa, ciekawa i zgodna z tematyką danej strony. W przeciwnym wypadku efekt może być odwrotny do zamierzonego.

Możesz także udzielać wywiadów, brać udział w transmisjach na żywo czy podcastach. Możliwości do promowania swojego bloga jest naprawdę sporo!

Wykorzystaj reklamę na Facebooku

Dzięki reklamie na Facebooku możesz dotrzeć ze swoim przekazem nie tylko do wszystkich swoich fanów, ale także do wybranej grupy docelowej. To świetny sposób na pozyskanie nowych czytelników bloga i obserwatorów w social media.

Promocja na Facebooku jest co prawda płatną opcją, ale dobrze poprowadzona kampania z pewnością przyniesie Ci wiele korzyści.

Komentuj na innych blogach

Warto poświęcić czas na przeglądanie blogów o podobnej tematyce – szczególnie tych, które mają pokaźną liczbę unikalnych użytkowników. Jeśli masz coś ciekawego do powiedzenia w danym temacie, komentuj śmiało. Dzięki temu zbudujesz wizerunek eksperta w branży i być może przyciągniesz nowych użytkowników na swojego bloga.

Niekiedy w komentarzach możesz otrzymać link dofollow, ale zdecydowanie częściej będą to odnośniki typu nofollow. Nie są one jednak bezwartościowe – to świetna opcja dywersyfikacji profilu linkowego.

Pamiętaj tylko, żeby nie dodawać spamerskich, nic niewnoszących komentarzy typu „Świetny artykuł. Zapraszam na moją stronę XYZ”. Taki twór z całą pewnością zostanie od razu wrzucony do kosza przez administratora danego bloga.

Udzielaj się na forach tematycznych

W takich miejscach użytkownicy często zadają pytania lub poszukują rozwiązania danego problemu. Możesz więc podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami i podesłać swój artykuł, który będzie dla nich przydatny i pomocny.

Poprzez udzielanie się na forach tematycznych możesz wypromować swojego bloga, wygenerować większy ruch na stronie, kreować wizerunek eksperta i wzmocnić pozycjonowanie.

Dołącz do grup na Facebooku

Grupy na FB skupiają osoby zainteresowane daną tematyką, więc to kolejne doskonałe miejsce do promowania swojego bloga. Poszukaj więc takich grup, które będą związane z Twoim biznesem i bądź tam aktywny – rozmawiaj, dyskutuj, odpowiadaj na pytania i dziel się swoją wiedzą. Zbudujesz pozycję eksperta i sprowadzisz ruch na bloga zupełnie za darmo.

Zbuduj bazę mailingową

Powiadamianie czytelników o nowościach na blogu to dobry sposób na wygenerowanie ruchu na stronie, dlatego zadbaj o możliwość zapisania się do bazy mailingowej i regularnie wysyłaj użytkownikom swój newsletter.

Możesz zachęcić użytkownika do zapisu np. poprzez kod rabatowy na zakupy lub darmowy e-book. Wszystkie chwyty dozwolone! Niestety czasem może się zdarzyć, że użytkownik będzie zainteresowany wyłącznie gratisem i wtedy nici z promowania bloga. Zazwyczaj jednak osoba, która zapisuje się na newsletter, jest rządna wiedzy i z ciekawością zajrzy do Twojego kolejnego wpisu.

Buduj relacje z czytelnikami bloga

Zaangażowanie użytkowników i budowanie z nimi pozytywnych relacji jest niezwykle istotne, jeśli chcesz mieć stałych czytelników. Możesz mobilizować ich do komentowania postów na FB czy artykułów na blogu.

Prowokuj dyskusje, zadawaj pytania i zachęcaj do dzielenia się doświadczeniami. Reaguj na każdy komentarz, staraj się, by Twoje odpowiedzi były merytoryczne i pomocne. Dzięki temu zbudujesz nie tylko trwałe relacje z czytelnikiem, ale także wykreujesz pozytywny wizerunek marki.

Bądź cierpliwy

Jak już wspomnieliśmy, prowadzenie bloga to ciężka praca. Potrzebujesz do tego nie tylko czasu, umiejętności i energii, ale także cierpliwości, regularności i konsekwencji. Musisz przygotować się na to, że na początku Twojej przygody z blogowaniem czytelników będzie bardzo niewielu albo… wcale.

Jeśli jednak będziesz regularnie publikował wpisy i promował swojego bloga, możesz zyskać rzeszę nowych odbiorców. Pamiętaj, wszystko wymaga czasu.

Podsumowanie

  • Napisanie artykułu i opublikowanie go na stronie nie wystarczy, by zyskać nowych czytelników – równie ważna jest jego przemyślana promocja.
  • Wykorzystaj media społecznościowe, twórz wpisy gościnne, udzielaj się na forach i grupach na Facebooku, aby skutecznie promować swojego bloga.
  • Wszystkie powyższe działania wymagają czasu i cierpliwości, ale skutkują pozyskaniem nowych odbiorców. Warto więc poświęcić trochę energii, by dotrzeć z przekazem do zainteresowanych osób.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Julia Markiewicz

Redaktor naczelny Content Writer. Kierowała rozwojem firmowego bloga, którego czyta 50 000 osób miesięcznie. Obecnie zarządza publikacjami zagranicznymi, m.in. w USA, Hiszpanii i Nigerii. Swoją wiedzą dzieli się z setkami kursantów w ramach Akademii Content Writer. W wolnych chwilach czyta literaturę faktu i zajmuje się malarstwem symbolicznym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

18.04.2024 E-commerce Marketing
17.04.2024 Copywriting
16.04.2024 Porady & Ciekawostki
15.04.2024 Korekta & Redakcja
12.04.2024 Marketing
11.04.2024 Marketing
10.04.2024 Korekta & Redakcja
09.04.2024 Marketing
08.04.2024 Pozycjonowanie

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu