Jak prowadzić bloga, aby przyciągał klientów i sprzedawał?

Spis Treści:

Kiedyś kojarzył się ze zbiorem wpisów kulinarnych i podróżniczych, dziś jest fundamentem content marketingu. Blog – bo o nim właśnie mowa – stał się centralną strategią w pozyskiwaniu klientów, budowie wizerunku i kreowaniu zainteresowania ofertą. Jednakże jak prowadzić bloga, aby spełniał wszystkie te funkcje?

Sprzedaż za pomocą bloga? To możliwe!

Wszystko płynie – tak rzekł Heraklit z Efezu, choć nawet on nie zdawał sobie sprawy z tego, jak wielką przemianę przejdzie postrzeganie bloga w ciagu ostatniej dekady.

Chodzi przede wszystkim o wymiar biznesowy – strona blogowa nie jest już wyłącznie atrybutem ludzi, którzy chcą dzielić się wskazówkami ze światem. Dziś każda firma, która prowadzi działania marketingowe w Internecie, regularnie publikuje specjalistyczne artykuły ze swojej branży.

Wiemy jednak, że tworzenie takich treści wymaga czasu i wysiłku. Jaki jest zatem cel takiego nakładu pracy?

Korzyści z prowadzenia bloga

Artykuły blogowe potrafią zdziałać wiele dobrego dla interesów firmy. Najważniejsze korzyści, jakie ze sobą niosą, to:

  • Wzrost ruchu na stronie – podstawowym celem contentu jest generowanie ruchu przez uzyskanie odpowiedniej widoczności. Artykuły spełniają tę rolę doskonale i skutecznie przyciągają nowych odbiorców.
  • Większa liczba potencjalnych klientów – na stronę trafiają z własnej woli wartościowi czytelnicy, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą. Odbiorcy, których pozyskuje się w ramach tzw. inbound marketingu, cechują się wyższym wskaźnikiem konwersji w porównaniu do osób, którym mimowolnie wyświetlane są tradycyjne reklamy.
  • Budowa wizerunki marki – ten atut jest często niedoceniany, ponieważ wydaje się, że nie ma wiele wspólnego ze sprzedażą. Nic bardziej mylnego! Obecny proces zakupowy opiera się na zaufaniu jak nigdy dotąd, a kreowanie uznania i kompetencji w oczach klientów przyczynia się do większego zainteresowania ofertą oraz służy podniesieniu cen, co wpływa na marżę oraz finalne zyski.

Co więcej, efekty content marketingu są wyjątkowo stabilne – artykuły nie znikają, a rosnący wiek domeny działa tylko na Twoją korzyść. Warto zatem dowiedzieć się, jak prowadzić bloga, by cieszyć się rosnącą sakwą z tego tytułu!

Jak prowadzić skutecznego bloga?

Na finalne efekty wpływa szereg czynników, ale możemy wymienić najważniejsze z nich.

  • Przejrzysty layout – warto zadbać o solidne fundamenty do wstawiania treści. Rozważ klarowną strukturę artykułów, do której zalicza się wstęp, spis treści, hierarchia nagłówków, streszczenie poruszanego problemu czy podsumowanie. Zarówno odbiorcy, jak i algorytmy Google nie lubią bloków tekstu, dlatego wpuść do swojego contentu nieco powietrza!
  • Intuicyjny UX – zanim klienci przeczytają treść, dotrze do nich wiele elementów związanych z Twoją stroną blogową. Zadbaj o krótki czas ładowania, wykonaj linkowanie wewnętrzne i zachęcaj do lektury kolejnych artykułów. Ponadto nikt nie lubi, gdy po wejściu na bloga musi wpierw pozamykać wyskakujące okna i wyłączyć reklamy. Strony o takim podejściu cechują się drastycznym poziomem współczynnika odrzuceń.
  • Wartość merytoryczna – wygodna to jedno, ale użyteczność to drugie. Artykuły muszą bez precedensu nieść wartość dla użytkownika, aby wzbudzić w nim zainteresowanie Twoją firmą. Jeśli Twoje teksty są tylko po to, by zyskać widoczność i zgarniać ruch, nie licz na częste zapytania ofertowe.
  • Optymalizacja SEO – jak mawiał kreskówkowy Johny Bravo: „Mięśnie to nie wszystko! Liczy się też fryz”. Tak samo jest z artykułem, który oprócz perfekcyjnej, przejrzystej treści musi zawierać opracowane meta-opisy, tagi oraz tekst alternatywny dołączany do zdjęcia wyróżniającego. Takie „detale” istotnie wpływają na końcowy efekt, szczególnie pod kątem pozycjonowania.

Podsumowanie:

  • Jeśli chciałeś uzyskać zwięzłą odpowiedź, jak prowadzić bloga, musimy Cię rozczarować: sukces zależy od wielu czynników, a artykuły są tylko jednym z nich.
  • Mimo wszystko warto zyskać tę świadomość, że content marketing jest niezwykle skomplikowaną siecią, gdzie nie ma prostego przepisu na korzyści z bloga.
  • Wiedza jest niezbędna, ale znajomość zależności to wciąż tylko wędka, a nie ryby. Rynek ostatecznie rozstrzygnie skuteczność połowu!

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy