Gotowy przepis na to, jak się przebić w wynikach wyszukiwania

Spis Treści:

Topowe pozycje w Google to niezwykle soczysta wisienka na torcie działań marketingowych. W poniższym tekście przeanalizujemy wszystkie niezbędne składniki do tego, by przebić się w wynikach wyszukiwania. Co zrobić, aby wyświetlać się wysoko w Google? Zapraszam do lektury!

Jak przebić się w wynikach wyszukiwania?

Aby przepis w pełni się udał, potrzebujemy następujących, docelowych składników:

  • Strona internetowa ze zminifikowanym kodem (im krótszy czas ładowania, tym lepiej)
  • Duża, dużaa ilość ciekawego contentu (najlepiej w formie regularnych publikacji)
  • Gromadzenie linków zewnętrznych (w formie artykułów sponsorowanych i stron zapleczowych)
  • Bieżące udoskonalanie strony pod potrzeby użytkowników (UX, w tym microcopy)

Dla podkreślenia smaku pomocne będzie regularne prowadzenie portali w social media (Facebook, Google Moja Firma) oraz odpowiadanie na dyskusje w komentarzach.

Pamiętaj, że nie liczy się wystrój Twojej kuchni, lecz składniki, które wrzucasz do gara – muszą być wysokiej jakości, a sam proces przygotowywania przepisu musi być przepełniony pasją i autentycznością. Stosowanie gotowych sztuczek i dróg na skróty nie sprawi, że końcowy efekt będzie lepszy. Wręcz przeciwnie, nic w gastronomii nie odzwierciedla zasad SEO lepiej od dojrzewającego sera czy też wina – im więcej cierpliwości, tym głębszy, bardziej wyrazisty smak.

Nie ma jednak bardziej szczegółowego przepisu na to, jak przebić się w wynikach wyszukiwania. Wiele zależy od Twojej branży, działań konkurencji, a także aktualnego popytu wśród klientów. Jedno jest pewne: pozycjonowanie jest długotrwałym procesem, który obejmuje wiele, częściowo nawet niepoznanych, czynników. Z tego względu należy wykonywać po prostu solidną pracę nad rozwojem strony – dostarczać ciekawe, przejrzyste teksty pod SEO, ułatwiać klientom nawigację po stronie, a także precyzyjnie formułować swoją ofertę.

Google kieruje się wygodą użytkowników oraz maksymalnym zaspokojeniem ich potrzeb.

Jeśli Twoja strona będzie wartościowa, wyszukiwarka nagrodzi to wysoką pozycją. W teorii nic prostszego, w praktyce czeka Cię wiele pracy oraz intelektualnego trudu, by sprostać wciąż rosnącym wymaganiom konsumentów.

Podsumowanie:

  • Próżno szukać szczegółowych zasad i odpowiedzi na pytanie, by jak przebić się w wynikach wyszukiwania.
  • Odpowiednie działania zależą od Twoich obecnych zasobów oraz aktualnej sytuacji na rynku, niemniej zadbaj przede wszystkim o jakość – pod każdym możliwym względem.
  • Szybkie wczytywanie strony, wartościowy content, wygoda użytkowników – to podstawowe warunki, które możesz spełnić na wiele sposobów. Jednak każdy z nich będzie wymagał z Twojej strony wkładu, a nie szukania dróg na skróty.
  • Nic nie przychodzi za darmo, nawet wysokie pozycje w wyszukiwarce, ale jeśli już przyjdą – sam przyznasz, że warto było czekać na efekty!

Oceń artykuł:

Liczba głosów: 0 | Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

07.05.2021 Copywriting
04.05.2021 Pozycjonowanie
27.04.2021 Marketing
26.04.2021 HR & Finanse
19.04.2021 Copywriting
16.04.2021 Marketing
15.04.2021 Marketing
15.04.2021 E-commerce