Jak sprzedać produkt w sklepie internetowym?

Spis Treści:

Podstawowym celem każdej firmy jest zarobek. Choć nie istnieje gotowy przepis na to, jak go osiągnąć, przedstawimy trzy filary skutecznej sprzedaży. Dzięki nim łatwiej zachęcisz potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty. Dowiedz się zatem, jak efektywnie sprzedawać swoje produkty, a następnie zastosuj tę wiedzę w praktyce!

Jak sprzedać produkt – 3 filary

Skuteczna sprzedaż produktu jest procesem złożonym. Skupianie się na tym, by przekonywać klientów do zakupu, jest ważne, ale niewystarczające. Równie istotne jest to, ile osób zobaczy ofertę i wróci ponownie do Twojego sklepu.

Z tego względu możemy rozłożyć proces sprzedaży na trzy elementarne etapy:

  1. Zwiększenie widoczności sklepu
  2. Atrakcyjne przedstawienie oferty
  3. Sprawna obsługa klienta

Każdy bierze udział w poprawie wyników biznesowych Twojej firmy, dlatego nie możemy mówić o tym, jak dobrze sprzedać produkt, pomijając którykolwiek z nich.

Poprawa widoczności

Wzór na wielkość sprzedaży jest prosty: liczba odbiorców x procent konwersji. Występują tu dwie zmienne: ilość potencjalnych klientów oraz skuteczność oferty.

Widoczność sklepu wpływa na pierwszą z nich. Im łatwiej znaleźć stronę, tym więcej osób zobaczy Twoje produkty. Duży ruch w sklepie jest podstawą udanej sprzedaży, dlatego warto zadbać o należytą widoczność. Ogólnie rzecz ujmując, możesz to uczynić na dwa sposoby:

  • Reklamy płatne – po wydaniu określonej kwoty Google, Facebook lub inne serwisy zaczną wyświetlać Twój sklep.
  • Pozycjonowanie – dzięki stosowaniu odpowiednich technik możesz podwyższyć pozycję strony w wyszukiwarce.

Pierwszy z nich cechuje się natychmiastowymi rezultatami, które niestety kończą się po zaprzestaniu kampanii. Drugi sposób jest żmudny i czasochłonny, lecz generuje stabilne efekty w postaci ruchu organicznego.

Wybór odpowiedniej metody zależy m.in od Twojej strategii marketingowej, horyzontu czasowego, działań konkurencji czy posiadanego budżetu. Żaden wybór nie jest dobry sam w sobie, lecz zawsze zależy od kontekstu. Musisz podjąć decyzję w oparciu o sytuację rynkową oraz własne możliwości.

Przedstawienie oferty

Jeśli zachęcisz odbiorców do wejścia na stronę, czas przejść do drugiego etapu, czyli zaprezentowania produktów. Atrakcyjność oferty zależy od szeregu czynników, takich jak:

  • Chwytliwe grafiki – asortyment skuteczniej przyciągnie uwagę, gdy będzie opatrzony w zdjęcia wysokiej jakości. Powszechną praktyką jest dodatkowe zamieszczanie w sklepie banerów reklamowych, które informują o zniżkach.
  • Opisy produktów – kreatywne i merytoryczne treści są podstawą do tego, by przekonać klienta do zakupu. Ważną rolę odgrywa tutaj język korzyściCTA oraz inne techniki marketingowe, dlatego warto skorzystać z pomocy doświadczonego copywritera.
  • Przejrzysta strona – odpowiednia architektura informacji jest kluczowa, by intuicyjnie poruszać się po serwisie. Należy zadbać o przyjemną oprawę wizualną oraz krótki czas ładowania się strony. Nie można przy tym pomijać kwestii technicznych, które wpływają na bezpieczeństwo użytkowników, tj. instalacja certyfikatu SSL.

Obsługa klienta

Jeśli zadbasz o powyższe etapy, zaczniesz generować transakcje w swoim sklepie. Możesz się więc spytać: dlaczego obsłużenie klienta ma znaczenie, skoro już sprzedałem mu swój produkt?

Odpowiedź jest prosta: jeśli kontrahent będzie zadowolony, z większym prawdopodobieństwem wróci do Twojego sklepu i ponownie dokona zakupu. Co więcej, może zarekomendować stronę znajomym, a także dodać pozytywną opinię, co również odgrywa istotną rolę w sprzedaży i kreowaniu wizerunku.

Zapamiętaj więc, że Twoimi klientami są nie tylko nowi użytkownicy, ale również stali bywalcy strony. Warto o nich zadbać, by maksymalizować sprzedaż w sklepie. Możesz to zrobić na wiele sposobów: wysyłając podziękowania za zakup produktu, wdrażając autorespondery i chaty online, a także oferując punkty i rabaty dla stałych klientów.

Podsumowanie:

  1. Na pytanie, jak dobrze sprzedać produkt, odpowiadamy: zadbaj o widoczną ofertę, zachęć odbiorców do skorzystania z niej, a także spraw, by byli zadowoleni. Są to ogólne porady, lecz takie już jest prawo rynku, iż do prostych celów wiedzie mnóstwo krętych dróg.
  2. Widoczność sklepu zwiększysz poprzez pozycjonowanie strony, a także inwestycję w płatne reklamy (np. Facebook & Google Ads)
  3. Skuteczność oferty poprawisz poprzez przyciągające grafiki, atrakcyjne opisy produktów oraz przejrzystą, wygodną stronę.
  4. Zadowolenie klienta jest warunkiem, by ponownie dokonał zakupu. Zadbaj więc o korzyści dla stałych kontrahentów, a także zapewnij sprawną obsługę klienta.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

20.09.2021 Copywriting
15.09.2021 Pozycjonowanie
14.09.2021 Marketing
13.09.2021 Marketing
10.09.2021 E-commerce
09.09.2021 Marketing
08.09.2021 Marketing
07.09.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy