Gdzie szukać i jak wybrać najlepszego copywritera?

Spis Treści:

Firmy potrzebujące profesjonalnych treści często zastanawiają się, jak wybrać copywritera. Gdzie należy go szukać, by ostatecznie nawiązać efektywną współpracę?

Jak wybrać copywritera?

Podejmując decyzję o współpracy z copywriterem, musimy wybrać odpowiedniego kandydata, który będzie w stanie zrealizować cele marketingowe firmy. W tym celu mamy do dyspozycji trzy opcje:

  • portale społecznościowe
  • portale ogłoszeniowe
  • strony internetowe
    Każdy wybór ma swoje wady i zalety, dlatego należy dostosować go do potrzeb firmy.

Portale społecznościowe

Niemałą popularnością cieszą się grupy na Facebooku, gdzie każdy post kończy się sporym odzewem ze strony copywriterów.

Umieszczając ogłoszenie na tematycznej grupie, w szybkim tempie dostaniemy kilka wiadomości od osób zainteresowanych współpracą.

Z tego względu Facebook stanowi dobre rozwiązanie, gdy zależy nam na szybkiej realizacji zlecenia. Ponadto szeroki wybór ofert sprawia, że możemy wybrać copywritera na miarę swojego budżetu.

Niestety wśród potencjalnych kandydatów nie brakuje dorabiających studentów czy osób pozbawionych kompetencji. Ogłoszenie na Facebooku zawsze wiąże się z tym, że kontaktują się nie tylko profesjonalni freelancerzy, ale także początkujący pisarze. Jeżeli nie znamy się na copywritingu, narażamy się na dużą losowość naszej decyzji.

Bezpieczniejszym wyborem jest LinkedIn, jednakże zazwyczaj wiąże się on ze wzrostem ceny. Jest to dobry portal, by nawiązać kontakt z rzetelnymi i doświadczonymi copywriterami, jednakże w tym przypadku mamy dużo mniejsze pole wyboru.

Portale ogłoszeniowe

Alternatywą dla social media są portale ogłoszeniowe, w których copywriterzy umieszczają swoje oferty.

Duża konkurencja oraz szczegółowa prezentacja usług to cechy, które ułatwiają podjęcie odpowiedniego wyboru w przystępnej cenie.

Co więcej, jeśli nie szukamy zdalnego copywritera, gdyż zależy nam na lokalnej współpracy, portale ogłoszeniowe są świetnym rozwiązaniem. Wyszukiwanie lokalizacyjne w połączeniu z powyższymi zaletami stanowi bardzo dobry wybór dla firm, które chcą zatrudnić copywritera do swojego biura.

Z drugiej strony portale ogłoszeniowe są zazwyczaj pierwszorzędnym narzędziem promocji dla amatorskich pisarzy. Ogłoszenie można zamieścić szybko i za darmo, zatem wśród rzetelnych ofert znajdą się również mniej przystępne okazje. Tak samo jak w przypadku social media, przy dokonywaniu wyboru trzeba zachować szczególną ostrożność oraz zapoznać się z kilkoma propozycjami. Nie bójmy się pytać o doświadczenie w branży czy copywriterskie portfolio.

Strony internetowe

Firmy, które nie wiedzą, gdzie szukać copywritera, by mieć gwarancję skuteczności, kierują swoją uwagę w stronę wyszukiwarek. W takim wypadku jest to najlepsza możliwa decyzja, gdyż widoczne strony internetowe należą do doświadczonych i profesjonalnych copywriterów.

Jeśli nie chcemy narazić się na dyletancką współpracę, takie rozwiązanie jest najbardziej optymalne. Niestety wybór ten rzutuje na wyższą cenę, co jest naturalną konsekwencją skutecznych tekstów.

Wybór copywritera na podstawie stron internetowych jest szczególnie korzystny w przypadku dużych firm, którym zależy na tworzeniu licznych treści.

Osoby ugruntowane na rynku pisarskim są przygotowane na to, by realizować większe zlecenia. Warto zaznaczyć, że przy stałej współpracy stawka za 1000 znaków jest zwykle dużo niższa, co sprawia, że otrzymujemy świetne treści w przystępniejszej cenie.

Biorąc pod uwagę powyższe informacje, możemy dojść do wniosku, że strony firmowe nie są dobrym miejscem do poszukiwań copywritera dla mikroprzedsiębiorców. Jeśli nie mamy wystarczającego budżetu, by zainwestować w profesjonalne treści, lepiej udać się w stronę Facebooka lub OLXa, by znaleźć tańsze oferty.

Najlepsze miejsce na wybór copywritera

Widzimy, że każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, choć mówimy bardziej o prawdopodobieństwie niż o stałych zasadach. Jeśli więc wciąż pojawiają się wątpliwości, gdzie najlepiej szukać copywritera, należy przede wszystkim określić konkretne potrzeby swojej firmy.

Formułując swoje wymagania, pod uwagę należy wziąć:

  • oczekiwaną jakość i ilość treści
  • akceptowalną stawkę
  • termin realizacji
  • możliwość wystawienia faktury
    Sprecyzowanie powyższych kwestii z pewnością ułatwi podjęcie właściwej decyzji.

Podsumowanie:

  1. Znalezienie kandydata, który odpowiada naszym oczekiwaniom, to podstawa udanej współpracy.
  2. Możemy przeszukać portale ogłoszeniowe, opublikować wpis w tematycznej grupie social media, a także zapoznać się z ofertą na pierwszych stronach Google.
  3. Każde rozwiązanie jest dobre, ale optymalny wybór zależy od zapotrzebowania firmy na profesjonalne treści. Dlatego należy sprecyzować swoje wymagania, aby wiedzieć, gdzie najszybciej znajdzie się odpowiedniego copywritera.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

21.09.2021 Content Marketing
20.09.2021 Copywriting
15.09.2021 Pozycjonowanie
14.09.2021 Marketing
13.09.2021 Marketing
10.09.2021 E-commerce
09.09.2021 Marketing
08.09.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy