Gdzie szukać i jak wybrać najlepszego copywritera?

Spis Treści:

Firmy potrzebujące profesjonalnych treści często zastanawiają się, jak wybrać copywritera, który spełni ich oczekiwania. Gdzie należy go szukać, by ostatecznie nawiązać efektywną współpracę? Poznaj trzy miejsca, które warto sprawdzić!

Jak wybrać copywritera?

Podejmując decyzję o współpracy z copywriterem, musisz wybrać odpowiedniego kandydata, który będzie w stanie zrealizować cele marketingowe firmy. W związku z tym masz do dyspozycji trzy opcje:

  • portale społecznościowe,
  • portale ogłoszeniowe,
  • strony internetowe.

Każdy wybór ma swoje wady i zalety, dlatego należy dostosować go do potrzeb firmy.

Portale społecznościowe

Umieszczając ogłoszenie na tematycznej grupie na Facebooku, w szybkim tempie dostaniesz co najmniej kilka wiadomości od osób zainteresowanych współpracą.

Takie grupy cieszą się bowiem niemałą popularnością. Z tego względu Facebook stanowi dobre rozwiązanie, gdy zależy Ci na szybkiej realizacji zlecenia. Ponadto szeroki wybór ofert sprawia, że możesz wybrać copywritera na miarę swojego budżetu.

Przykładowe grupy, na których znajdziesz lub możesz umieścić ogłoszenia:

Niestety wśród potencjalnych kandydatów nie brakuje dorabiających studentów czy osób pozbawionych kompetencji. Ogłoszenie na Facebooku zawsze wiąże się z tym, że skontaktują się z Tobą nie tylko profesjonalni freelancerzy, lecz także początkujący pisarze. Jeżeli nie znasz się na copywritingu, narażasz się na dużą losowość swojej decyzji.

Bezpieczniejszym wyborem jest LinkedIn, jednakże zazwyczaj wiąże się on ze wzrostem ceny. To dobry portal, by nawiązać kontakt z rzetelnymi i doświadczonymi copywriterami, jednakże w tym przypadku mamy dużo mniejsze pole wyboru.

Portale ogłoszeniowe

Alternatywą dla social media są portale ogłoszeniowe, w których copywriterzy umieszczają swoje oferty.

Duża konkurencja oraz szczegółowa prezentacja usług to cechy, które ułatwiają podjęcie odpowiedniego wyboru w przystępnej cenie.

Co więcej, jeśli nie szukamy zdalnego copywritera, gdyż zależy nam na lokalnej współpracy, portale ogłoszeniowe są świetnym rozwiązaniem. Wyszukiwanie lokalizacyjne w połączeniu z powyższymi zaletami stanowi bardzo dobry wybór dla firm, które chcą zatrudnić copywritera do swojego biura.

Z drugiej strony portale ogłoszeniowe są zazwyczaj pierwszorzędnym narzędziem promocji dla amatorskich pisarzy. Ogłoszenie można zamieścić szybko i za darmo, zatem wśród rzetelnych ofert znajdą się również mniej przystępne okazje. Tak samo jak w przypadku social media, przy dokonywaniu wyboru trzeba zachować szczególną ostrożność oraz zapoznać się z kilkoma propozycjami. Nie bój się pytać o doświadczenie w branży czy copywriterskie portfolio.

Przykładowe portale ogłoszeniowe to:

Strony internetowe

Firmy, które nie wiedzą, gdzie szukać copywritera, by mieć gwarancję skuteczności, kierują swoją uwagę w stronę wyszukiwarek. W takim wypadku jest to najlepsza możliwa decyzja, gdyż widoczne strony internetowe należą do doświadczonych i profesjonalnych copywriterów.

Jeśli nie chcesz narazić się na dyletancką współpracę, takie rozwiązanie jest optymalne. Niestety wybór ten rzutuje na wyższą cenę, co jest naturalną konsekwencją skutecznych tekstów.

Wybór copywritera na podstawie stron internetowych jest szczególnie korzystny w przypadku dużych firm, którym zależy na tworzeniu licznych treści.

Osoby ugruntowane na rynku pisarskim są przygotowane na to, by realizować większe zlecenia. Warto zaznaczyć, że przy stałej współpracy stawka za 1000 znaków jest zwykle dużo niższa, co sprawia, że otrzymujesz świetne treści w przystępniejszej cenie.

Biorąc pod uwagę powyższe informacje, można dojść do wniosku, że strony firmowe nie są dobrym miejscem do poszukiwań copywritera dla mikroprzedsiębiorców. Jeśli nie mamy wystarczającego budżetu, by zainwestować w profesjonalne treści, lepiej udać się w stronę Facebooka lub OLX-a, by znaleźć tańsze oferty.

Najlepsze miejsce na wybór copywritera

Widzimy, że każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, choć mówimy bardziej o prawdopodobieństwie niż o stałych zasadach. Jeśli więc wciąż pojawiają się wątpliwości, gdzie najlepiej szukać copywritera, należy przede wszystkim określić konkretne potrzeby swojej firmy.

Formułując swoje wymagania, pod uwagę należy wziąć:

  • oczekiwaną jakość i ilość treści,
  • akceptowalną stawkę,
  • termin realizacji,
  • możliwość wystawienia faktury.

Sprecyzowanie powyższych kwestii z pewnością ułatwi podjęcie właściwej decyzji.

Podsumowanie

  • Znalezienie kandydata, który odpowiada Twoim oczekiwaniom, to podstawa udanej współpracy.
  • Możesz przeszukać portale ogłoszeniowe, opublikować wpis w tematycznej grupie social media, a także zapoznać się z ofertą na pierwszych stronach Google.
  • Każde rozwiązanie jest dobre, ale optymalny wybór zależy od zapotrzebowania firmy na profesjonalne treści. Dlatego należy sprecyzować swoje wymagania, aby wiedzieć, gdzie najszybciej znajdzie się odpowiedniego copywritera.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

07.02.2023 Pozycjonowanie
06.02.2023 Korekta & Redakcja
04.02.2023 Content Marketing
03.02.2023 Porady & Ciekawostki
02.02.2023 Korekta & Redakcja
01.02.2023 Prawo & Finanse
31.01.2023 Korekta & Redakcja
30.01.2023 Porady & Ciekawostki
28.01.2023 Content Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu