Jak zarabiać na blogu? 5 sposobów na monetyzację strony

Spis Treści:

Prowadzenie bloga to ciekawa pasja i doskonały sposób na dzielenie się ze światem tym, co potrafimy. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że na takim hobby można również zarabiać – i to na kilka sposobów! Jak zarabiać na blogu? Poznaj 5 skutecznych dróg do spieniężenia swoich treści!

Płatne reklamy

Czytając inne blogi lub poruszając się po stronach internetowych, z pewnością napotykasz reklamy – wizualne, tekstowe czy też w formie wideo. Pojawiają się tam, ponieważ twórca strony zezwolił na ich wyświetlanie w tym konkretnym miejscu. Aby zatem zarabiać na blogu, warto spojrzeć na niego nie tylko jak na źródło wiedzy, ale i jak na miejsce w sieci, które można wykorzystać w bardzo konkretny sposób – do wyświetlania reklam.

Jak to zrobić? Dodaj swoją stronę do AdSense – platformy umożliwiającej odpłatne udostępnienie miejsc w Twojej witrynie reklamodawcom. Dzięki temu obie strony zyskują: Ty zarabiasz na blogu, a nadawca reklamy promuje swoje produkty lub usługi.

Aby jednak osiągnąć jak najlepsze wyniki, zadbaj o jakość strony. Im lepsza będzie Twoja witryna, tym większe zyski osiągniesz. Pamiętaj, że udostępniając miejsce na reklamy, masz wpływ na to, ile zarobisz na blogu. Dzięki odpowiednio przygotowanej witrynie zyskasz atrakcyjniejsze stawki za wyświetlanie reklam, dlatego zoptymalizuj stronę pod SEO.

Reklamy wyświetlają się w miejscach dopasowanych tematycznie, zatem w treściach swoich wpisów umieszczaj słowa kluczowe odpowiadające poruszanym tematom. Na jakość bloga wpływa również poprawność językowa – warto więc dokonać odpowiedniej korekty tekstów. Wyróżnij się także ciekawymi i merytorycznymi treściami, bo to one najsilniej kształtują wrażenia użytkownika.

Współpraca z markami

Jeśli Twoje treści dorobiły się sporej grupy oddanych czytelników, możesz wykorzystać ich popularność, by zarabiać na blogu. Jest to sposób, który sprawdzi się szczególnie u blogerów specjalizujących się w konkretnej dziedzinie, np. zdrowie, sport, kulinaria czy też rękodzieło.

Na czym polega współpraca blogera z markami? Autorzy najczęściej dostają produkty do przetestowania, by sprawdzić, czy ich jakość im odpowiada. Jeśli tak jest – dzielą się swoimi odkryciami z grupą czytelników, którzy o wiele chętniej kupią dany produkt, gdy zostanie on polecony przez znanego im blogera zajmującego się daną tematyką. Tym samym marka zyskuje nowych klientów, a Ty – kolejny sposób na to, jak zarabiać na blogu!

Jak zacząć? Przede wszystkim warto zaznaczyć, że jest to sposób przeznaczony dla tych blogerów, którzy zgromadzili dużą liczbę odbiorców – np. 10 tysięcy. Tylko przy większych grupach fanów twórca jest w stanie realnie wpłynąć na decyzje zakupowe niektórych czytelników.

Influencerzy cieszący się dużą popularnością otrzymują propozycje ze strony marek, nie oznacza to jednak, że musisz czekać, aż ktoś zgłosi się do Ciebie – na początku możesz skorzystać z sieci afiliacyjnych, które łączą reklamodawców z blogerami.

Nawiązując współpracę z markami, pamiętaj o tym, by promować wyłącznie produkty, które rzeczywiście spełniają standardy jakości – dzięki temu utrzymasz zaufanie swoich odbiorców.

Ważne jest również, aby jawnie informować ich o tym, że tworzysz treści we współpracy z daną marką.

Artykuły sponsorowane i linki

Jeśli Twoja strona nie zyskała jeszcze wystarczającej liczby odbiorców, by nawiązać współpracę z marką, możesz zarabiać na blogu dzięki odpłatnej publikacji artykułów. Wiele firm tworzy treści zarówno w celach wizerunkowych, jak i na potrzeby pozycjonowania. Teksty publikowane są nie tylko na stronie firmowej, ale i w innych miejscach sieci – np. na Twoim blogu.

Platformą umożliwiającą tę metodę zarabiania na blogu jest WhitePress. To właśnie tam wielu początkujących twórców znajduje reklamodawców, którzy gotowi są zapłacić za publikację treści na stronie o wysokiej jakości.

Sklep internetowy

Prowadzisz blog, na którym publikujesz poradniki DIY? Tworzysz coś nietypowego, co może zachwycić innych swoją oryginalnością? Nie poprzestawaj na dzieleniu się wiedzą – wykorzystaj blog, aby sprzedawać własne produkty. Każdy, kto prowadzi sklep internetowy, powinien zainwestować w dobrej jakości blog firmowy.

Dlatego jeśli już teraz tworzysz świetne treści, jest to doskonała podstawa sukcesu Twojego sklepu online. Zastanów się, co możesz zaoferować swoim odbiorcom, i zacznij sprzedawać!

Kursy, webinaria, usługi

Jeśli tematyka i charakter Twojego bloga nie pozwalają sprzedawać konkretnych produktów – sprzedaj swoją wiedzę i umiejętności. To, co niematerialne, zyskuje coraz większą wartość. Każdy, również Twój odbiorca, chce się rozwijać i podwyższać jakość swojego życia. Praktyczny kurs czy też webinar na temat, w którym jesteś ekspertem to coś, co pozwoli zamienić czytelników w klientów.

Do tej pory mieli oni możliwość korzystania z Twojej wiedzy, przekazywanej we wpisach. Dzięki temu o wiele łatwiej przekonasz ich, że Twój nowy produkt nie zawiedzie ich pod tym względem. Innym sposobem na to, jak zarabiać na blogu, jest zaproponowanie czytelnikom swoich usług, o ile pozwala na to tematyka bloga.

Podsumowanie:

  • Współcześnie znaczna większość twórców prowadzi blogi w celach zarobkowych.
  • Taki stan rzeczy przynosi korzyści zarówno autorom, jak i ich odbiorcom. Ci pierwsi w końcu mogą łączyć pracę z hobby. Czytelnicy z kolei zyskują coraz bardziej wartościowe treści, które doskonale trafiają w ich potrzeby i zainteresowania.
  • Płatne reklamy, marketing afiliacyjny, publikacja artykułów sponsorowanych czy też sprzedawanie własnych produktów oraz wiedzy – to tylko wybrane i najpopularniejsze sposoby na to, jak zarabiać na blogu.
  • Jako autor możesz znaleźć o wiele więcej pomysłów na zyski – ogranicza Cię tylko własna przedsiębiorczość!

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Agata Kalota

Ceni sobie kreatywność i konkret. W pracy copywritera łączy twórcze działanie z logicznym myśleniem. Wie, że do każdego celu prowadzą słowa, a za swoją misję uznaje szukanie tych odpowiednich i składanie ich w przemyślaną całość. Dbałość o językowe detale i znajomość mechanizmów perswazji wyniosła ze studiów lingwistycznych. Poza warsztatem pisarskim rozwija wiedzę z zakresu marketingu i SEO. Czas wolny spędza aktywnie – na rolkach lub długich spacerach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

10.09.2021 E-commerce
09.09.2021 Marketing
08.09.2021 Marketing
07.09.2021 Marketing
06.09.2021 Content Marketing
04.09.2021 Marketing
03.09.2021 Content Marketing
02.09.2021 Copywriting

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy