Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Spis Treści:

Wyszukiwarka Google po wpisaniu hasła „sklep internetowy” wyświetla ponad 60 milionów wyników. Świadczy to o ogromnej konkurencji w branży e-commerce. Szacunki pokazują, że liczba sklepów internetowych wciąż będzie regularnie rosnąć, jednak ponad 10% z nich każdego roku upada. Z naszego artykułu dowiesz się, jak zwiększyć sprzedaż i z sukcesem prowadzić swój internetowy biznes.

Zakupy internetowe

Sklep internetowy jest platformą sprzedażową, która działa przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców przenosi swoje działania do sieci.

Popularność sklepów internetowych wynika w dużej mierze z obniżenia kosztów operacyjnych, a co za tym idzie niższych cen oferowanych towarów w stosunku do sklepów stacjonarnych.

E-commerce ponadto daje sprzedawcom możliwość dotarcia do milionów klientów. Aby jednak do tego doszło, ważne jest prześcignięcie konkurencji, która w obecnych czasach jest ogromna i… wciąż rośnie.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Przedstawiamy garść pomysłów, które pomogą Ci sprzedawać więcej.

Wysokiej jakości treści na blogu

Poprawienie wyników sprzedaży można osiągnąć kilkoma sposobami. Jednym z najprostszych, choć wymagających sporych nakładów pracy, jest zadbanie o jakość treści zamieszczonych na Twojej stronie internetowej. Regularne dodawanie jakościowych artykułów na stronę może przełożyć się bowiem na zwiększenie konwersji.

Przykład:

Jeśli prowadzisz sklep z telefonami komórkowymi, warto zamieszczać treści o nowych technologiach, nowinkach na rynku smartfonów czy recenzje sprzętu. Jeśli Twój biznes dotyczy ubrań dla dzieci – zamieszczaj artykuły o modzie, o trendach ubraniowych wśród najmłodszych itp.

Czytelnik powinien czuć, że znasz się na rzeczy. Dzięki temu klienci będą Ci ufać i bardzo prawdopodobne jest, że wybiorą Twój sklep zamiast konkurencji. Kolejnym, nie mniej ważnym aspektem dodawania wartościowych treści na swoją stronę internetową, jest wyższy wynik w wyszukiwarce Google. Dobrze zoptymalizowana strona pod kątem SEO to możliwość pojawienia się Twojej witryny na pierwszej stronie wyszukiwania w Google. Unikalne treści to jeden z najważniejszych czynników wpływających na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Oprócz dużej wartości merytorycznej tekstów ważne są także:

  • Chwytliwe tytuły – to bardzo ważne, żeby zachęcić czytelnika do kliknięcia w tekst. Tytuł powinien być prosty, chwytliwy i niezbyt długi. Ma przede wszystkim przyciągnąć uwagę czytelników.
  • Zachęcające leady – dobrze zrobiony lead powinien być merytoryczny. Możesz w nim stosować pytania, na które odpowiedź czytelnik znajdzie w treści artykułu.
  • Odpowiednią długość tekstów – artykuły nie powinny być zbyt krótkie. Przyjmuje się, że minimalna długość wartościowego artykułu to minimum 2500 zzs. Wyjątkiem są opisy produktów i słowniki pojęć.
  • Strukturę tekstu – artykuły powinny mieć przemyślany układ, z podziałem na śródtytuły i akapity. Zadbaj o to, żeby treści były przejrzyste i przyjemnie się je czytało. Chaos w tekście nie jest mile widziany.
  • Słowa kluczowe – jeden z najistotniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie w sieci. Dzięki zastosowaniu odpowiednich słów kluczowych zwiększysz szanse na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Możesz skorzystać z wielu narzędzi, które pomogą Ci w doborze odpowiednik słów. Są to między innymi Planer Słów Kluczowych, Google Trends, Ahrefs, Senuto, czy Semstorm.

Jeśli nie czujesz się na siłach lub po prostu brak Ci czasu, żeby samemu zadbać o dodawanie profesjonalnych artykułów na swoją stronę internetową, warto skorzystać z usług agencji content marketingowej. Doświadczeni specjaliści zadbają o odpowiednią jakość tekstów, dzięki czemu sprzedaż w Twoim biznesie może się znacząco podnieść.

Kampanie i reklamy

Jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, których możesz użyć w celu zwiększenia sprzedaży, są kampanie reklamowe. Najczęściej wykorzystywane są systemy Google Ads oraz Facebook Ads. W przeciwieństwie do optymalizacji, która efekty przynosi nawet po kilku miesiącach pracy nad stroną, kampanie reklamowe mają działanie niemal natychmiastowe. Jednak za zadowalające efekty trzeba także sporo zapłacić. Koszt kampanii zależny jest od kilku czynników:

  • Konkurencja na rynku – im większa konkurencja, tym trudniej się przebić. Żeby kampania osiągnęła zamierzone wyniki, należy odpowiednio wyskalować długość i częstotliwość wyświetlania reklam w sieci.
  • Rodzaj produktu – sprzedając droższe produkty, prawdopodobnie wydasz więcej pieniędzy na kampanię. Tańsze rzeczy, których zakup trwa kilka minut, nie wymagają takich nakładów, jak na przykład reklamy nowych samochodów.
  • Wynagrodzenie agencji – warto zrobić research rynku przed wybraniem odpowiedniej agencji marketingowej.
  • Czas trwania kampanii – ostatecznie od Ciebie zależy, jak długo reklama ma być wyświetlana.

Dużym plusem prowadzenia kampanii w internecie jest możliwość dokładnego analizowania jej efektów i określania dokładnych grup odbiorców. Niezależnie od tego, czy prowadzisz kampanię Google Ads, czy na Facebooku, przed jej rozpoczęciem możesz dokładnie określić, do kogo reklama ma trafiać. Jeśli Twoi odbiorcy to głównie młodzi ludzie z dużych miast – nie ma problemu. Wprowadzasz odpowiednie dane i adresujesz reklamy do konkretnej grupy wiekowej.

Meta tagi

Istotnym czynnikiem, który ma olbrzymie znaczenie w wynikach wyszukiwania, jest prawidłowe uzupełnienie meta tagów (title oraz decription). Te znaczniki są swoistą wizytówką strony internetowej. Osoba wyszukująca konkretną frazę w Google widzi nie tylko adres konkretnej strony, lecz także jej meta title (zaznaczony na czarno na grafice) oraz meta description (zaznaczony na zielono).

Meta tagi w wynikach wyszukiwania (screen)

Pozornie są to tylko podstawowe informacje o stronie, jednak warto o nie zadbać. Nie mają one bezpośredniego przełożenia na sprzedaż, lecz dobrze przygotowane opisy znacznie zwiększają Twoje szanse na to, że klient kliknie właśnie w Twój link. Mogą przyczynić się do poprawy współczynnika klikalności, a każda wizyta na stronie to krok w stronę sprzedaży.

Opis meta powinien być prosty, przyciągający wzrok i informujący o tym, co znajduje się na Twojej witrynie. Za pomocą prostych narzędzi sprawdzisz, czy Twój opis spełnia wymagania wyszukiwarki. Skorzystaj z: Google Search Console lub Meta Description Checker.

Call to action

CTA (ang. call to action) oznacza wezwanie do działania. Zazwyczaj jest to element graficzny lub link, który zachęca do podjęcia natychmiastowej akcji, na przykład zakupu czy zapisania się do newslettera.

Przycisk CTA powinien informować użytkownika, co stanie się po kliknięciu w niego, powinien także wyróżniać się i być umieszczony w widocznym miejscu. Przyjmuje się, że najlepszy obszar do umieszczenia CTA to tzw. Above The Fold – jest to najbardziej wyeksponowane miejsce na stronie, które użytkownik widzi po jej otwarciu. Szacuje się, że odpowiednio zaprojektowany przycisk może podnieść klikalność nawet o 90%!

Oprawa graficzna strony

Wzrost sprzedaży w Twoim biznesie e-commerce zależy w dużej mierze od wyglądu i treści zamieszczonych na stronie internetowej. Oprócz wymienionych wyżej wskazówek pamiętaj także, żeby zadbać o estetyczną oprawę graficzną Twojej witryny. Zacznij od wyboru odpowiedniego szablonu. Zadbaj o spójną kolorystykę i przemyślany układ Twojego sklepu. UX (User Experience) znacznie przyczyni się do pozytywnych reakcji Twoich klientów, co przełoży się na większą sprzedaż Twoich produktów lub usług.

Zadbaj o dobrego dostawcę hostingu. Szybko działająca strona internetowa spowoduje, że korzystanie z niej będzie o wiele przyjemniejsze. Podczas projektowania witryny pamiętaj, żeby dostosować ją zarówno do wersji komputerowej, jak i mobilnej. Obecnie nawet 60% wszystkich zakupów dokonywanych jest za pomocą smartfonów!

Dopracowany proces składania zamówienia

Zakup w sklepie internetowym powinien być prosty i przejrzysty. Nikt nie ma ochoty wypełniać niekończącego się formularza – zadbaj więc o jego długość i jakość. Formularz powinien zawierać tylko elementy niezbędne do finalizacji zamówienia: dane osobowe, adres do wysyłki, formę płatności oraz opcje dostawy.

Podsumowanie

  • Zadbaj o wysoką jakość treści na Twojej stronie. Odpowiednio przygotowane artykułu i opisy znacznie poprawią widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce.
  • Kampanie reklamowe pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż w szybkim tempie. Mogą być jednak kosztowne.
  • Zadbaj o meta title i meta description. Odpowiednio skonstruowane meta tagi mogą przyciągnąć klientów i sprawić, że odbiorcy wybiorą Twój sklep zamiast konkurencji.
  • Zadbaj o CTA. Przycisk Call To Action zwiększa klikalność nawet o 90%.
  • Dostosuj stronę do wersji na komputery oraz smartfony. Dzięki temu zdobędziesz więcej klientów.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Duszyński

Jest absolwentem UAM na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. Ciekawość świata łączy z zamiłowaniem do słowa pisanego. Według Macieja nie ma rzeczy niemożliwych, dlatego chętnie podejmie się każdego, nawet najtrudniejszego zadania. Jako copywriter wciąż szuka doskonałości, dzięki czemu każdego dnia podnosi swoje umiejętności. Prywatnie koneser kuchni włoskiej, miłośnik wydarzeń sportowych i pasjonat podróży dalekich i bliskich. Interesuje się także nowymi technologiami i dobrą literaturą. Praca copywritera to dla Macieja świetne połączenie realizowania ambicji zawodowych z chęcią poszerzania wiedzy i poznawania świata.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

12.08.2022 Copywriting
11.08.2022 Copywriting
10.08.2022 Social Media
09.08.2022 Porady i Ciekawostki
08.08.2022 Porady i Ciekawostki
05.08.2022 Pozycjonowanie
04.08.2022 Porady i Ciekawostki
03.08.2022 Porady i Ciekawostki
02.08.2022 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu