Jakie materiały publikować na swojej stronie? | Content Writer
typy-treści-do-opublikowania-na-stronie

Jakie materiały publikować na swojej stronie?

Jak powszechnie wiadomo, jednym z najważniejszych czynników wysokiej oceny strony przez algorytmy Google jest unikatowa, angażująca i interesująca zawartość. Maszyny naprawdę potrafią to ocenić – proste sztuczki polegające na podstawowym przystosowaniu pod SEO czy zadbanie o dobrą kondycję techniczną już nie wystarczą. Strony istnieją dla informacji i to właśnie dobra jej jakość wiedzie prym w hierarchii przeglądarek internetowych.

Jaki typ zawartości możesz opublikować na Twojej stronie?

A zatem unikalna zawartość – oczywistość. Niestety należy także wiedzieć, w jaki sposób ubrać ją w słowa lub jaki wybrać typ jej przedstawienia, by ta prezentowała się należycie. Zależy to od kilku czynników, między innymi od jej rodzaju, tematyki czy profilu naszej strony. Istnieje szereg sposobów na przedstawienie contentu – przyjrzymy się im poniżej.

Blog

Bardzo popularny element, obecny na wielu stronach internetowych, chociażby na naszej. Pasuje do właściwie każdego jej rodzaju – niezależnie od tego, czy prowadzisz biznes (sklep, restaurację, punkt usług itd.) czy stronę na własny użytek. Możesz skupić się na elementach swojego fachu lub poszerzyć perspektywę o pokrewne dziedziny. Pamiętaj, że zawartość oryginalna jest wyżej oceniana niż informacje bezpośrednio zaczerpnięte z innej strony, dlatego zidentyfikuj istotę swojej pracy lub działalności (tudzież zakres tematyczny, w którym czujesz się najpewniej) i postaw na własne wnioski, analizy i przemyślenia. Jakościowa treść jest cenniejsza niż zalewanie odbiorców informacjami, które mogą znaleźć też w innych miejscach. Istnieje szansa, że z czasem poszerzy się dzięki temu stałe, wierne grono odbiorców, a dodatkowo rozwiniesz swój własny indywidualny styl.

Zobacz także:

Jak prowadzić bloga, aby przyciągał klientów i sprzedawał?

Jak stworzyć blog pod SEO, by był widoczny w sieci?

Strony produktów

Rzecz oczywista i niezbędna dla każdego sklepu u punktu usług. Klarowne i zachęcające przedstawienie swojej oferty przyniesie nie tylko korzyści finansowe, ale także wizerunkowe, będzie bowiem świadczyć o wysokim profesjonalizmie. Zadbaj zatem, by każda tego typu podstrona była dopieszczona pod każdym możliwym względem, zawierała w sobie elementy języka korzyści i CTA. Ponadto, strony tego typu mogą służyć również jako skuteczne landing page.

O języku korzyści przeczytasz więcej tu: Język korzyści – czym jest i dlaczego zwiększy Twoją sprzedaż?

Recenzje

Oto Twój pierwszy krok do zostania influencerem, czyli osobą, której zawodem jest, można powiedzieć, opiniotwórczość. Obecnie z ich usług korzystają wszystkie większe firmy w celach marketingowych, ale by dotrzeć do tego poziomu, należy najpierw zbudować sobie zaufane grono odbiorców. Jeśli uda Ci się zyskać renomę i rozpoznawalność, świat influence marketingu może stanąć przed Tobą otworem.

To bardzo kusząco rysująca się perspektywa. Trzeba jednak od czegoś zacząć. Na szczęście wokół są naprawdę dziesiątki rzeczy, które można recenzować – filmy, książki, albumy muzyczne, sprzęt sportowy, popularne miejsca w Twoim mieście, najlepsze pizzerie w okolicy, artykuły dekoracyjne, materiały do nauki języków, nowinki technologiczne, portale internetowe, meble… wystarczy tylko doprecyzować swoje własne zainteresowania i można ruszać do pisania.

Ważnym elementem jest skupienie się na dość wąskiej i konkretnej dziedzinie – nie chcemy poruszać zbyt wielu tematów i typów rzeczy, bo staniemy się niekoherentni. Dodatkowo dobrze jest stworzyć swoje własne, dystynktywne kryteria i trzymać się ich niezależnie od opisywanego przypadku. Zyskamy dzięki temu na klarowności i wiarygodności.

Poradniki

Dobry rodzaj tekstu do umieszczenia na blogu, ale sprawdzi się też jako niezależna zawartość. Jeśli masz wiedzę (podpartą doświadczeniem) dotyczącą jakiegoś zagadnienia, czemu nie podzielić się tym ze światem? Posiadając jakąś nieszablonową umiejętność możesz zainteresować w ten sposób wiele osób. A może masz swoją własną metodę lub sztuczkę na wykonywanie jakiejś czynności? Podziel się z nią! Być może Twoje porady pomogą kilku osobom, które następnie poleci Twój poradnik kilku następnym osobom… i tak właśnie tworzy się popularność.

Jeśli chciałbyś opisać używanie jakiegoś przedmiotu (niezależnie od tego, czy służącego celom rozrywkowym, czy np. do pracy) możesz skontaktować się z jego sprzedawcą lub dystrybutorem w celu umieszczenia (lub podlinkowania) swojego materiału na jego stronie – świetna okazja do poszerzenia zasięgu.

Listy

Kolejna pokrewna rzecz, którą wszyscy lubią i która jest przydatna w wielu różnych kontekstach. Posiadasz szeroko zakrojoną wiedzę na dany temat? Użyłeś kilku produktów służących temu samemu i jesteś w stanie powiedzieć, które są lepsze? Przetestowałaś kilka sposobów i wiesz, które są mniej skuteczne? Możecie zawsze ubrać swoje przemyślenia w formę listy, która może przysłużyć się każdemu szukającemu informacji na dany temat.

Pamiętaj, by dokładnie opisać, czego dotyczy lista, podkreślić najważniejsze elementy i zasięgnąć na koniec opinii swoich odbiorców – być może mają cenne wskazówki, być może uwagi albo komentarze? Każdy przejaw nawiązania kontaktu z czytelnikami jest cenny.

Mamy nadzieję, że powyższy poradnik pomoże każdemu dokonać świadomych i skutecznych decyzji dotyczących typu zawartości na swojej stronie. Typów jest oczywiście więcej, ale warto na początek rozważyć te przedstawione powyżej – pośród nich każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Więcej na temat zawartości na stronie możesz przeczytać w poniższych artykułach:

Jak powinien przebiegać rozwój contentu na stronie?

Quality content – czym jest i dlaczego zwiększy Twoją sprzedaż?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *