Jak stworzyć idealną kartę produktu?

Spis Treści:

Karta produktu to najważniejszy element każdego sklepu internetowego. Dobrze zaprojektowana nie tylko zachęci potencjalnego klienta do zakupu, ale także znacząco wpłynie na widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarce. Jak stworzyć idealną kartę produktu? Jakie informacje powinna zawierać, aby rzeczywiście sprzedawała? Mamy dla ciebie kilka przydatnych informacji.

Dlaczego karta produktu jest tak ważna?

Dobrze zaprojektowana karta produktu to klucz do sukcesu. Jest podstawowym elementem komunikacji, dostarcza potencjalnemu klientowi informacji o produkcie oraz pomaga mu podjąć szybką i właściwą decyzję. Zwiększa sprzedaż oraz pozytywnie wpływa na wizerunek Twojej firmy.

Odpowiednio zaprojektowana karta produktu ma także ogromny wpływ na wyniki wyszukiwania w Google. Wysokiej jakości treści oraz obecność słów kluczowych są doceniane przez algorytmy, dzięki czemu pozycja sklepu wzrasta, a na stronę dociera więcej potencjalnych klientów.

Co powinno się znaleźć w karcie produktu?

Klienci lubią mieć wybór i… wiedzę. Zanim zdecydują się na zakup konkretnego produktu, potrafią spędzić nawet kilka godzin na poszukiwaniu informacji, opinii oraz najlepszej oferty. Dlatego musisz zrobić wszystko, aby jak najwięcej szczegółów mogli wyciągnąć właśnie z Twojej strony. Co więc powinno się obowiązkowo znaleźć w karcie produktu?

Nazwa produktu

Zacznijmy od podstawowej rzeczy – nazwy produktu. I chociaż nie jest to element, który ma kluczowe znaczenie w procesie zakupowym, wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarce oraz ułatwia nawigację w sklepie.

Nazwa produktu musi być zrozumiała, kompletna, czytelna i poprawna. Powinna zawierać nazwę kategorii, markę, model, a jeśli to możliwe to także kolor oraz przeznaczenie danego produktu. I musi być identyczna z produktem przedstawionym na karcie.

Cena produktu

Cena produktu jest jednym z najbardziej poszukiwanych elementów na karcie produktu. I to ona ma największe znaczenie w całym procesie zakupowym. Musi być więc odpowiednio wyeksponowana i dobrze widoczna. Cena powinna także dostosowywać się do pojawiających się promocji, wyprzedaży, kodów rabatowych i zniżek.

Nikt z nas nie lubi niespodzianek ani żadnych ukrytych kosztów, dlatego pamiętaj, aby cena, którą umieszczasz na karcie produktu, była aktualna i ostateczna. Zawsze informuj klientów o dodatkowych kosztach związanych z pakowaniem czy wysyłką, a także nie zapomnij umieścić informacji, czy jest to cena netto, czy brutto.

Zdjęcia

Dobre, wyraźne i atrakcyjne zdjęcia są podstawowym elementem każdej karty produktu. To one przyciągają wzrok i mają często decydujące znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowej. Zdjęcia powinny koncentrować się na najważniejszych cechach produktu oraz na jego detalach.

Zadbaj o to, aby zdjęcia przedstawiały produkt z różnej perspektywy i pod różnym kątem – z boku, z tyłu, z góry czy z dołu.

Zastanów się także, co potencjalny klient mógłby chcieć zobaczyć w produkcie – być może chciałby zajrzeć do środka – i postaraj się to pokazać.

Zadbaj także o odpowiednią aranżację. Jeśli sprzedajesz zieloną sofę, pokaż, jak będzie wyglądała w przestronnym salonie, a jeśli koronkową sukienkę – koniecznie zaprezentuj ją na modelce. Zwróć także uwagę, czy wszystkie prezentowane na stronie zdjęcia są ze sobą spójne i są wykonywane w tej samej stylistyce. Nic tak nie psuje wizerunku sklepu, jak nieprzemyślane zdjęcia na przypadkowym tle.

Opis produktu

Kolejną kluczową kwestią jest opis produktu. I to na nim powinieneś się skupić najbardziej. Zadbaj o to, aby każdy opis był unikalny, ciekawy i wyczerpujący. Używaj języka korzyści, identyfikuj problemy użytkownika i pokaż, w jaki sposób Twój produkt może mu pomóc je rozwiązać. Zastanów się, jakie informacje z punktu widzenia odbiorcy są najważniejsze, co mogłoby go zainteresować oraz o co mógłby zapytać.

Nigdy nie kopiuj opisów ze stron konkurencji. W ten sposób nie tylko pogorszysz swoją pozycję w wyszukiwarce, ale także stracisz w oczach potencjalnych klientów. Skup się na parametrach technicznych i pamiętaj, że nie każdy ma czas (i ochotę), aby czytać dokładnie cały opis. Większość użytkowników tylko pobieżnie zapoznaje się z tekstem i wyłapuje wzrokowo najważniejsze informacje. Dlatego:

  • pogrubiaj kluczowe słowa,
  • dziel opis na paragrafy,
  • stosuj nagłówki i śródtytuły,
  • używaj wypunktowań,
  • wykorzystuj tabele, grafiki i ikony.

I nie bój się, że opis produktu będzie za długi. Lepiej napisać parę słów więcej, niż obawiać się, że klient nie znajdzie jakiejś informacji i pójdzie jej poszukać na stronie konkurencji.

Call To Action

Podstawowym elementem każdej karty produktu jest wyraźny, rzucający się w oczy przycisk Call To Action „Kup teraz” lub „Dodaj do koszyka”. To dzięki niemu użytkownik może dokonać zakupu i sfinalizować całą transakcję.  Przycisk CTA powinien się znaleźć w widocznym miejscu, najlepiej z prawej strony, koniecznie powyżej linii przewijania. Jego kolor powinien się wyraźnie wyróżniać na tle całej strony produktowej.

Na karcie produktu możesz zamieścić także inne przyciski, które będą zachęcały do określonego działania, np. dodaj do ulubionych, dodaj opinię, wybierz dodatek, dobierz w zestawie itd. Zachowaj jednak umiar, bo zbyt dużo przycisków może przytłoczyć i odstraszyć potencjalnego klienta.

Pozostałe informacje

Każdy klient musi mieć dostęp do wszystkich informacji, które mają związek z zamówieniem. Dlatego na karcie produktu dodatkowo powinny się pojawić także: warunki i czas dostawy, sposoby płatności, informacje o gwarancji i zwrotach oraz dostępne warianty. Jeśli Twoje produkty można zakupić na raty lub odebrać osobiście w sklepie, zamieść taką informację na karcie. Być może ktoś dzięki temu zdecyduje się na zakup właśnie u Ciebie.

Jeśli działasz w branży odzieżowej, koniecznie dołącz do karty produktowej tabelę rozmiarów. Rozmiar rozmiarowi nie równy, a nikt nie chce zgadywać czy Twoje „M” ma dokładnie takie same wymiary jak „emka” popularnej sieciówki. Zamieszczając dokładne wymiary obuwia i odzieży oszczędzisz nie tylko czas, ale także i pieniądze. Klient lepiej dopasuje rozmiar do siebie i nie będzie musiał go wymieniać lub zwracać, a to, jak wiadomo, kosztuje.

Co jeszcze może znaleźć się w karcie produktu?

W karcie produktu możesz także umieścić dodatkowe elementy, które pomogą szybciej podjąć decyzję o zakupie. Wystarczy, że wykorzystasz kilka psychologicznych trików:

Stosuj regułę niedostępności

Powszechnie wiadomo, że ludzie bardziej cenią i pożądają produkty, które są niedostępne. Dlatego jeśli w Twoim magazynie pozostało zaledwie kilka sztuk danego produktu, koniecznie zmieść taką informację. Wizja niedostępności sprawi, że potencjalny klient zacznie odczuwać presję, będzie bardziej skłonny do zakupu i szybciej podejmie decyzję. Możesz także spotęgować ten efekt, dodając informację, że kilkanaście innych osób właśnie ogląda ten sam produkt lub że promocja na niego za kilka minut dobiegnie końca.

Pokaż społeczny dowód słuszności

Społeczny dowód słuszności to jedna z podstawowych zasad rządzących ludzkim zachowaniem. Zgodnie z nią, kupujemy chętniej to, co zostało wcześniej wybrane przez innych ludzi. Bo skoro produkt ten cieszy się tak dużą popularnością, musi być dobry. Chcesz wykorzystać tę regułę u siebie? Pokaż, ilu klientów kupiło już Twój produkt.

Wykorzystaj doświadczenie innych osób

Aż 95% użytkowników czyta opinie klientów w Internecie, a ponad połowa kieruje się nimi podczas pierwszych zakupów. Te statystyki pokazują, jak duży wpływ na decyzję zakupową mają recenzje pozostałych internautów. Zamieść więc na swojej karcie produktu oceny i opinie o produkcie i zachęcaj swoich klientów do dzielenia się wrażeniami z zakupów. Udostępniaj referencje, recenzje w prasie, Internecie i telewizji. Chwal się oraz buduj zaufanie i autorytet w oczach swoich klientów.

Podsumowanie

  • Wygląd karty produktów oraz informacje, które powinny się w niej znaleźć, w dużej mierze zależą od tego, jakie produkty sprzedajesz i w jakiej branży działasz.
  • Jeśli prowadzisz sklep z odzieżą, powinieneś skupić się przede wszystkim na zdjęciach, a jeśli elektronikę użytkową – na opisie i parametrach technicznych produktów. Zastanów się więc, jakie elementy z punktu widzenia Twojego sklepu będą kluczowe i na nich się skup.
  • Możesz także zastosować kilka psychologicznych trików, które pozwolą szybciej podjąć decyzję zakupową. Eksperymentuj i na bieżąco śledź zachowanie klienta. I nie bój się wprowadzać zmian, bo czasem pozornie niewielka zmiana (jak chociażby kolor przycisku CTA) jest w stanie podnieść sprzedaż nawet o 50%!

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Monika Kowalik

Business Customer Specialist w agencji Content Writer: odpowiada na pytania Klientów oraz przygotowuje oferty skrojone na miarę ich potrzeb. Ukończyła studia z zakresu marketingu i sprzedaży. Lubi wyzwania i konsekwentnie dąży do postawionego sobie celu. Kocha aktywność fizyczną, polskie góry i hawajskie plaże. A w wolnych chwilach czyta psychologiczne książki i ogląda filmy dokumentalne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

29.11.2022 Porady i Ciekawostki
28.11.2022 Porady i Ciekawostki
26.11.2022 Porady i Ciekawostki
25.11.2022 Content Marketing
24.11.2022 Aktualności
23.11.2022 Pozycjonowanie
22.11.2022 Porady i Ciekawostki
21.11.2022 Poprawność Tekstów
19.11.2022 Porady i Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu