Konkurencja ma taniej? Sprawdź, jak przekonać do siebie klientów!

Spis Treści:

Cena wciąż stanowi najważniejsze kryterium wyboru, jakim kierują się współcześni konsumenci. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że niemal w każdej branży mamy do czynienia z rosnącą liczbą tzw. „klientów świadomych”, którzy – podejmując ostateczną decyzję – biorą pod uwagę nie tylko aspekt finansowy, ale również wiele innych czynników. I to właśnie one okażą się niezwykle pomocne w sytuacji, gdy Twoja konkurencja ma taniej.

Konkurencja ma taniej? To nie koniec świata!

„Konkurencja ma taniej” to słowa, które dla wielu właścicieli firm, a nawet samych handlowców, brzmią jak wyrok. Wszak ten, kto oferuje produkty lub usługi w niższych cenach, sprzedaje więcej i wygrywa wyścig o klienta, prawda? Niekoniecznie!

Rośnie liczba świadomych konsumentów, dla których kluczową kwestią jest jakość oferty.

Nierzadko są oni w stanie zapłacić więcej, o ile otrzymają produkt lub usługę „premium”. Jeżeli więc konkurencja ma taniej, wcale nie musisz obniżać cen – wystarczy w pierwszej kolejności zadbać o to, by Twoja oferta była lepsza. Stosuj wyższej jakości materiały, proponuj swoim klientom rozwiązania o doskonałych parametrach i właściwościach oraz daj konsumentom pewność, że to właśnie Twoje wyroby poprawią komfort ich życia.

Oczywiście taka jakość musi zostać potwierdzona – certyfikatem, dobrymi opiniami oraz transparentnością. Nie bój się dokładnie opisywać swoich produktów lub usług i pokazywać klientom, dlaczego płacą wyższą cenę. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że będą oni skłonni dopłacić, by tylko móc skorzystać z rozwiązania trwalszego, bardziej funkcjonalnego i po prostu lepszego.

Co robić, gdy konkurencja ma taniej? 4 sprawdzone działania!

Dbanie o jakość oferty to klucz do sukcesu, ale istnieją jeszcze inne metody, dzięki którym zyskasz możliwość skuteczniejszego rywalizowania z tańszą konkurencją. Oto 4 najlepsze!

Dodatkowe korzyści i benefity

Jeżeli konkurencja ma taniej, zaproponuj klientowi benefity, których nie otrzyma nigdzie indziej.

Mowa tu między innymi o:

  • bezpłatnej dostawie;
  • dłuższej albo bardziej rozbudowanej gwarancji;
  • możliwości przetestowania produktu lub usługi przez określony czas;
  • bezpłatnym wsparciu technicznym;
  • dodatkowych usługach (np. bezpłatnej kalibracji zakupionego alkomatu).

W większości przypadków takie benefity nie przysporzą Ci wielu kosztów, a będą stanowiły dodatkową motywację do wybrania Twojej oferty.

Bogaty asortyment

Zadbaj o to, aby jakość Twojej oferty szła w parze z liczbą oferowanych produktów lub usług. Proponuj przede wszystkim rozwiązania, jakimi nie dysponuje konkurencja i które są mniej powszechne na polskim rynku. Im większy wybór otrzyma Twój potencjalny klient, tym większa będzie szansa na to, że znajdzie w Twoim asortymencie coś odpowiedniego dla siebie i będzie w stanie zapłacić za to wyższą kwotę.

Nie zapominaj również o potencjale cross-sellinguoferuj konsumentom powiązane produkty, dzięki którym będą oni mogli jeszcze efektywniej korzystać z zakupionego rozwiązania, a Ty wypromujesz swoją ofertę.

Atrakcyjne rabaty

Jeżeli konkurencja ma taniej, obniżanie cen produktów lub usług nie jest najlepszym pomysłem – w przeciwieństwie do odpowiedniej, dobrze przemyślanej polityki rabatowej, dzięki której zachęcisz do skorzystania z oferty większą liczbę klientów.

Szczególnie polecane są indywidualne kody rabatowe, np. dla osób, które odwiedziły już sklep albo skorzystały wcześniej z oferty. Nawet te niewielkie, rzędu 5–10%, będą świetnym „wabikiem”, a przy okazji poprawią Twój wizerunek i pokażą, że każdy klient jest dla Ciebie bardzo ważny.

Customer Experience

Konkurencja ma taniej? W takim razie Ty zadbaj o to, by klient czerpał lepsze doświadczenia w kontakcie z Twoją marką.

Customer Experience to na współczesnym, przesyconym konkurencją rynku jeden z najlepszych sposobów, by wyróżnić swoją firmę na tle innych. Możesz wykorzystać go w praktyce poprzez następujące działania:

  • stwórz intuicyjną i bogatą w wartościowe treści stronę internetową, na której klient znajdzie wszystkie informacje o produktach lub usługach;
  • zadbaj o to, by proces zakupowy był łatwy i pozwolił klientowi szybko zamówić wybrany towar;
  • zapewnij klientowi różne formy dostawy oraz przyjazną politykę zwrotów;
  • wykorzystuj sprawdzone i nienachalne formy reklamy, skupiając się przede wszystkim na content marketingu;
  • odpowiadaj na komentarze swoich klientów, również te nieprzychylne, kierując się profesjonalizmem i empatią;
  • zbieraj i publikuj pozytywne opinie na temat swojej oferty;
  • zadbaj o kompleksową i profesjonalną obsługę – zarówno przed-, jak i posprzedażową.

Wszystko to pozwoli Ci budować pozytywny wizerunek marki i promować swoją ofertę na wielu płaszczyznach.

Podsumowanie

  • Jeżeli konkurencja ma taniej, zadbaj przede wszystkim o to, by Twoje produkty lub usługi reprezentowały wyższą jakość.
  • Chcąc wygrać rywalizację o klienta, zaproponuj mu korzystne benefity, w tym darmową dostawę czy możliwość przetestowania produktu przed zakupem.
  • Zadbaj o bogactwo asortymentu, oferując produkty lub usługi, jakich w swojej ofercie nie ma konkurencja.
  • Konkurencja ma taniej? Nie obniżaj cen, ale oferuj rabaty – nawet te 5- czy 10-procentowe mogą zachęcić do skorzystania z oferty wielu klientów.
  • Kluczem do Twojego sukcesu jest Customer Experience, dzięki któremu zbudujesz pozytywne doświadczenia konsumenta w kontakcie z Twoją marką.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

20.02.2024 Marketing
19.02.2024 Pozycjonowanie
16.02.2024 Porady & Ciekawostki
15.02.2024 Copywriting
14.02.2024 Korekta & Redakcja
13.02.2024 Porady & Ciekawostki
12.02.2024 Social Media
09.02.2024 Korekta & Redakcja
08.02.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu