Czy warto iść na kursy i szkolenia dotyczące copywritingu?

Spis Treści:

Szkolenia i kursy z każdym rokiem robią coraz większą furorę. Żądni wiedzy uczestnicy z dużą chęcią zgłębiają techniki pozycjonowania i marketingu, a także – copywritingu. Pojawia się jednak zasadnicze pytanie – czy tworzenie profesjonalnych treści jest umiejętnością, którą można nabyć za pomocą kilku zjazdów? W poniższym artykule przeanalizujemy zasadność kursów i szkoleń dotyczących copywritingu.

Copywriting – kursy i szkolenia

Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na pismo pojawiają się copywriterzy, a wraz z nimi różnorakie formy doskonalenia zawodowego.

Do najpopularniejszych metod zaliczamy tematyczne książki, webinary, a także kursy i szkolenia – jednodniowe, weekendowe bądź tygodniowe.

Wszystkie formy oferują pewną dawkę wiedzy, ale pytanie sprowadza się do wspólnego mianownika: czy warto z tego korzystać?

Kompetencje są odzwierciedleniem skutecznych tekstów

Nie możemy zaprzeczyć temu, że umiejętności copywriterskie idą w parze z efektami tekstów. Treści są dziełem twórczym, a więc wyłącznie od pisarza zależy, czy będą one przynosić zyski zleceniodawcy.

Profesjonalny copywriter dopasowuje teksty do celów marketingowych:

  • zwiększa pozycjonowanie
  • buduje wizerunek marki
  • poprawia konwersję
  • zachęca do zakupu

Takie zabiegi wymagają dużej wiedzy, która obejmuje zasady językowe, SEO, e-commerce i techniki marketingowe.

Czy można nauczyć się tego ze szkoleń? Oczywiście. Jeśli ktoś chciałby szybko poznać podstawową teorię powyższych zagadnień, kursy copywritingu są odpowiednimi miejscami.

Jednakże zupełnie odmienną kwestią jest wejście na profesjonalny, zawodowy poziom, szczególnie przy tak szerokim zakresie wymaganego materiału. By zyskać taką wiedzę, wymagany jest stały proces życiowego nauczania. Mówiąc inaczej – trzeba dużo czytać, wiele pisać i wciąż wyciągać wnioski. Komplementarna wiedza jest wręcz niemożliwa do osiągnięcia, ale można przybliżyć się do osiągnięcia tego celu przez lata praktyki, a nie za pomocą tygodniowego kursu.

Zatem jeśli chciałbyś szybko wdrożyć się i poznać zawód copywritera – idź na szkolenie! Werbalne nauczanie przez fachowych profesjonalistów jest idealnym sposobem na sprawną naukę nowych umiejętności.

Trzeba dużo czytać, wiele pisać i wciąż wyciągać wnioski.

Copywriting wymaga ogromnej wiedzy

Kursy i szkolenia copywritingu są dobrym rozwiązaniem, lecz jak już wspominaliśmy – zawód ten jest wyjątkowo wszechstronny i wymaga wielu kompetencji.

Na polskim rynku pisarzy nie brakuje, ale jakość zostawia wiele do życzenia. Można z łatwością zauważyć w social mediach, jak duży procent copywriterów nie potrafi sformułować poprawnego ogłoszenia o poszukiwaniu pracy. Zasady językowe są imperatywem kategorycznym, a do tego dochodzi:

  • Wiedza na temat marketingu i sprzedaży: jak budować rozpoznawalność marki, tworzyć perswazyjny charakter pisma, angażować odbiorców itd.
  • Znajomość zasad SEO copywritingu – jakie są wytyczne wyszukiwarek w stosunku do tworzonego contentu, jak wygląda optymalizacja treści itp.
  • Wiedza kierunkowa – oprócz znajomości języka trzeba przecież pisać o czymś. Dlatego lekkie pióro musi być połączone z konkretnymi, fachowymi informacjami na dany temat.

Łatwo wyciągnąć wniosek, że nie sposób zamknąć tak wszechstronnych umiejętności w pojedynczym szkoleniu copywritingu. Wszelkie formy doskonalenia zawodowego są dobre, ale niewystarczające – należy zdobywać wiedzę przez cały czas, by nieustannie kształtować swoje pisarskie kompetencje.

Podsumowanie:

  • Szkolenia i kursy dotyczące copywritingu to świetne rozwiązania, by zdobyć teoretyczne podstawy do wykonywania tego zawodu.
  • Jednakże skuteczność tekstów zależy od rozmaitych czynników, dlatego ścieżka kształcenia nie powinna być ograniczona w obrębie kilku zagadnień. Profesjonalne podejście do pracy copywritera jest wynikiem nauki popartej stylem życia, a nie certyfikatami.
  • Dodatkowo miej na uwadze fakt, że zawód ten jest bardzo dynamiczny, gdyż rynek z każdym rokiem stawia nowe wymagania.
  • Kursy i szkolenia copywriterskie z pewnością stanowią wartość dodaną dla Twojego intelektu, lecz jeśli chcesz wejść na wyższy poziom pisania, bądź przygotowany na długotrwały wysiłek mentalny.

Oceń artykuł:

Liczba głosów: 0 | Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

07.05.2021 Copywriting
04.05.2021 Pozycjonowanie
27.04.2021 Marketing
26.04.2021 HR & Finanse
19.04.2021 Copywriting
16.04.2021 Marketing
15.04.2021 Marketing
15.04.2021 E-commerce