Landing page – co to jest?

Spis Treści:

Jeśli prowadzisz sprzedaż w Internecie, po prostu musisz wiedzieć, czym jest landing page. Dzięki temu poprawisz skuteczność kampanii reklamowych, a także zwiększysz pozycjonowanie strony. Brzmi dobrze? Zatem czas na użyteczną dawkę wiedzy!

Czym jest landing page?

Landing page jest to strona, na którą „ląduje” użytkownik po kliknięciu w link.

Za tą prostą definicją kryje się niebywały potencjał. Mianowicie za pomocą landing page możesz:

  1. rozwijać swoją stronę
  2. tworzyć dedykowane oferty
  3. kierować odbiorcę dokładnie tam, gdzie chcesz.

Landing page – korzyści

Na tle różnych narzędzi marketingowych landing page zajmuje tę samą pozycję, co jabłko wśród owoców. To uniwersalne i wielofunkcyjne rozwiązanie.

Jabłka możesz użyć zarówno do słodkiego naleśnika, jak i do wytrawnej kaczki. Landing page wykorzystasz nie tylko do zwiększenia konwersji, ale także do wzmocnienia SEO Twojej strony.

Efektywna sprzedaż

Za pomocą landing page możesz precyzyjnie skierować odbiorcę do określonego miejsca.

Przykład:

Chcesz sprzedać produkt kosmetyczny – w tym celu nie odsyłaj klienta do ogólnej strony Twojej firmy! Zamiast tego stwórz dedykowaną podstronę, która zaprezentuje właściwości i zalety tego konkretnego kosmetyku.

Dzięki temu znacząco zwiększasz precyzję swoich działań. Cokolwiek chcesz sprzedać, możesz utworzyć dedykowaną, ściśle indywidualną podstronę, która skupi się na promowaniu tego jedynego produktu lub usługi.

Lepsze pozycjonowanie

Landing page to święty Graal pozycjonowania. Dzięki niemu przedsiębiorcy mają ruch na stronie, a copywriterzy – pracę.

Za pomocą podstron możesz rozwijać swoją witrynę praktycznie bez żadnych ograniczeń. Każdy landing page to dodatkowa fraza kluczowa, na którą pozycjonuje się Twoja strona. Czy zdajesz sobie sprawę z potencjału tej właściwości?

Dodając sto różnych podstron, zyskujesz sto fraz, które mogą zdobyć widoczność w Google. Oczywiście w teorii, gdyż w praktyce dana podstrona pozycjonuje się na wiele zbliżonych słów kluczowych (np. landing z frazą „dentysta praca” będzie wyświetlał się również wtedy, gdy ktoś wpisze „praca dentysta”, „praca u dentysty” itd.).

Nie trzeba dodawać, że większa ilość pozycjonowanych słów kluczowych to po prostu większa szansa na to, by znaleźć stronę w wyszukiwarce. Z tego względu zadbaj o dużą liczbę podstron, gdy zależy Ci na dobrej widoczności.

Budowa wizerunku

Ta korzyść jest rzadko uwzględniana, gdy rozważa się dodanie podstron na stronie firmowej. Dlatego musisz pamiętać, że landing page możesz wykorzystać również do budowy wizerunku!

Jeśli tworzysz podstronę, by wypromować dany produkt, dlaczego nie zrobisz osobnej podstrony, która zaprezentuje Twoją firmę? Szczególnie na małych stronach-wizytówkach można zaobserwować zjawisko, gdzie przedsiębiorstwo przedstawia siebie w trzech zdaniach, a potem od razu przechodzi do zachwalania oferty.

Zamiast tego stwórz osobną podstronę, która wyczerpująco przedstawi misję i wartości Twojego przedsiębiorstwa. Analogicznie, stwórz landing page zawierający portfolio, albo prezentujący zespół pracowników. Pamiętaj, że nic Cię tu nie ogranicza!

Landing page - FAQ

Jeśli już wiesz, co to jest landing page i jakie przynosi korzyści, możemy przejść do bardziej technicznych pytań.

Kiedy landing page, a kiedy artykuł blogowy?

Możesz pozycjonować stronę, dodając zarówno podstrony, jak i artykuły blogowe. To, które rozwiązanie jest lepsze, zależy od frazy kluczowej, którą chcesz wypromować.

Z reguły landing page jest lepszą opcją dla krótszych, bardziej ogólnych fraz (np. dentysta poznań). Z kolei dłuższe słowa kluczowe „longtail” łatwiej zamieścić w formie artykułu (np. jak często chodzić do dentysty).

Czy zbyt dużo landingów nie zaspamuje strony?

Jeśli zamierzasz wypozycjonować wiele fraz, ale nie chcesz, by Twoja oferta składała się z kilkudziesięciu podstron, schowaj landingi do mapy strony. W tym celu utwórz podstronę, która będzie linkować do wszystkich pozostałych, a następnie zamieść ją np. w stopce strony.

Dzięki temu podstrony będą ukryte, a wciąż pozycjonowane. Tym samym zachowasz minimalistyczny wygląd strony, powiększając jednocześnie jej rozmiary.

Jak stworzyć dużą ilość podstron w krótkim czasie?

Niestety nie jest to możliwe. Stworzenie landing page wymaga sporego wysiłku, dlatego w przypadku braku czasu warto rozważyć współpracę z copywriterem.

Oczywiście można kopiować treści, zmieniając nieznacznie formę i frazy kluczowe, ale taka praktyka cechuje się mniejszą skutecznością. Google oficjalnie zabrania publikowania powielanych lub generycznych tekstów.

Podsumowanie

  • Landing page jest stroną, na którą trafia odbiorca po kliknięciu w dany link.
  • Możliwość odesłania użytkownika do dedykowanej podstrony umożliwia skuteczniejszą sprzedaż.
  • Tworzenie landing page wpływa również na rozwój strony i lepsze pozycjonowanie, a także na realizację celów wizerunkowych.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

25.04.2024 Copywriting
24.04.2024 Marketing
23.04.2024 Content Marketing
22.04.2024 Korekta & Redakcja
19.04.2024 Marketing
18.04.2024 E-commerce Marketing
17.04.2024 Copywriting
16.04.2024 Porady & Ciekawostki
15.04.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu