Jak wybrać najlepszy laptop do pisania?

Spis Treści:

Komfort w pracy copywritera to absolutna podstawa, na którą wpływ mają nie tylko wygodne krzesło i odpowiednie biurko. Kluczową rolę odgrywa także laptop do pisania, który, choć nie musi być demonem prędkości, to powinien posiadać kilka cech, dzięki którym tworzenie contentu przychodzić będzie z łatwością. Jeżeli więc chcesz pracować w najlepszych warunkach i jesteś na etapie wyboru nowego komputera – sprawdź, na co zwrócić uwagę podczas jego zakupu. Oto 6 najistotniejszych kwestii!

Podstawa laptopa do pisania? Odpowiednia klawiatura!

Najbardziej zapracowani copywriterzy są w stanie pisać kilkadziesiąt tysięcy znaków każdego dnia. To z kolei oznacza kilkadziesiąt tysięcy uderzeń w klawiaturę, co z czasem może doprowadzić do jej uszkodzenia. W niskiej jakości laptopach klawisze w końcu zaczną wypadać i konieczne będzie zamawianie ich przez Internet, co – i wiem to z praktyki – nie jest szczególnie wygodne. Dlatego w pierwszej kolejności zwróć uwagę na trwałość klawiatury – wybieraj przede wszystkim laptopy do pisania od cenionych firm, które oferują urządzenia dedykowane pracy biurowej.

Wytrzymałość klawiszy to jednak nie wszystko. Jeżeli chcesz zapewnić sobie komfort, przetestuj klawiaturę przed zakupem laptopa do pisania. Dzięki temu dopasujesz układ klawiszy do swoich potrzeb i przyzwyczajeń, a także będziesz mógł sprawdzić, czy jest ona wystarczająco wygodna.

Moja rada – stawiaj na laptopy wyposażone w klawisze wyspowe z niskim skokiem. Są one najbardziej ergonomiczne, pozwalają na szybkie pisanie i nie generują zbyt dużego hałasu. W większości przypadków niezbędna okaże się też podświetlana klawiatura, która znacznie ułatwi pisanie wczesnym rankiem i późnym wieczorem.

Mobilność ma znaczenie!

Kupując laptop do pisania, warto również zwrócić uwagę na jego parametry – zwłaszcza wielkość i wagę. Jest to kwestia istotna zwłaszcza dla tych osób, które często pracują poza domem i chcą zapewnić sobie komfort podczas przenoszenia sprzętu.

Polecam laptopy o maksymalnej przekątnej ekranu na poziomie 13-14 cali, ponieważ zapewniają one z jednej strony komfort pisania, a z drugiej łatwość transportowania urządzenia. Jeżeli zaś chodzi o wagę, celuj w sprzęt maksymalnie 2-kilogramowy, który nie nadwyręży Twoich pleców i będzie wystarczająco mobilny.

Matryca, czyli zadbaj o swój wzrok

Copywriterzy, którzy spędzają kilka godzin dziennie na tworzeniu treści, powinni szczególnie dbać o swój wzrok. W związku z tym warto zwrócić uwagę na rodzaj matrycy – do pisania najlepiej nadaje się ta matowa, które pozwoli Ci pracować komfortowo w każdych warunkach i będzie męczyła oczy o wiele mniej niż błyszcząca.

Doskonałym rozwiązaniem są też laptopy z powłoką antyrefleksyjną, która zapobiega załamywaniu się promieni świetlnych i jest bardziej przyjazna dla wzroku użytkownika.

Szybki procesor i dużo RAM-u = wyższy komfort pracy

Jeżeli chcesz, aby Twój laptop do pisania działał szybko i nie zwalniał w momencie, gdy otwierasz jednocześnie kilka plików, masz włączoną przeglądarkę internetową albo oglądasz film na YouTube, zainwestuj w sprzęt o szybkim procesorze. Jeżeli dodatkowo pracujesz np. z grafikami, polecam urządzenia z wyższej półki, wyposażone w takie komponenty, jak Intel Core i5 lub AMD Ryzen 5 – są one stosunkowo niedrogie i nie powodują, że komputer wchodzi na najwyższe obroty przy byle sposobności.

Laptopy wielozadaniowe powinny także posiadać odpowiednią ilość pamięci RAM – najlepiej co najmniej 4 GB.

Nie zapominaj o dobrej baterii!

Ten punkt powinien być szczególnie ważny dla osób, które pracują w plenerze albo lubią od czasu do czasu stworzyć content w pobliskiej kawiarni. Laptop do pisania powinien w takim wypadku posiadać pojemną baterię, na poziomie co najmniej 2600 mAh. Dzięki temu wytrzyma on bez ładowania przez minimum 3-4 godziny.

Oczywiście im pojemność będzie większa, tym lepiej – chyba że pracujesz w domu lub biurze i możesz pozwolić sobie na to, by komputer był cały czas podłączony do prądu.

Dysk i złącza

Jeden plik tekstowy waży kilkanaście-kilkadziesiąt KB, dlatego wielu copywriterów kupujących laptopa do pisania nie zwraca większej uwagi na pojemność dysku twardego. Tymczasem po kilku miesiącach intensywnego tworzenia treści Twoje archiwum może ważyć nawet kilkadziesiąt GB – zwłaszcza jeżeli w swoich tekstach umieszczasz zdjęcia czy grafiki. Dlatego warto stawiać na laptopy, które zapewniają pojemność dysku na poziomie co najmniej 500 GB.

Oczywiście możesz także zainwestować w dysk zewnętrzny, a w przypadku dużego budżetu zaopatrzyć się w urządzenie z dyskiem SSD, który zapewni szybsze działanie komputera.

Ile kosztuje porządny laptop do pisania?

Wybór laptopa do pisania to temat rzeka. Każdy z nas ma bowiem odmienne potrzeby i zapatrywania na tę kwestię. Dlatego warto zaangażować się w proces zakupu komputera i dokładnie porównać co najmniej kilka modeli – zarówno pod kątem parametrów i komponentów, jak też cen. Z praktyki wiem, że już za 3-4 tysiące złotych zakupisz porządny sprzęt, który spełniać będzie Twoje oczekiwania przez wiele lat.

Oczywiście pamiętaj, by kierować się przede wszystkim jakością laptopa do pisania. Im będzie ona wyższa, tym tworzenie treści okaże się wygodniejsze, a codzienna praca nie będzie dla Ciebie źródłem frustracji.

Podsumowanie

  • Komfort w pracy copywritera jest bardzo ważny. Wpływa na niego nie tylko wygodne krzesło i odpowiednie biurko, ale także dobry laptop do pisania, dzięki któremu tworzenie contentu będzie zdecydowanie łatwiejsze.
  • Laptop do pisania powinien mieć między innymi odpowiednią wielkość, klawiaturę i matrycę, szybki procesor, dużo RAM-u oraz dobrą baterię.
  • Każdy z nas ma inne potrzeby, dlatego warto poświęcić trochę czasu na wybór odpowiedniego sprzętu i porównać kilka modeli przed zakupem, by laptop był jak najbardziej dopasowany do naszych wymagań i trybu pracy.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Komentarze

Katarzyna03.12.2021 00:20

Moim zdaniem dla osób piszących naprawdę dużo żadna laptopowa klawiatura nie będzie dobra. Tylko i wyłącznie zewnętrzna klawiatura z podpórką pod nadgarstki. Stan moich rąk już nie pozwoliłby mi na długotrwałe pisanie na laptopie (uroki zawodu). Wyspowa – tak, z tym się zgadzam. Niski skok – fakt, są cichsze, ale według mnie wygodniej pisze się na klawiaturze z wyższym skokiem. Ja używam klawiatury Logitech. To już druga moja klawiatura tej firmy. Są bardzo trwałe i wygodne, ale niestety głośne. Trudno znaleźć klawiaturę, która godzi wygodę pisania z brakiem hałasu.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

08.10.2024 Marketing
07.10.2024 Korekta & Redakcja
04.10.2024 Korekta & Redakcja
03.10.2024 Porady & Ciekawostki
02.10.2024 Korekta & Redakcja
01.10.2024 Korekta & Redakcja
30.09.2024 Content Marketing
27.09.2024 Pozycjonowanie
26.09.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu