Link baiting – czym jest i jak go skutecznie stosować?
Link baiting to jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie naturalnych linków. Udostępnianie treści dostępnej w sieci ma z kolei ogromny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google zwracają bowiem uwagę na liczbę naturalnych linków zwiększających ruch na stronie. Jak jednak stworzyć tekst, którym czytelnicy będą chcieli się podzielić z innymi? Dowiedz się, czym jest link baiting i jak go skutecznie stosować!
Czym jest link baiting?
Link baiting to strategia marketingowa polegająca na pozyskiwaniu naturalnych i darmowych linków do strony internetowej w innych miejscach w sieci.
W praktyce oznacza to tworzenie treści wywołujących wzmożone zainteresowanie wśród użytkowników. Jeśli będą one wartościowe, unikalne oraz interesujące, zachęcą czytelników do dalszego udostępniania.
Celem link baitingu jest zwiększenie liczby wyświetleń witryny i ruchu na danej stronie. Poprzez tworzenie angażujących treści zachęca się użytkowników do aktywnego udostępniania materiałów w mediach społecznościowych, na forach, blogach i innych witrynach. W rezultacie powstają naturalne linki prowadzące do strony docelowej.
Link baiting stanowi również cenną strategię SEO. W tym przypadku celem podejmowanego działania jest utrzymanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Przeczytaj również
Proces link baitingu
Proces link baitingu można rozłożyć na kilka etapów.
- Na początku użytkownik po raz pierwszy spotyka się z artykułem zamieszczonym w sieci.
- Przyswaja on następnie informacje zawarte na stronie.
- Treść okazuje się na tyle angażująca, że decyduje się na udostępnienie jej w mediach społecznościowych bądź znajomemu w bezpośredniej konwersacji.
- Inny użytkownik czyta otrzymany artykuł, co skutecznie kończy etap „wabienia linkiem”.
Cały proces zaczyna się wtedy od początku, czyli od spotkania się po raz pierwszy z treścią zamieszczoną na stronie.
Cechy skutecznego link baitingu
Link baiting to jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych. Jakie cechy wyróżniają omawianą technikę i zachęcają użytkowników do udostępniania tekstu?
- Napisany artykuł powinien być wartościowy i trafiać do możliwie najszerszej grupy odbiorców.
- Najbardziej angażujące są treści wzbogacające wiedzę czytelnika o nowe informacje bądź dostarczające rozrywkę.
- Użytkowników angażują teksty odwołujące się do aktualnych wydarzeń i trendów.
- Artykuły internetowe nie powinny być pisane jak książki. Blok tekstu zawsze odstrasza czytelnika – bez względu na zawarte informacje. Z tego względu podziel go na krótsze akapity i dodaj nagłówki ułatwiające czytelnikowi przyswajanie informacji.
- O skuteczności link baitingu decydują statystyki bądź teza poparta odpowiednimi argumentami.
- Nie zapomnij odwołać się do emocji czytelnika – to one sprawiają, że tekst pozostaje na dłużej w pamięci.
Przeczytaj również
Sposoby na skuteczny link baiting
Istnieje kilka sposobów na „wabienie linkiem” użytkowników sieci. Do najpopularniejszych należą:
- artykuły,
- infografiki,
- wideorecenzje,
- konkursy,
- e-booki.
Artykuły
Pomimo standardowej pisanej formy tradycyjne artykuły mogą być skuteczną forma link baitingu. Ze względu na ograniczoną formę przekazu powinny one jednak w większym stopniu zwracać uwagę na cechy wyróżniające omawianą technikę i zatrzymujące uwagę czytelnika na dłużej. Skuteczną techniką na link baiting są różnego rodzaju podsumowania (5 sposobów na…) oraz zestawienia.
Infografiki
Internet jest zdominowany przez treści wizualne.
To waśnie one są najlepiej przyswajane i… udostępniane dalej! Infografiki powinny być oparte na danych i statystykach. Mogą to być na przykład informacje na temat sprzedaży bądź najczęściej kupowanych produktów. Nie zapomnij o aspekcie wizualnym, który powinien być spójny z wizerunkiem marki.
Wideorecenzje
Forma wideo, tak samo jak infografiki, przyciąga użytkowników w większym stopniu niż tradycyjnie napisany artykuł. Wideorecenzja dostarcza cennej wartości i użytecznej wiedzy! Użytkownicy mogą jednocześnie zapoznać się z Twoją ofertą i zdecydować o zakupie w sklepie. W podanej formie możesz zawrzeć elementy humorystyczne, co zachęci użytkownika do dalszego udostępnienia.
Konkursy
Konkurs to jedna z najskuteczniejszych technik link baitingu! To właśnie dlatego w regulaminie często istnieje zapis o obowiązkowym udostępnieniu linka do witryny przez każdego uczestnika. Dzięki temu każdy ma szansę wygrać, a Ty zwiększasz ruch na swojej stronie.
Przeczytaj również
E-booki
E-booki oferują użytkownikom cenne i pogłębione informacje na wybrany temat. Dzięki swojej wartości edukacyjnej są doskonałym narzędziem do przyciągania uwagi odbiorców oraz zdobywania dodatkowych linków.
Szczególnie popularne są darmowe e-booki, w których czytelnicy otrzymują fragment specjalistycznej wiedzy z danego tematu.
Link baiting – dlaczego warto?
Link baiting to nie tylko modne hasło w świecie marketingu internetowego. Naturalne zdobywanie linków zwiększa ruch na stronie, co korzystnie wpływa na pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania. Link baiting może również prowadzić do pozyskania nowych klientów. Wartościowe treści przyciągają uwagę potencjalnych kontrahentów, którzy w rezultacie mogą zdecydować się na skorzystanie z Twoich usług.
Link baiting może również wspierać budowanie więzi z klientami poprzez stałe dostarczanie wartościowych i interesujących treści. Inną zaletą omawianej strategi jest zwiększenie świadomości marki i kreowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie.
Podsumowanie
- Link baiting to strategia polegająca na pozyskiwaniu naturalnych i darmowych linków do strony w innych miejscach w sieci.
- Celem link baitingu jest zwiększenie liczby wyświetleń witryny i ruchu na danej stronie.
- Do najpopularniejszych sposobów na link baiting należą artykuły, infografiki, wideorecenzje, wywiady oraz e-booki.
- Link baiting może również wspierać budowanie więzi z klientami poprzez stałe dostarczanie wartościowych i interesujących treści.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz