Mail powitalny – czym jest i co powinien zawierać?

Spis Treści:

Od czego warto rozpocząć relację z nowym subskrybentem? Od serdecznego „dzień dobry” w mailu powitalnym! To właśnie pierwsza wiadomość jest najważniejszym komunikatem nadanym w kierunku potencjalnego klienta. Dzięki odpowiedniemu tematowi, szacie graficznej i słownictwie jesteś w stanie zatrzymać odbiorcę na dłużej. Czym jest mail powitalny i jak go zbudować?

Czym jest mail powitalny?

Mail powitalny jest wiadomością przesyłaną do nowego subskrybenta bezpośrednio po zapisaniu się do newslettera.

Wbrew powszechnym przekonaniom nie pełni on takiej samej funkcji jak wiadomość potwierdzająca. Zadaniem maila powitalnego jest zbudowanie relacji z subskrybentem, zaproszenie go do interakcji i podziękowanie za zaufanie. Wiadomość powitalna powinna w przyjaznym tonie informować o zakończonym procesie rejestracji.

Co powinien zawierać mail powitalny?

Umiejętnie zaprojektowana wiadomość powitalna zrobi wrażenie na czytelniku, który otworzy wiadomość i nawiąże pierwszą interakcję z firmą. Które elementy powinien zawierać tzw. welcome e-mail?

  • Przedstawienie się,
  • podziękowania,
  • wspomnienie, czego może się spodziewać w przyszłości,
  • CTA.

Wspomniane wyżej CTA (call to action) to krótki komunikat mający na celu skłonienie użytkownika do określonej reakcji. W przypadku maila powitalnego może to być odebranie wirtualnego prezentu bądź sprawdzenie dostępnych produktów, np.:

  • „Zabierz mnie do sklepu”,
  • „Odbierz kod”.

Automatyczna wiadomość powitalna

Mail powitalny powinien być przesyłany subskrybentowi natychmiastowo po dołączeniu do newslettera. W tym momencie odbiorca wykazuje największe zainteresowanie Twoją ofertą.

Wykorzystaj ten moment i wyjdź do potencjalnego klienta z przyjazną wiadomością powitalną wzbogaconą o kod rabatowe bądź inny wirtualny prezent.

W automatyzacji maili powitalnych może być pomocny serwis Mailerlite, z którym poradzą sobie nawet początkujący.

Wirtualny prezent

Większość firm stosuje jedną z form wirtualnego prezentu wręczanego subskrybentom w ramach podziękowania. Może to być kod rabatowy bądź darmowy e-book. W mailu powitalnym nie zapomnij zawrzeć informacji na temat sposobu wykorzystania prezentu i ewentualnym terminie ważności.

Spersonalizowana treść

Przygotowując mail powitalny, zastanów się nad tym, jak wygląda prawdopodobny subskrybent Twojego newslettera. Informacje na temat płci, wieku, lokalizacji i zainteresowań możesz zebrać za pomocą krótkiej ankiety zamieszczonej we wcześniejszej wiadomość potwierdzającej. Dzięki temu będziesz w stanie wysyłać różne maile powitalne – do różnych grup odbiorców. Spersonalizowana treść wiadomości pomoże Ci w nawiązaniu głębszej relacji z subskrybentem i zachęcenie go do zakupu.

Niestandardowe pole nadawcy

Jak możesz zmniejszyć dystans w relacji z subskrybentem? Standardowe pole nadawcy (np. Allegro) zastąp podpisem konkretnego pracownika firmy.

  • Piotr z Allegro,
  • Ania z OleOle.

W idealnym przypadku dana osoba powinna być rzeczywistym pracownikiem uwzględnionym w stopce z imienia, nazwiska, stanowiska oraz zdjęcia.

Intrygujący temat

Wbrew pozorom to właśnie temat jest najważniejszą częścią maila powitalnego. Od słów dobranych w tej części zależy, czy subskrybent zdecyduje się na otworzenie wiadomości.

Temat maila nie powinien być dłuższy niż 50 znaków ze spacjami – w przeciwnym wypadku zostanie ucięty (co najczęściej ma miejsce na urządzeniach mobilnych). Co więcej, krótsze tematy wzbudzają największe zainteresowanie wśród subskrybentów. Zalecane jest również wykorzystanie znaków specjalnych zwiększających widoczność wiadomości.

„Witaj w newsletterze” nie jest najlepszym sposobem na rozpoczęcie relacji z potencjalnym klientem. Temat maila powitalnego powinien zawierać zwrot zachęcający do dalszej interakcji. Może to być przykładowa korzyść wynikająca z zapisu do newslettera.

  • „Odbierz 7 proc. kod rabatowy na start!”
  • „Kod na darmową wysyłkę czeka na Ciebie!”

W temacie maila możesz połączyć przywitanie subskrybenta (uwzględniając imię podane w formularzu) z wirtualnym prezentem.

  • „Cześć, Paweł! Odbierz 15% rabatu na start”

Stworzenie maila powitalnego w Mailerlite

Do stworzenia maila powitalnego możesz wykorzystać jeden z popularniejszych portali do obsługi newslettera – Mailerlite.

Na stronie głównej należy wejść w okno „Create automation”. W następnym kroku niezbędne jest określenie czynnika, po którym przesłany zostanie mail powitalny („Trigger” po prawej stronie ekranu). W tym przypadku należy wybrać opcję „When subscriber joins a group”. Pod opcją „Trigger” zamieszczone jest również okno wyboru grupy subskrybentów, której ma dotyczyć ustawiany algorytm.

W następnym kroku istnieje możliwość stworzenia maila powitalnego opatrzonego szatą graficzną zgodną z ogólną koncepcją Twojej marki.

Podsumowanie

  • Mail powitalny jest wiadomością przesyłaną do nowego subskrybenta bezpośrednio po zapisaniu się do newslettera.
  • Powinien składać się z takich elementów jak: przedstawienie się, podziękowania, czego się spodziewać w przyszłości, CTA.
  • W mailu powitalnym często jest przekazywany darmowy prezent (np. e-book lub kod rabatowy).
  • Zadbaj o intrygujący temat nieprzekraczający 50 znaków ze spacjami. Korzystaj z języka korzyści i zachęt do dalszej interakcji.
  • Zadbaj o treść spersonalizowaną do danej grupy odbiorców oraz o to, aby nadawcą był konkretny pracownik firmy.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Jakub Redo

Student psychologii zdrowia z kilkuletnim doświadczeniem w tworzeniu treści. Dobrze się odnajduje w artykułach blogowych, opisach produktów i tekstach nastawionych pod pozycjonowanie. Każdego zlecenia podejmuje się z chęcią odkrycia czegoś nowego i poszerzenia swoich horyzontów myślowych. Prywatnie miłośnik gotowania i treningu siłowego. Pozostaje stale otwarty na nowe doznania – kulinarne i sportowe! Zapalony czytelnik książek psychologicznych i treści związanych z rozwojem osobistym. W pracy korzysta z narzędzi analitycznych, dzięki czemu każdy tekst doprowadza do perfekcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

15.06.2024 Korekta & Redakcja
14.06.2024 Porady & Ciekawostki
13.06.2024 Marketing
12.06.2024 Porady & Ciekawostki
11.06.2024 Marketing
10.06.2024 Porady & Ciekawostki
07.06.2024 Korekta & Redakcja
06.06.2024 Copywriting
05.06.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu