5 sposobów na lepszy marketing bloga

Spis Treści:

Chyba nikogo nie trzeba już przekonywać, jak duży potencjał biznesowy drzemie w odpowiednio prowadzonym blogu. Rezultaty są tym silniejsze, im więcej odbiorców wchodzi na stronę, dlatego dzisiaj omówmy 5 sposobów na zwiększenie liczby czytelników. O tym, jak poprawić marketing swojego bloga, przeczytasz poniżej!

Jakie korzyści daje blog?

Na początku parę słów, dlaczego warto zająć się marketingiem bloga. Ano z kilku ważnych powodów:

  • nasila pozycjonowanie strony – a przez to generuje darmowy ruch na stronie i zwiększa pulę potencjalnych klientów;
  • buduje zaufanie i wizerunek marki – poprzez profesjonalne treści pokazuje, że firma zna się na swoim fachu;
  • kreuje zainteresowanie ofertą – eksperckie tematy oscylujące wokół oferowanych usług/produktów niemal zawsze obejmują zalety czy korzyści z nich płynące, co wpływa na wytworzenie potrzeby wśród odbiorców.
  • wyróżnia firmę wśród konkurencji – profesjonalnie prowadzony blog wciąż jest rzadkością, dlatego stanowi dobrą okazję, by wybić się w swojej branży i pozyskiwać wahających się klientów.

Są to oczywiście ogólne zasady, które należy dostosować do realiów swojej firmy. Niemniej z dużą dozą pewności możemy założyć, że blog praktycznie zawsze ma przełożenie wizerunkowe, a także wspiera procesy pozycjonowania.

Marketing bloga – 5 sposobów

Jak zatem wypromować stronę blogową? Rozwiązań jest kilka, a każde z nich cechuje się określonym zaletami (i wymaganym budżetem), dlatego z góry zaznaczamy, że nie istnieje idealna metoda, która bez wyjątków spopularyzuje bloga. Zamiast tego należy dostosować działania wedle własnych możliwości.

W związku z tym przedstawiamy różne propozycje o narastającym stopniu wymagań finansowych.

Tematyczne grupy na Facebooku

Podstawową strategią, z której często korzystają początkujący blogerzy, jest darmowa promocja artykułów w social media. Na grupach, gdzie krążą potencjalni klienci, warto umieścić link do treści z adnotacją, czego dowie się czytelnik, jakie korzyści wynikają z lektury itd.

Reklamowanie własnego bloga takim sposobem generuje darmowych ruch na stronie, lecz efekty w zdobywaniu zasięgu znikają stosunkowo szybko (zwykle po jednym dniu). Ponadto autopromocja staje się niemile widziana, jeśli nie jest dobitnie uzasadnione, dlaczego warto zajrzeć do artykułów. Z tego względu należy zapewnić dostatecznie dużą wartość merytoryczną, by utrzymać przełożenie wizerunkowe bez narażenia się na krytykę ze strony użytkowników portali społecznościowych.

Optymalizacja treści pod SEO

To kolejny darmowy sposób na zwiększanie widoczności bloga, choć tak naprawdę od początku powinien stanowić jego fundament. Bez tego dodawanie artykułów nie przyniesie podstawowych korzyści, o których pisaliśmy we wstępie.

Najważniejsze założenia pisania tekstów pod SEO:

  • przekazuj wartościowe informacje – bez tego ani rusz; w końcu Google musi dostać jakieś argumenty, by wyświetlić Twój artykuł, prawda? Jest to podstawowy element, w którym nie można iść na skróty, czy stosować sprytnych sztuczek. Tekst musi być przede wszystkim unikatowy i użyteczny, aby zdobył widoczność w wyszukiwarce.
  • zadbaj o przejrzystą strukturę – poinformuj czytelnika, które fragmenty są szczególnie istotne. Pogrub najważniejsze informacje, dodaj akapity i nagłówki, sprecyzuj frazę kluczową. Im więcej „powietrza” w tekście, tym lepiej.
  • wykonaj linkowanie wewnętrzne – dodawanie odnośników do innych artykułów i podstron ułatwi użytkownikowi poruszanie się po stronie, a także usprawni indeksację przez algorytmy Google.

Ta metoda jest czasochłonna i wymaga najwięcej pracy, lecz efekty są warte poniesionego trudu. Wciąż rośnie biznesowy potencjał pozycjonowania, a rezultaty są widoczne w postaci stabilnego, trwałego ruchu, co przekłada się na regularny dopływ zapytań ofertowych. Nie trzeba dodawać, jak niezmiernie istotne jest to w rozwijaniu firmy.

Artykuły gościnne

Publikacja artykułów gościnnych, czyli tzw. guest blogging, to ostatnie rozwiązanie, które nie wymaga nakładów finansowych. W tym przypadku chodzi o to, by kontaktować się z właścicielami innych blogów i proponować wzajemne wstawienie tekstów. Wówczas dochodzi do „wymiany odbiorców” i wzbogacenia grupy czytelniczej, a jeśli do tego dodamy aspekt linkowania, artykuły gościnne wpłyną korzystnie na pozycjonowanie.

Szczególną zaletą tej metody jest fakt, że można uzyskać imponujące rezultaty bez żadnych wydatków. Jedyną koniecznością jest znalezienie chętnego, który zgodzi się na taki układ wzajemnej publikacji. Wadą jest druga strona tego samego medalu – nawiązanie współpracy może być stosunkowo czasochłonne, a nawet niepewne, jeśli Twój blog nie ma dostatecznej liczby czytelników.

Artykuły sponsorowane

W takim przypadku, gdy blog dopiero powstał lub nie masz czasu na szukanie chętnych do guest bloggingu, teksty sponsorowane są rozwiązaniem tego problemu. Za określoną opłatą możesz opublikować artykuł na bardziej popularnym serwisie zewnętrznym.

Korzyści także obejmują pozycjonowanie oraz wizerunek, lecz warunkiem jest budżet. Publikacje kosztują od kilkudziesięciu do kilkuset złotych w zależności od parametrów serwisu. Koszt w przypadku największych, renomowanych portali przekracza nawet kilka tysięcy złotych. Oczywiście w zamian otrzymujesz szereg korzyści związanych z marketingiem bloga, a rezultaty są zwykle bardzo stabilne – większość stron umieszcza artykuły sponsorowane co najmniej na rok.

Płatne reklamy Google & Facebook Ads

Ostatnim, najbardziej doraźnym sposobem promocji bloga jest skorzystanie z reklam na Facebooku oraz Google. Na tych platformach można z powodzeniem wyświetlać ciekawe artykuły zainteresowanej grupie odbiorców, co pozwoli szybko uzupełnić grono czytelników.

Efekty są niemal natychmiastowe, gdyż wyniki zaczną pojawiać się wraz ze startem kampanii, niemniej są zależne ściśle od przeznaczonego budżetu i przestają być istotne, gdy reklamy zostaną wyłączone. Można powiedzieć, że specyfika tej metody jest przeciwieństwem pozycjonowania – czas i praca nie są wymagane w przeciwieństwie do pieniędzy finansujących kampanię.

Podsumowanie

  • Przedstawiliśmy pięć sposobów na lepszy marketing bloga.
  • Każde rozwiązanie rządzi się własnymi prawami, dlatego należy dopasować strategię do swoich celów i możliwości.
  • Jest za to pewna uniwersalna zasada, którą powinien znać każdy: dobry blog wymaga użytecznych, wartościowych treści.
  • Bez dobrego produktu żadne sposoby na promocję nie będą skuteczne.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

15.10.2024 Korekta & Redakcja
14.10.2024 Korekta & Redakcja
11.10.2024 Pozycjonowanie
10.10.2024 Korekta & Redakcja
09.10.2024 Brak kategorii
08.10.2024 Marketing
07.10.2024 Korekta & Redakcja
04.10.2024 Korekta & Redakcja
03.10.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu