Kim są mass followers i dlaczego szkodzą Twojemu Instagramowi?

Spis Treści:

Instagram należy do najpopularniejszych serwisów społecznościowych na całym świecie. Liczba jego użytkowników przekroczyła już 2 miliardy, a możliwości w zakresie promocji marki, jakie daje, są nie do przecenienia. Chcąc osiągnąć sukces na tym portalu, należy zachęcić do obserwowania profilu jak największą liczbę osób. Niestety, wśród nich mogą znaleźć się również tzw. mass followers, którzy mają negatywny wpływ na rozwój konta. Kim są?

Mass followers, czyli właściwie kto?

Mass followers to konta na Instagramie, które obserwują minimum 1500 innych osób, co może świadczyć nie tylko o tym, że są mało aktywne (nie zostawiają komentarzy czy polubień), lecz także korzystają z nieuczciwych praktyk.

Oczywiście tacy instagramerzy mogą nie mieć złych intencji, a jedynie nie posiadają wiedzy na temat działania mediów społecznościowych i „lajkują” wszystkie konta, które zaproponuje im sam Instagram. Najczęściej jednak należą do nich osoby (lub firmy), które:

  • uprawiają tzw. mass following, wierząc, że obserwowane przez nich osoby odwdzięczą się tym samym i również będą obserwować ich konto;
  • zakładają fałszywe (fake) konta, podglądając wielu użytkowników, ale samemu stroniąc od ujawniania się i publikowania czegokolwiek;
  • korzystają z botów w celu zdobywania followersów i czerpią z tego konkretne korzyści.

Odnalezienie mass followers wśród obserwujących jest bardzo istotne, ponieważ są to konta, które nie tylko nie wnoszą niczego dobrego, ale również mogą przynieść wiele szkód, zwłaszcza pod kątem statystyk. Im więcej ich posiadasz, tym mniejsze będzie średnie zaangażowanie użytkowników pod Twoimi publikacjami. To z kolei uniemożliwi Ci prawidłowy rozwój konta na Instagramie.

Kiedy spojrzysz na popularne konta na Instagramie, zauważysz pewną tendencję. Zwykle posiadają one bardzo dużą liczbę obserwujących oraz niewielką liczbę obserwowanych. Świadczy to o tym, że prowadzące ja osoby lub firmy są w stanie skutecznie śledzić oraz reagować na zdjęcia publikowane przez konta, które obserwują. Jest to całkowicie naturalne i daje obopólne korzyści.

Sytuacja zmienia się wraz z proporcjami. Jeżeli dane konto posiada większą liczbę obserwowanych niż obserwujących, jego właściciel nie jest w stanie nie tylko zareagować na poszczególne treści, ale i zobaczyć wszystkie nowe wpisy. Staje się przy tym instagramerem, którego nie warto mieć wśród swoich obserwujących.

Dlaczego mass followers są szkodliwi dla konta na Instagramie?

Mass followers nie generują polubień postów oraz nie pozostawiają po sobie komentarzy, co wpływa negatywnie na statystyki Twojego konta na Instagramie.

W efekcie możesz publikować nawet najbardziej atrakcyjne posty, ale pozostaną one bez odzewu. To z kolei stanowi hamulec dla Twojego rozwoju w social media. Taka sytuacja może doprowadzić do tego, że Instagram uzna Twoje treści za mało atrakcyjne, co znacznie utrudni Ci budowanie dużej i zaangażowanej społeczności.

To jednak nie wszystko. Mass followers:

  • powodują stratę czasu i pieniędzy – inwestujesz bowiem w zdjęcia i reklamy, które trafiają do nieaktywnych kont, a brak odzewu na posty może wpływać negatywnie na odbiór Twojego konta przez marki, które byłyby potencjalnie zainteresowane współpracą z Tobą;
  • mogą Cię oszukać, np. stosując praktykę follow – unfollow – polega ona na tym, że właściciel konta natychmiast usunie Cię z listy obserwowanych po tym, jak odwzajemnisz jego obserwację;
  • obniżają Twoją motywację, ponieważ brak ich aktywności powoduje, że Twoje zdjęcia – pomimo wysokiej jakości – generują niewielkie zasięgi.
    Warto więc sprawdzić, czy wśród Twoich obserwujących nie ma wielu mass followers – ich usunięcie może być najlepszym sposobem na usprawnienie rozwoju konta na Instagramie.

Jak znaleźć mass followers?

Możesz ręcznie sprawdzać wszystkie obserwujące Cię konta, a następnie usuwać te, które obserwują zbyt wielu innych użytkowników.

Pomocne okaże się także ich zablokowanie, dzięki czemu zyskasz pewność, że nie wrócą do Ciebie w przyszłości. Pamiętaj, że mass followers zwykle obserwują więcej niż 1500 kont i to właśnie tacy użytkownicy powinni budzić Twoje największe wątpliwości.

Na co jeszcze zwrócić uwagę? Przemyśl usunięcie kont, które:

  • mają o wiele więcej obserwowanych niż obserwujących;
  • nie pozostawiają żadnych reakcji pod Twoimi publikacjami;
  • pozostawiają na różnych kontach komentarze o bardzo podobnej albo małowartościowej (np. składającej się z samych emotikon) treści;
  • nie odpowiadają na komentarze, nawet po wielokrotnym oznaczeniu konta;
  • posiadają wśród obserwujących wiele kont nieaktywnych albo o podejrzanych nazwach (np. przypadkowe zlepki słów lub cyfr).

Dzięki pieczołowitej analizie swoich obserwujących nie tylko usuniesz mass followers, lecz również boty, które także mają negatywny wpływ na Twoje konto.

Podsumowanie

  • Mass followers to osoby, które obserwują wiele kont na Instagramie i nie pozostawiają żadnych lajków czy komentarzy.
  • Wśród masowych obserwatorów jest wiele osób, które stosują nieuczciwe praktyki na Instagramie.
  • Posiadanie wśród obserwujących wielu mass followers ma negatywny wpływ na Twoje konto, ponieważ nie generują oni satysfakcjonujących liczb.
  • Duża liczba mass followers odstrasza potencjalnych reklamodawców i może działać demotywująco.
  • Warto usuwać mass followers, dokonując ręcznej analizy obserwujących Cię kont. Jest to czasochłonne, ale niezwykle skuteczne.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

18.04.2024 E-commerce Marketing
17.04.2024 Copywriting
16.04.2024 Porady & Ciekawostki
15.04.2024 Korekta & Redakcja
12.04.2024 Marketing
11.04.2024 Marketing
10.04.2024 Korekta & Redakcja
09.04.2024 Marketing
08.04.2024 Pozycjonowanie

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu