Co to jest microcopy i kiedy warto je stosować?

Spis Treści:

Copywriterzy wciąż poszerzają zakres swoich usług, by profesjonalne treści trafiały wszędzie tam, gdzie powinny. Jednym z takich działań jest dzisiejsze zagadnienie – omówmy więc, co to jest microcopy i gdzie ma swoje zastosowanie.

Co to jest microcopy?

Microcopy to krótkie informacje pojawiające się na stronie, by ułatwić użytkownikom przeprowadzenie określonych działań. Do tych treści zaliczamy więc wszelkie adnotacje, hasła, instrukcje oraz komentarze.

Dotychczas teksty formułowali bezpośrednio programiści. Niestety techniczny żargon niekoniecznie przyczynia się do głębszego zrozumienia sprawy. Dla większych firm, które dbają o każdy szczegół, swoją pomoc zaoferowali copywriterzy.

Zadaniem microcopy jest formułowanie zrozumiałych komunikatów z myślą o użytkownikach. Takie postępowanie jest elementem UX writingu i odgrywa szczególną rolę w dużych projektach, z których korzystać będzie liczne grono odbiorców.

Kiedy stosować microcopy?

Tworzenie klarownych komunikatów jest w zasadzie korzystne dla każdej firmy. Jeśli użytkownik ma dużą autonomię na stronie i musi wykonać kilka czynności, zwykle dużo treści wymaga opracowania, aby nie pogubił się w gąszczu informacji.

Przykład:

Zamówienie usługi przez Internet może wymagać od użytkowników szeregu czynności. Założenie profilu, logowanie czy wypełnienie formularza to zabiegi, które mogą powodować wątpliwości bądź utrudnienia. Aby uniknąć zbędnych problemów, warto zastosować microcopy, dodając pomocne komunikaty, które wyjaśnią, co należy wpisać w danym polu.

Zatem microcopy jest szczególnie korzystne dla dużych platform sprzedażowych oraz systemów, nie wspominając o projektach rządowych. Łatwo jednak wywnioskować, że dla rozbudowanych portali dodawanie takich wskazówek jest bardzo pracochłonne, co dodatkowo przemawia za zatrudnieniem micro-copywritera.

Nie warto się ograniczać – profesjonalne podpowiedzi, komunikaty i hasła to rozwiązanie dla każdej firmy, która dba o jakość i renomę. Copywriter to osoba, która jest przygotowana do tego typu zadań, więc warto rozważyć współpracę w ramach UX writingu. Wpłynie to zarówno na wygodę użytkowników, jak i renomę firmy.

Microcopy – korzyści

Przy projektowaniu stron słuszne jest powiedzenie, by zrobić coś raz, a porządnie. Jednorazowa inwestycja obejmująca wszelkie szczegóły oszczędzi problemów w przyszłości. Microcopy wpływa korzystnie na wizerunek firmy, a także eliminuje błędy niezrozumiane dla odbiorców.

Profesjonalne podpowiedzi, komunikaty i hasła to rozwiązanie dla każdej firmy, która dba o jakość i renomę.

Jeśli komunikaty nie zostaną zdefiniowane, często pojawiają się automatycznie po angielsku lub w języku programowania, albo co gorsza – wyskakuje ogólny ERROR bez wskazania przyczyny problemu. Nietrudno się domyślić, że w takiej sytuacji potencjalni klienci częściej opuszczą sklep, aniżeli podejmą próby naprawy błędu. Microcopy może przełożyć się na ogólną sprzedaż, eliminując wszelkie niedopracowania systemu – a takie zawsze się znajdą.

Podsumowanie:

  1. Microcopy polega na tworzeniu zwięzłych treści, które ułatwiają użytkownikom działania przeprowadzane na stronie. Komunikaty są zwięzłe, zrozumiałe i dopasowane do charakteru firmy.
  2. Jest to pozycja obowiązkowa dla dużych sklepów i portali, jednakże dbanie o szczegóły jest korzystne dla każdej strony internetowej.
  3. Stawianie na jakość przekłada się w ostateczności na łatwiejszą realizację celów marketingowych firmy.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

15.09.2021 Pozycjonowanie
14.09.2021 Marketing
13.09.2021 Marketing
10.09.2021 E-commerce
09.09.2021 Marketing
08.09.2021 Marketing
07.09.2021 Marketing
06.09.2021 Content Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy